#1
|
||||
|
||||
Opfrisbeurt motor
Ooi !
Ik ben van plan mijn 1100cc motortje een kleine opfrisbeurt te geven. Kan iemand mij ff vertellen wat slim is om allemaal te vervangen? -bougies -luchtfilter -olie Verder? Ook nog een vraagje, lastig stationair lopen... waar kan dit aan liggen? Af en toe als ik voor een bocht mn koppeling intrap om terug te schakelen valt hij dood in toeren met als gevolg dat hij afslaat. Tips/trics? Mvg, Erik |
#2
|
|||
|
|||
Quote:
Koelvloeistof, bougiekabels, oliefilter, contactpuntjes, condensator Quote:
Vacuumslangetjes niet lek? gewoon eens vervangen, de koppelingen worden poreus (rubber) en de plastic van de slangetjes wordt keihard. Verder de choke eens nakijken. Die van mij is kapot en dat merk je als ie koud is. Als ik dan terugschakel van 3 naar 2 valt ie zo snel in toeren terug dat ie soms uitvalt. Geen probleem, gewoon in de versnelling laten doorhobbelen, springt ie vanzelf weer aan Succes! Dennis Last edited by Sjoes 85 : 21-03-2007 at 18:16. |
#3
|
||||
|
||||
Vergeet ook niet: Oliefilter, Puntjes, Condensator, Brandstoffilter.
Als je nu niet verder komt dan bougies, luchtfilter en olie is er iets goed mis met de staat van onderhoud.. Het is misschien een goede investering eerst eens een goed handboek te kopen over het onderhoud van je auto. Daar staat dan ook gelijk is welke olie je moet hebben --- Nee, even serieus: als je het over een opfrisbeurtje hebt, denk ik niet aan bougies, luchtfilter of olie: dat hoort bij standaard onderhoud. Opfrissen doe je door zaken als bougiekabels, verdelerkap, rotor, condensator, voetpakking-carburateur, aansluitingen vacuumslangen, (lekkende) keerringen etc etc te vervangen: dit soort onderdelen hebben een iets hogere vervangingsinterval. slechtlopen, of beter: uitvallen bij gaslos heeft meestal met (de afstelling van ) de ontsteking te maken.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#4
|
||||
|
||||
Heb ook probleem gehad met mn 1100cc dat hij afsloeg bij gas loslaten of bij remmen kan ook aan je cabarateur liggen of zoals hierboven al is gezeged slangetje lek. Ik wens je veel succes want de mijne heeft nooit goedgelopen jammer genoeg!
__________________
Golf4 1.8 Golf GTI Pirelli bj 83 |
#5
|
|||
|
|||
mijn mx 1100 loopt ook niet altijd als een trein hoor heeft ie ook nog nooit gedaan kheb tzelfde als jou. zo nu en dan bij gas los toerental zakt en valt ie uit. ik laat dan ook gewoon de koppeling opkomen en rijd gewoon door. vaak is dit wel als de auto nog maar net aan is. ( en dus nog niet op temperatuur)
vr gr oebele |
#6
|
||||
|
||||
Ik ben er ook mee bezig.. ik heb al mijn contactpuntjes, verdelerkap en rotor, lucht- en benzinefiltervervangen. Hij loopt al stukken beter en slaat minder snel af. Nu wil ik nog de condensator vervangen en de onsteking beter afstellen en de olie verversen. Dat facuumslangetje daar zal ik ook eens naar kijken
|
#7
|
|||
|
|||
Quote:
En de bougiekabels? moeten normaal om de 5 jaar vervangen worden! |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Ja en dan ook maar de bougies.. maarja die zijn volgensmij al eens vervangen bij de vorige eigenaar.. zagen er namelijk nog wel okee uit. Maar als ik hem toch weer goed wil hebben is dat ook wel weer een idee |
#9
|
|||
|
|||
Heb bij mijn golf 1 ook de voetpakking van de carburateur vervangen, daardoor liep die stationair al stukken beter!
Mijn automaat slaat ook vaak af in de bochten en als ie koud is voor de stoplichten slaat ie af! Alleen bij een automaat is het altijd lastig ff "tussen gas" te geven! Voor een stoplicht even snel naar de N en als het rood is snel in de D! Mijne loopt ook helemaal niet netjes! Nog een keer goed af laten stellen en anders ook maar de onderdelen een keer vervangen die sjampoo noemt. Keer goed onderhoud kan nooit kwaad. |
#10
|
||||
|
||||
Dat had ik ook met mijn automaat in de winter, dat hij bijna afsloeg. En dat kan toch behoorlijk lompe situaties opleveren langzaam rijden, bijna uitvallen gauw in de N en op toeren houden. Maar je wilt ook niet stilstaan (als je naar de N schakelt gaat hij opeens een stuk trager bij langzaam rijden) dus dan ook weer in de D, maar voor je het weet zit je weer bij je voorganger er achterop dus weer in de N en gas erbij, en weer in de D
Ofja.. dit is me zo 1 keer voorgekomen, voor de rest had de mijne soms geen zin om stationair te blijven lopen na een paar minuten in de kou gereden te hebben. Ik denk dat dit aan mijn carburateur en afstelling ligt..? Is het erg lastig om een carb van een 1.5 automaat (JB toch?) een opknapbeurtje te geven? Zijn er bij een automaat sowieso nog andere dingen waar je naar kunt kijken tijdens een opfrisbeurt? (Ik heb vorig jaar nog wel mijn automaatbak olie vervangen met nieuwe ATF siroop ) En kan een luchtfiler een zomer en winter stand hebben? Iemand zei dat maar ik heb er nog niet naar gekeken
__________________
Foto's van - 1ste Volksforum.com Meeting |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Is dat die grote ring die er los tussen ligt als je het filterhuis van de carburateur afneemt? of bedoel je de pakking tussen bovenste en onderste deel vd carburateur |
#12
|
||||
|
||||
Voetpakking zit tussen het inlaatspruitstuk en de carburateur.
__________________
Cheap and Fast = Not Reliable Cheap and Reliable = Not Fast Fast and Reliable = Not Cheap |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Oke |
#14
|
||||
|
||||
Meer mensen met hetzelfde probleem dus!
Ik zal dit weekend eens aan de slag gaan. Ik neem aan dat alle benodigde spulletjes bij de automaterialenzaak te koop zijn? |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Ja, maar das dus geen origineel spul he. Heb ik zelf ook iets te veel van onder de motorkop zitten De volgende keer neem ik toch weer alles origineel, kan t nu toch betalen |
#16
|
||||
|
||||
luchtfilter en bougies kan men gerust bij de automaterialenzaak kopen, waarom teveel betalen?
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#17
|
||||
|
||||
Pakkingen lijkt me ook toch?
Toen ik er laatst was voor ophangrubbers voor mn uitlaat had hij ook gewoon ori VW. Lijkt me dat pakkingen per motor verschillen, en hij die wel origineel heeft liggen (of kan krijgen). |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Ligt er aan welke materialenzaak je bent. Er zijn inderdaad ook wel originele onderdelen, maar dingen zoals filters natuurlijk niet. elektronica weer wel, omdat dat niet automerk-gebonden is (bv Bosch). Uitlaten krijg je trouwens niet meer origineel. Zijn bij de dealer vervallen en t lijkt me sterk dat ze wel bij de automaterialenzaak origineel hebben. @Typ17: bougiekabels kostten €82,- per setje voor n Golf 1 Lijkt me toch goedkoper bij de dealer... |
#19
|
||||
|
||||
Hmm, man van de automaterialenzaak wist me te vertellen dat ophangrubbers voor de uitlaat iig niet universeel waren.
Zal er morgen eens langs gaan, het maakt me niet zo heel veel uit of het origineel spul is of niet, als het maar z'n werk goed doet. (In tegenstelling tot plaatwerk e.d. dat heb ik liever wel origineel, maar of een filtertje nou origineel of universeel is..) |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
UitlaatRUBBERS zei k niet, k zei uitlaat. Dat boeit ook verder niet. Ik heb een nep-uitlaat en die past niet precies. Te ruime passing, dus wat meer kabaal. Heb dat ding er nu een jaar en 3 maanden onder zitten en hoor al op 2 plaatsen wat rammelen. t "merk" is Romax. Rotzooi dus als je t mij vraagt. Maar idd, die filters boeit niemand iets |