#1
|
||||
|
||||
'79 Golf cabrio opknapper (56k warning) updt 15-04
In dit topic ga ik de vorderingen van mijn paarse "brokke waggie" bijhouden.
De huidige toestand: Lak is slecht, dak zelf is redelijk maar lekt langs een rubber. Dashboard hangt er frikandel in (aan 1 bout) en kabelboom is compleet verkloot. Koppakking ligt er uit. Radiateur is laatst kapot geklapt. Uitlaatspruitstuk is gescheurd + de rest is ook aan zijn einde. Wat roest aan de onderkant maar zeker te overzien. Al met al genoeg te doen! Ben nu bezig met het vervangen van de koppakking. Na erg lang wachten op een extreem dure dop (veeltand maat 12 maar dan lang á 28 euro ) had ik er dan eindelijk de kop af. Heb de kop mee naar huis genomen en ff goed schoongemaakt, aankomende weer wordt die gevlakt. Gelijk ff mn solexen ervoor gehouden om het eindresultaat even te bekijken! Aankomende week komen als het goed is ook de revisiesetjes voor mn solexen binnen en gaat de kop er weer terug op. Zodra de wagen weer loopt kan ik bezig gaan met mn velgen, namelijk Ally Cat Rallye's (zie foto's). Waarschijnlijk wordt het hart goud en de randen of zilver gespoten of gepolijst (kan iemand aangeven wat het kost om de randen te laten polijsten?). De huidige foto's: Zoals jullie kunnen zien zijn de sierlijsten verwijderd en strakgemaakt alsook de achterklep. 1 voorscherm + deur zijn aardig rot dus ik denk dat ik de voorschermen + deuren ga vervangen en dan de geul in de carroserie weer open. De inhoud van mijn radiateur na een klein stukje rijden :oops: De JB powerplant... Carburateurs die ik van René heb overgenomen En dan last but not least Foto's van de kop + carb
__________________
Cheap and Fast = Not Reliable Cheap and Reliable = Not Fast Fast and Reliable = Not Cheap Last edited by Corrado_G60 : 15-04-2007 at 12:05. |
#2
|
||||
|
||||
Cheap and Fast = Not Reliable
Cheap and Reliable = Not Fast Fast and Reliable = Not Cheap Super
__________________
WWW.MIVW.NL |
#3
|
|||
|
|||
Ziet er goed uit, succes !!!
__________________
|
#4
|
||||
|
||||
Cool!
Ik heb eventueel nog een snelle nokkenas voor je....weet zo niet hoeveel graden, maar diegene vanwie ik hem heb zei dat ie voor een 1.5 was en dat ie -als er een dikke carburateur op zat- retesnel van werd... succes dr mee
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
||||
|
||||
Als ik de solexen ga aansluiten houd ik wat leidingen over: 1 buis voor de verwarming van het oude inlaatspruituk, die komt te vervallen. Kan iemand mij vertellen of er een flens te koop is waar die aansluiting ook te vervallen komt?
De slang die van de rembekrachtiger komt, sluit ik die aan op mijn inlaatspruitstuk of komt die ook te vervallen?
__________________
Cheap and Fast = Not Reliable Cheap and Reliable = Not Fast Fast and Reliable = Not Cheap |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
ik heb nog ventieldopjes MET turbo liggen, pm maar bij interesse... ziet er goed uit, blokje was wel aan een beurt toe zo te zien
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Als je zonder rembekrachtiger wil remmen komt die te vervallen Nee die moet je op de rechterkant aan het inlaatspruitstuk aansluiten. |
#8
|
||||
|
||||
Dat ziet er goed uit. Maar hoe zijn al die gaten van de sierlijst aan de zijkant van de auto dicht gemaakt? Gelast of keihard volgepropt met plamuur? Hoop voor je dat het het laatste is. Anders ben ik wel benieuwd hoe je dat ongedaan wilt maken!
Ga deze zeker volgen! |
#9
|
||||
|
||||
@Berendd, blok was idd erg smerig!
@ Golf 1 gts, thx! alweer wat meer duidelijk over het slangen verhaal! @RubenD, ik weet het nog niet zeker maar ik denk dat ze gelast zijn , zal dan misschien het gootje open moeten flexen, ben er nog niet helemaal uit!
__________________
Cheap and Fast = Not Reliable Cheap and Reliable = Not Fast Fast and Reliable = Not Cheap Last edited by Corrado_G60 : 14-04-2007 at 11:15. |
#10
|
||||
|
||||
Gisteren weer even bezig geweest aan de cabrio. Moet alleen nog de onderste d-riem kap verwijderen, dan kan ik weer gaan opbouwen. Heb de 4 inbusbouten van de krukaspoulie al los alleen de poulie zelf wil er nog niet af. Defecte radiateur is verwijderd en de dynamo heb ik thuis liggen om op te knappen/spuiten. Ben nog een beetje aan het twijfelen of ik de d-riem kap laat terugkomen (suggesties?).
Binnenkort even een momentsleutel aanschaffen om heel het zootje weer in elkaar te zetten. Moet ook nog een steuntje in elkaar (laten) flansen voor de gaskabel maar dan gaat het de goede kant op. Foto's van de huidige situatie en van de o zo mooie kabelboom: Auto was ooit rood, maar wel een hele aparte kleur rood, lijkt een beetje koperachtig! Kap eindelijk open na een kwart bus wd40 op het frame
__________________
Cheap and Fast = Not Reliable Cheap and Reliable = Not Fast Fast and Reliable = Not Cheap |
#11
|
||||
|
||||
owtsj, dichte lijsten?
komt er daar verandering in? |
#12
|
||||
|
||||
owtsj??
ik denk wel dat ik ze weer open wil hebben, moet even kijken hoe ik dat ga doen aangezien ze dicht gelast zijn.
__________________
Cheap and Fast = Not Reliable Cheap and Reliable = Not Fast Fast and Reliable = Not Cheap |
#13
|
||||
|
||||
ik heb hier nog wel n klein stapeltje momentsleutels liggen 30euri ex verzending...
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#14
|
||||
|
||||
Gisteren in de volle zon met mn kleppendeksel bezig geweest. Zat nog even te twijfelen om hem te polijsten, maar helaas zaten er iets te veel butsen in.
Na hard poetsen: Eindresultaat: Had de deksel met hittebestendige lak gespoten, en daarna afgebakken in de over, wat een smerige chemische lucht komt daar vanaf Ik denk dat ik de deksel met gouden moertjes ga vastzetten, het oog wil natuurlijk ook wat!
__________________
Cheap and Fast = Not Reliable Cheap and Reliable = Not Fast Fast and Reliable = Not Cheap |