Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 24-05-2007, 16:44
mr t mr t is offline
Forum Newbee

Default et waarde probleem

Ik zit een beetje met een probleem, ik heb niet zolang een golfje 1 van '79 gekocht en ik wil daar velgen onder zetten.

Ik heb dus rond gekeken en ik heb er vette gevonden maar nu weet ik niet dat ze passen. Het gaat over een pls silverstone 13" 7 en 8 breed en met een et-waarde van 18. Bij het antwoorden gelieve te laten weten wat de max en de min et-waarde is voor eeen golfje 1. ps steek is goed (4x100)
Reply With Quote
Old 24-05-2007, 18:50
kiwi-gti's Avatar
kiwi-gti kiwi-gti is offline
Postwhore

Hangt er ook maar net van af hoe ver je auto verlaagd is, hoe stug hij is, of je wielkasten bewerkt zijn en of je bereid bent om dat te doen enz.
Die 7J ET 18 zou nog wel lukken, zij het met moeite, maar die 8J..... denk t niet.

Heb onder mn Jetta nu 7J velgen met adapters en die komen dan uit op ET 22 vooraan en ET 17 achteraan. Dat gaat net icm een flinke verlaging, maar veel breder zou niet kunnen.
Als de PLS velgen die je op het oog hebt een dik genoeg hart hebben zou je de ET iets kunnen (laten) vergroten daar ze wat af te draaien natuurlijk. Maar dan moet er na afdraaien toch nog minstens 6-8 mm dikte over zijn op het punt waar je bouten doorheen gaan en moet er nog ruimte zijn voor je centreerringen.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules