Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-05-2007, 12:21
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 281
Send a message via MSN to RKR
Default Wel of geen lichter vliegwiel?

Hey,

zat even te dubben. Ik heb een snel nokkenas (280 graden), spagettie en bewerkte kop. Nu heb ik nog een lichter vliegwiel liggen, maar ik zou wel willen weten hoezeer het het rijgedrag aantast. Sommigen hebben er geen last van, sommigen weer wel...
Hij is maximaal afgedraait en weegt een kilootje of 4. Iemand een idee?
Ik wil hem wel stationair hebben lopen en hij moet ook niet overdreven gaan schokken of stoten.

Alvast bedankt

Last edited by RKR : 31-05-2007 at 12:24.
Reply With Quote
  #2  
Old 31-05-2007, 13:12
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

4KG Is niet erg licht (is bijna origineel)
Ik rij zelf met een vliegwiel van 2.8 kg
Schokt idd wel iets bij laag toerental/te hoge versnelling.
Loopt verder wel super stationair.
Groeten Jan.
Reply With Quote
  #3  
Old 31-05-2007, 13:15
ArjenE's Avatar
ArjenE ArjenE is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,393
Send a message via MSN to ArjenE
Default

dacht dat ie origineel rond de 7 kilo lag... :S
__________________
Quote:
Originally Posted by Nas
16 inch vond ik nou eigenlijk net iets te groot... Al staat het bij ArjenE heel netjes
Reply With Quote
  #4  
Old 31-05-2007, 15:59
GolfMk2gti GolfMk2gti is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 183
Default

om wat voor blok gaat het een 8v gti Want heb nog wel een stnd vliegwiel liggen hier leg ik hem effe op de weegschaal voor je ????
Reply With Quote
  #5  
Old 31-05-2007, 16:06
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

heb op mijn vorige auto ook een lichter vliegwiel gehad en merkte alleen bij het accelereren dat hij sneller op toeren kwam maar kwa rijden viel het wel mee schokken en stoten je moet gewoon beetje opletten..
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #6  
Old 31-05-2007, 19:51
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Orgineel weegt het 5 KG
Wat ik bij die van mij heb is als je het gas loslaat nijgt uit te vallen
Maar verder geen schokken ofzo
Weegt een kilo of 3
Is weg gedraaid tot de starterkrans
Reply With Quote
  #7  
Old 31-05-2007, 21:36
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

als je een lichter vliegwiel hebt zal de motor sneller accelereren maar ook sneller in toeren zakken bij koppeling in trappen om te schakelen
dus je kunt ook sneller schakelen

en stationair lopen daar is met een normaal afgedraaid vliegwiel wie ook gebalanceert is niet zoveel aan de hand

normaal bedoel ik mee tot 20% afdraaien van het gewicht wat hij standaart had
dus bij 5 kilo er 1 kilo vanaf
kameraad heeft het ook hij slaat iets moeilijker aan
klimt sneller in toeren
zakt sneller intoeren kan dus sneller schakelen
en hij loopt redelijk standaart danst iets meer als normaal maar verder niet storend

met een afgedraaid vlieg wiel win je nog geen 100ste van een pk echt helemaal niks

je beperkt alleen de verliesen van je motor naar de aandrijving
en dat merk je wel degelijk

ik had het wel gedaan is cker weten een aanrader
als ik dit blok (1800 16v kr ) er in liet had ik hem er allang in zitten
samen met nokkenassen spruitstuk en uitlaatsysteem en kop bewerking

maar er komt een g60 in waar dat allemaal bij gaat gebeuren dus vind het zonde om het nu te doen
__________________
drive it like it's stolen

http://album.partyflock.nl/23660072.jpg
Reply With Quote
  #8  
Old 01-06-2007, 10:46
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 281
Send a message via MSN to RKR
Default

Nou, hij schokt en stoot nu al een beetje, en dat is nog zeer goed te doen. Maar het moet me niet nóg erger worden, dat vind ik niet fijn!

Nu heb ik hier twee afgedraaide vliegwielen liggen, dus dan gebruik ik de zwaarste. Maar ik heb gemeten en gedaan en ik kom niet aan de 210mm... Terwijl ze beiden voor mijn Gti EV blok zouden moeten zijn? Van waar tot waar moet ik m meten?
Reply With Quote
  #9  
Old 01-06-2007, 17:33
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Meten het vlak wat blank is van de plaat
en dan kijken of er nog over is
Heb je wel het goede en niet van een 1600 [plaat 190mm]
Reply With Quote
  #10  
Old 01-06-2007, 17:47
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Quote:
Originally Posted by 1800 16v kr
als je een lichter vliegwiel hebt zal de motor sneller accelereren maar ook sneller in toeren zakken bij koppeling in trappen om te schakelen
dus je kunt ook sneller schakelen


Hoezo kun je sneller schakelen als ie sneller in toeren terugzakt???

Vanwege t juiste toerental voor de bak?, ik kom als ik normaal schakel goed uit Lijkt me dan toch dat de motor sneller zakt dan jij kunt schakelen, en je dus te laag in toeren uitkomt....
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #11  
Old 01-06-2007, 17:57
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

als je wilt dat die niet meer gaat schokken dan zou ik het niet doen.

ik heb ook een afgedraaid vliegwiel, hoge versnelling schokkerd hij licht wat.
stationair lopen is ook wat klote.

het rijd wel leuker..
Reply With Quote
  #12  
Old 01-06-2007, 18:40
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

Quote:
Originally Posted by Berserker
Hoezo kun je sneller schakelen als ie sneller in toeren terugzakt???

Vanwege t juiste toerental voor de bak?, ik kom als ik normaal schakel goed uit Lijkt me dan toch dat de motor sneller zakt dan jij kunt schakelen, en je dus te laag in toeren uitkomt....


nou als jij hem door trekt in toeren bijv 16v kr ga ik tot 6800 ongeveer
en bij 4500 a 4800 ligt mij maximale koppel
dus als ik over schakel valt hij terug in toeren
schakel ik op zen snelst dan zakt hij niet verder dan 5100 a 5200 toeren met orgineel vliegwiel

met afgedraaid vliegwiel zal hij sneller in toeren zakken omdat het minder massa heeft en dus minder lang blijft draaien
bij een mk1 cabrio dx motor en g60 motor merkte ik het over duidelijk dat ie vlotter door kon schakelen

ik zou hem er gewoon inzetten
en je auto dan eventueel iets hoger stationair laten lopen
__________________
drive it like it's stolen

http://album.partyflock.nl/23660072.jpg
Reply With Quote
  #13  
Old 02-06-2007, 11:43
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 281
Send a message via MSN to RKR
Default

Eerst maar eens kijken of ik m kan meten, snap geen reet van hoe ik m moet meten !
Kom telkens op 260mm uit ofzo...
Reply With Quote
  #14  
Old 04-06-2007, 13:36
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 281
Send a message via MSN to RKR
Default

Weegt 3,7 kilo en origineel is 5, klopt dat?
Reply With Quote
  #15  
Old 04-06-2007, 21:10
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

orgineel =5kg
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum