Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-03-2007, 18:07
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default Vacuumslangetjes en LDS

Hallo,

sinds vrijdag draait de motor van mijn Golf slecht stationair, alleen als hij koud is. Hij lijkt de hele tijd af te slaan, soms slaat ie dan net niet af en soms weer wel. Als ik hem dan gewoon eventjes laat pruttelen (30 seconden ongeveer), draait hij stationair normaal en kan ik er gewoon mee rijden.

Ik denk dat de vacuümslangetjes slecht waren, daarom heb ik deze vervangen. Dit omdat hiermee bij een koude start de acceleratiepomp bediend wordt en nog belangrijker: de vervroeging/verlating van het ontstekingstijdstip.
ik merkte dat de vacuümslang aan het expansie"blik" van de ontsteking (dus niet die groene bol achteraan links)
makkelijk los te trekken was. Heb voor t gemak meteen maar alle slangetjes en bijbehorende verbindingen vervangen, maar het slechte starten komt nog steeds voor.
Wat kan er nog meer aan de hand zijn? is die groene bol achteraan links(de LDS) soms lek ofzo, of heeft dat geen/weinig invloed?

ik wil het probleem zsm oplossen, daar een dergelijk slechte start erg slecht is voor de levensduur van alle materialen:P

Alvast hartelijk bedankt!

Groeten, Dennis

Last edited by Sjoes 85 : 06-03-2007 at 18:56.
Reply With Quote
  #2  
Old 06-03-2007, 18:22
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Welke motor?
Reply With Quote
  #3  
Old 06-03-2007, 18:32
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

JB motor.t gaat om n Golf GX uit 1983
Reply With Quote
  #4  
Old 06-03-2007, 20:15
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Koudestart [choce]
Reply With Quote
  #5  
Old 08-03-2007, 19:11
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Koudestart [choce]


Denk ik niet, omdat ie na +/- een halve minuut gewoon goed loopt. Zelfs zo hoog in toeren (2000/min), juist door die choke. Dus lijkt me sterk dat ie kapot is. Of maak ik ergens een denkfoutje?

Groeten, Dennis
Reply With Quote
  #6  
Old 08-03-2007, 20:15
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Verliest tie koelvloeistof????
Reply With Quote
  #7  
Old 09-03-2007, 18:49
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Verliest tie koelvloeistof????


Ja, maar dat doet ie al vanaf dat ik de wagen kocht. Heel klein beetje maar, lekt weg bij de slang in de motorruimte die naar de kachel van de verwarming gaat.
Reply With Quote
  #8  
Old 09-03-2007, 21:19
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Ik hoorde vandaag dat het ook aan de bougiekabels kan liggen. Als deze verouderd zijn kan het zijn dat bij het starten van de motor de kabels een (te) grote weerstand bieden. Als de motor dan even loopt, zou dit weer minder zijn. klinkt me niet geheel logisch in de oren, maar het schijnt toch te kunnen helpen als de bougiekabels vervangen worden. Ga ik morgen doen dus!
Reply With Quote
  #9  
Old 11-03-2007, 18:58
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Zo, volgens mij is de storing opgelost.
Niet door nieuwe bougiekabels, want een setje kostte maar liefst €82 bij de plaatselijke automaterialen"handelaar"

Aangezien ik een tijd geleden transistor ontsteking had ingebouwd heb ik deze in overleg met een hele slimme vriend van me weer uitgebouwd, aangezien deze contactpunten-bespaar-machine voor de slechte start zou kunnen zorgen. Wat blijkt? Mn maschien start weer als vroegah!

Jongens bedankt voor de tips en aanwijzingen.
Reply With Quote
  #10  
Old 12-03-2007, 01:01
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

Quote:
Originally Posted by Sjoes 85
Aangezien ik een tijd geleden transistor ontsteking had ingebouwd heb ik deze in overleg met een hele slimme vriend van me weer uitgebouwd, aangezien deze contactpunten-bespaar-machine voor de slechte start zou kunnen zorgen. Wat blijkt? Mn maschien start weer als vroegah!


weet ik dat ik daar niet moet aan beginnen
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #11  
Old 12-03-2007, 07:58
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by Type 17
weet ik dat ik daar niet moet aan beginnen


Ja alhoewel,

vanmorgen kwam ik buiten, bleek t gevroren te hebben, kon ik krabben!
In ieder geval: hij startte dus weer slecht. Dus t ligt toch niet aan die transistor. Toen hij eenmaal warm was leek t wel of ie n stuk beter trok dan met transistor. Maar met die elektronica blijft t toch altijd gissen.....
Reply With Quote
  #12  
Old 19-03-2007, 19:13
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Tsja, t zal dus toch wel de choke zijn he...
als k mn andere wagen heb laat k m goed nakijken!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum