#1
|
||||
|
||||
hoog toerental
ik heb een andere chip voor mijn 3f blokje
ik heb er al het redelijk wat aan veranderd cilinderkop, inlaatspruitstuk en gasklep laten bewerken en kleppen polijsten en benzine druk omhoog door serge een andere nokken as 271° dacht ik k&n inlegfilter en een komplete powersprint uitlaat + spruitstuk 60mm de chip die ik heb gekocht had ik ook de optie om mijn toerentalbegrenzer te verleggen ik heb hem laten instellen op 8000tr/min het zal niet alle dagen gebeuren maar loop je hier veel schade mee op als je je motor altijd goed warm rijd of meer olie verbruik |
#2
|
||||
|
||||
Naar mijn weten kunnen die vw small blockjes altijd wel flink veel toeren hebben ivm de korte slag. Ga eens kijken op www.polo86c.nl daar weten ze er iig wel veel meer over. Die 3f motor van jou heeft wel hydraulische kleppenstoters etc denk ik ? Weet niet of die koppen het wel zo leuk vinden om veel toeren te draaien. Toerenbeukende blokjes is voornamelijk met sleeptuimelaar koppen erop geloof ik.
|
#3
|
|||
|
|||
Ik heb met mijn 8v dan wel een mechanische kop, maar 8000 toeren is dan echt geen probleem.
Als je een 1300 blokje hebt dan gaat het allemaal nog makkelijker. |
#4
|
||||
|
||||
8000tr/min is toch net wat te hoog denk ik tot zo'n 7500tr/min gaat het wel lekker
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Watvoor klepveren heb jij dan? Want als ik een rondje in mijn oude, nu moeders dagelijkse auto rijd, dan zweven de kleppen als een malle bij 7000 toeren/min. Is een EV blok, dus met vaste stoters en plaatjes in de stoters.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |