|
||||
|
||||
maximale velgmaat voor een type 1 jetta?
wat kan je maximaal plaatsen onder een jetta type 1 zonder aanpassen van de carros.
15" zal wel gaan gok ik, maar welke et en breedtemaat moet ik dan aanhouden. heb via een excel file wat kunnen rekenen maar ja dat is niet de real deal (moet dit trouwens onder wielen en banden of.....)
GrtZ Daniël Ik lijdt niet aan gekte, ik geniet er iedere minuut van VW Golf 1.6 Aut. uit '87 Sold VW Golf 2.0 8v GTI uit '94 Last edited by ratrod : 14-05-2007 at 21:53. |
|
||||
|
||||
Hang helemaal of van de complete setup van de auto
Et,bandenmaat,verlaging,etc etc. M.a.w. is zo niet te zeggen. |
|
||||
|
||||
Zoals marco zegt is dat zo niks van te zeggen
15" kan prima. 16" en 17" ook wel (als je je standaard hoogte houd..). Of dat mooi is, is een andere zaak edit; Voorbeeld van 15" 6J ET35 (standaard hoogte);
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro Last edited by Go0s-Golf : 14-05-2007 at 22:20. |
|
||||
|
||||
16 inch kan ook wel... Ligt eraan hoe laag je gaat, hoe breed het is, hoe smal/plat de banden zijn. Ook het soort verlaging speelt mee, bv een zeer stugge schroefset of een vaste set.
|
||||
|
||||
13 inch verbreed staal
|
||||
|
||||
16 max
Ik heb momenteel 13" 7J voor en 8J achter... ET21 en ET01 Binnenkort 15" 6,5J ET33 rondom |
|
||||
|
||||
ik ga zowiezo voor een schroefset waarbij ik de boel ongeveer 4 tot 6 cm verlaag.
als ik dan 15" pak staat dat redelijk gevuld toch?
|
||||
|
||||
Jep, 15" en 4 tot 6cm verlagen staat wel mooi. Heb er geen foto's van, maar er zijn genoeg mensen hier die dat maar al te graag aan je willen laten zien
|
||||
|
||||
uiteindelijke doel is om de retro look niet al teveel geweld aan te doen.
|
||||
|
||||
Quote:
dan niet groter dan 15 inch gaan! Liefst 13 inch
|
||||
|
||||
Quote:
Maar dan moet je wel lager dan 4/6cm als je wilt dat je wielkasten mooi gevult zijn
|
||||
|
||||
Quote:
Gelukkig moet dat dan |
|
||||
|
||||
Voor de meeste is hoe lager hoe beter.. Zelf ben ik nog een beetje van de praktische kant en wil dus iets sneller over drempels kunnen rijden dan <10km/h
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is waar... Je kan er ook een old skool 175/70 bandje omheen gooien
|
||||
|
||||
lager is idd mooier, maar ik heb op welke weg dan ook naar mijn huisje een setje megadrempels, waarbij ik met 4 tot 6 cm al meer als moeite zat ga hebben.
|
||||
|
||||
Ik heb zelf ook 15" eronder, verlaagt met alleen verlagingsveren (4cm)
7J, et 36 en banden 195/50/15. Als ik net iets te hard van een drempel ga dan lopen mijn velgen achter een beetje aan. Als de wielkasten zijn uitgerold heb ik daar geen last meer van dus... Van de zomer komt er nog een schroefset onder en misschien andere velgen (ATS ofzo) Zonder verlaging Met
|
|||
|
|||
met de schrooefset heb je daar geen last meer van komt door het inveren nu..
ik kan als het goed is nu met de schroefset 16'velgen kwijt met hele platte bandjes (zelfde rolomtrek als 15") zonder de randen te rollen we zien het als het zover is anders word het rollen :0 grts richard |
|
||||
|
||||
Voor 13" moet je inderdaad stukken lager om
je kasten te vullen... De mijne met 95/80 mm verlaging: Mijn verlaging is dusdanig stug, dat ik geen slijtage o.i.d. heb! Verwacht het ook niet bij de 15" 6,5J ET33 met deze verlaging... Maar tegen die tijd zal m'n schroefset ook al vast wel binnen zijn |
|
||||
|
||||
dit is 15 inch 6J ET 35 met 165-50-15 banden en 9-10cm verlaging. en wij hebben hier ook heelveel mega drempels en kom er nog steeds met weinig tot geen grond contact over heen, dus die drempels zijn geen goed excus om niet lager dan 6cm te gaan |
|
||||
|
||||
ok, ok, maar ik ben nog maar een vw newbee, ik leer elke dag bij
nu kan ik iig op zoek naar mooie velgjes, want de huidige banden zijn zwaar aan vervanging toe, pak ik de velgen meteen mee.. ik mag aannemen dat een schroefset voor een type 1 golf ook op de jetta past?