|
||||
|
||||
De Marsrode Golf 1 LS Automaat
Nadat ik en mijn broer (Clawfinger) beide een Golf 1 hadden, kon onze vader natuurlijk niet achterblijven! Zijn allereerste auto was namelijk een Kever, en de tweede een '74er Golf 1.
Maar 1 ding stond even in de weg, hij moest eerst zijn Opel Olympia aan onze Belgische vrienden afleveren. Dus nadat deze definitief verkocht was en uitgevoerd was naar Belgie heeft hij Kosmeijer maar opgebeld. Aangezien mijn vader al geruime tijd een Golf 1 LS Automaat op het oog had. Nu heeft hij dus definitief de knoop doorgehakt en zal hij deze klaarmaken en ombouwen naar handgeschakeld+LPG. Over de auto: De Golf is van Februari 1981 en heeft nog geen 70.000 km gelopen. Ziet er van binnen dus ook bijna als nieuw uit. Zit nog een hele stapel boekje bij, en een middeleeuwse handleiding van een televisie . Zelfs de orginele radio + handleiding zitten er nog bij! Wat er vervangen moet worden: *Achterwielranden binnen + buiten (zijn verprutst) *Dorpels *Voorste binnenschermen *Spatborden *Keienvanger voor *Achterplaat onder achterlichten De foto's: Ik weet niet wanneer er weer een update komt, ik denk pas als mijn pa er echt mee gaat beginnen . |
|
||||
|
||||
Hey moroder feliciteer je vader maar ff met zn aanwinst.Jullie kunnen zo langzamerhand wel een familie golf clubje oprichten.
Zal mij eens benieuwen als ie klaar is.
|
||||
|
||||
Quote:
Misschien gebeurt dat ook wel . Het zal over een tijdje dan wel vol staan met golfjes tegenover ons huis . |
|
||||
|
||||
He Jeroen,
Mooi man !! (Goed kleurtje ook ) Ik heb je pa bezig gezien met de Olympia, en heb er het volste vertrouwen in dat deze Einser ook weer netjes wordt !!! Succes ermee Grtz............ LRR
|
||||
|
||||
mooie auto !
leuk te zien dat t VW virus zo om zich heen kan slaan wat is dat eigenlijk voor n stang die tussen de vorstoelen doorloopt? lijkt wel iets van een kooi ofzo... andere optie is, dat chris weer eens dingen ziet die er niet zijn
|
||||
|
||||
super! hele familie in de VW!
ps: zo'n digitaal klokje in 1981,bestond dit al? |
|
|||
|
|||
Quote:
Dat blijft het jaartal he. Maar voor de rest een leuke golf. Ziet er nog goed uit zo vanaf de foto's.
|
||||
|
||||
Quote:
Ik Dacht dat dat al zo was ja. Sinds ze van het eerste type dashboard afgestapt zijn had je automatisch een digitaal klokje als je geen analoge klok erin had zitten |
|
||||
|
||||
JAAA!!!!! Hij is door de APK! Ongelooflijk!
Audi - Vorsprung durch Technik Last edited by Clawfinger : 08-06-2006 at 16:10. |
|
||||
|
||||
Gefeliciteerd
|
||||
|
||||
Mooie rode Golf 1! Hoe is het ermee w.b.t. de werkzaamheden er aan?
|
||||
|
||||
Na bijna een jaar ermee gereden te hebben, is er me pa er nu eindelijk aan begonnen . Zit toch behoorlijk veel laswerk aan, en vooral omdat de vorige eigenaar alles met siliconenkit aan elkaar gebakt heeft (is zuur dus veroorzaakt roest). Dus heeft hij eerst alle troep we gehaald. Het frontpaneel vervangen. En dus bijna de helft van beide binnenschermen vervangen.
Ook de wielranden waren ze al mee bezig geweest. en waren ook vrij slecht gedaan. En ook jammer dat ze met de flex ofzo uitgeschoten zijn. Er is een hele hap uit et zijpaneel. Er zit dus al een nieuwe binnenrand in, en ook de dorpel is al gemonteerd. Nu de andere kant nog, en het achterpaneel . Deur bleek toch wat verrot te zijn En de spatborden zijn al terug van de spuiter, van binnen en buiten in de kleur. Kunnen straks weer even bijgeschuurd worden . Word vervolgd. |
|
||||
|
||||
Zo, dat schiet al aardig op. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!
|
|
||||
|
||||
Een weekje verder, en er zijn weer aardig wat werkzaamheden verricht .
Ondertussen is de motorruimte verder klaar, dus binnenschermen e.d. Dorpels zijn beide gelast, rechter wielrand is gelast evenals de achterplaat. Nu alleen de linker buiten wielrand nog (binnenrand is reeds gelast), en dan is het laswerk vrijwel af! (binnenrand en deel van de buiten rand in de zinkprimer, dus klaar voor de buitenrand!) Ook is de nieuwe vulbuis binnen, de oude tankbuis was zoals gewoonlijk redelijk krokant . |
|
||||
|
||||
Laswerk ziet er goed uit! De tankbuis word dus vervangen, maar er is niks doorgeroest aan het plaatwerk rondom de tankvulopening?
|
||||
|
||||
Quote:
Nee binnenschermen achter zijn vrij netjes . Niet zoals bij me broer totaal doorgerot |
|
||||
|
||||
Zooo, het laswerk is gedaan . En me vader is nu begonnen met het strakmaken van de auto. Zal dus niet vreselijk lang meer duren dat ie in de grondverf kan.
We hebben een andere deur opgehaald, aangezien de deur die erin zat toch te ver doorgerot was. |
|
||||
|
||||
mooi, ik blijf dit volgen, ook met `n bepaalde reden