#1
|
|||
|
|||
Seat cordoba van 1.9 tdi naar vr6 turbo
Zoals ik al zei bij het voorstellen ga ik mijn seat cordoba 1.9 tdi ombouwen naar een cordoba vr6 turbo.
Gisteren heb ik samen met een vriend de motor uit de cordoba gehaald en de motor en het dashboard uit de golf 3 vr6. fotos van gisteren: het donorblok: donorauto leeg: en de cordoba leeg: De golf wordt in onderdelen verkocht, mocht je dus nog iets nodig hebben graag een pb, dan kijk ik of ik het nog heb liggen
__________________
Lets have sex like burger king and mcdonalds. I'll do it my way, and you will be loving it |
#2
|
||||
|
||||
leuk project, gaan we blijven volgen.
wat doe je met de velgen van de Golf?
__________________
T1 panel 1964 Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981 |
#3
|
|||
|
|||
Voor een leuk bod gaan ze weg
Heb zelf andere op het oog, maar zolang deze niet verkocht zijn gaan ze onder de seat. Gezien ook de steek gaat veranderen van 4 naar 5 gaats aangezien ook de remmen worden aangepast.
__________________
Lets have sex like burger king and mcdonalds. I'll do it my way, and you will be loving it |
#4
|
||||
|
||||
Leuk project! Blijf vooral posten!
|
#5
|
|||
|
|||
Donderdag gaan we verder met de spaghetti te ontknopen.
Heb al gezien dat bij de seat de koplampen in de kabelboom verwerkt zijn terwijl deze bij de golf los zitten. Dit betekend dat ik de kabelboom van de seat helemaal uit elkaar moet gaan halen en na moet lopen wat voor de lampen is. Deze kabels moeten dan bij de boom van de golf 3 komen. De kabels van de airco moeten uit de boom van de golf 3 verwijderd worden. Bij de golf 2 moet ik de kabels voor de motor uit de boom halen en deze vervangen door het restant van de boom van de seat. Denk dat ik eerst het blok los aansluit op de seat om te kijken of ik alles heb. Als dat het geval is ga ik pas de motor uit de golf 2 halen.
__________________
Lets have sex like burger king and mcdonalds. I'll do it my way, and you will be loving it |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
heb je nu ook nog een golf 2 erbij dan?? |
#7
|
|||
|
|||
ja. Daar komt de seat motor in te liggen:
volgend jaar is hij oldtimer, dus lekker goedkoop diesel rijden Rij 1.000 km per week, dus betaal me momenteel blauw aan benzine met de golf 2 gti.
__________________
Lets have sex like burger king and mcdonalds. I'll do it my way, and you will be loving it |
#8
|
||||
|
||||
ghetto turbo-ombouw of een echte?
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#9
|
|||
|
|||
wat bedoel je met ghetto turbo ombouw?
Er komt een origineel vr6 turbo blok in. Enige verschil is dat er geen golf carosserie omheen zit maar een cordoba. Ook wordt hij lichtelijk gekieteld en wordt hij zo opgeknapt dat ik op meetings ook de kap kan openzetten
__________________
Lets have sex like burger king and mcdonalds. I'll do it my way, and you will be loving it |
#10
|
||||
|
||||
orgineel vr6 turbo blok... dus
ghetto wil zeggen, dikke koppakking etc echte turbo ombouw is het komplete blok aangepakt, andere drijfstangen, zuigers etc
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#11
|
||||
|
||||
*edit* Richard was me voor.
Een origineel VR6 Turbo blok bestaat niet VR6 is altijd zonder turbo, tenzij je er eentje op bouwt.
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y |
#12
|
||||
|
||||
Een origineel VR6 turbo blok bestaat niet. Denk dat Mark bedoelt hoe je de motor gaat ombouwen tot turbo motor. Ga je de compressie verlagen? Of blijft het bij rijden met een lage turbodruk?
Vind het wel een leuk idee, een 5 deurs gezinsbak met een hele snelle motor.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#13
|
|||
|
|||
Soz, wist dat niet. Blok zit nu idd ook geen turbo op, maar enige vr6jes die ik heb zien inbouwen waren met turbo of compressor :P Dacht dus dat dat origineel was
Zelf ben ik niet zo van het motorische. Wordt mijn eerste swap. Ben dan ook echt blij met de hulp van Leeroy die hier al de nodige ervaring mee heeft. Wil wel zorgen dat alles goed op elkaar is afgestemd en er het maximale vermogen uithalen. Heb ook alle tijd gezien ik hem pas met worthersee 2011 klaar wil hebben. Ik ga eens met Leeroy in overleg wat zijn bedoeling was
__________________
Lets have sex like burger king and mcdonalds. I'll do it my way, and you will be loving it |
#14
|
||||
|
||||
Tijd is 't niet zo zeer, 't gaat meer om de financiële kant.
"Ghetto" ombouw is zo duur niet, maar als je alles goed wilt doen ben je een klein vermogen kwijt. Toch veel succes ermee, hoop dat dit afkomt, en op de juiste manier.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#15
|
|||
|
|||
btw: Leeroy is de eigenaar van deze auto:
__________________
Lets have sex like burger king and mcdonalds. I'll do it my way, and you will be loving it |
#16
|
||||
|
||||
maximale vermogen wil zeggen +40.000 euro in de motor steken, ghetto rond de 3000
gaat niet om tijd, maar vaak om het financiele gedeelte. maakt niet uit, al word het een cordoba vr6 zonder turbo, het idee is leuk en succes ermee.
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#17
|
|||
|
|||
Ach, ik heb nooit gezegd dat ik een goedkope hobby had
Ik ga eens uitzoeken wat het vermogensverschil zal zijn en wat het prijsverschil is. Eerst eens kijken dat ik hem zonder turbo door de rdw krijg gezien er niet veel vr6jes van seat zijn en deze nooit zo uit de fabriek is gerold
__________________
Lets have sex like burger king and mcdonalds. I'll do it my way, and you will be loving it |
#18
|
||||
|
||||
kan tegenwoordig gewoon , mits het allemaal netjes ingebouwd is.
vermogensverschil zit hem in de betrouwbaarheid en de mate hoeveel druk je kan voeren( al moet ik zeggen zoek je de limieten op dan is betrouwbaarheid een afnemende factor)
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#19
|
|||
|
|||
Nja, de cordoba heeft standaard 120. Ik ga er dus sowieso op vooruit en ook het geluid zal stukken beter zijn.
Ik ga de limiet niet voor 5 tot 10 pk opzoeken en het risico lopen dat me de motor door de kap eruit springt. Dan ga ik liever voor voorzichtigheid. 3000 euro vind ik een mooie prijs voor de swap gezien hij ook nog van buiten wordt aangepakt.. het motorblok zelf heb ik dus al, dus 3000 euro mogen de kosten zijn om het turbo te maken. Zal dus een ghetto ombouw worden lees ik Merk al dat ik hier genoeg kan opsteken
__________________
Lets have sex like burger king and mcdonalds. I'll do it my way, and you will be loving it |
#20
|
||||
|
||||
Leuk project.
Golfje 1 met vr is ook leuk. Staat die ook op kenteken als vr? |