![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo forummers!,
Zoals jullie hebben kunnen lezen, had ik voor mijn Vento GT een mooie Sebring sportuitlaat met 114 mm eindstuk gekocht; new-old-stock, met een mooi koperen Sebring-naamplaatje uit de collectie van een aantal jaren geleden. Volgens de papieren, die erbij zitten, moet-ie ook op een Vento 2.0 8V passen, maar helaas: hij is tòch tè kort.... De papieren had ik trouwens vóór de koop al onder ogen gehad (via E-mail) en hoewel ik een beetje mijn twijfels had, (een Vento is tòch langer dan een Golf?!) ging ik er dus blind vanuit, dat de bijbehorende, originele Sebring-papieren wel de waarheid zouden spreken... Niet dus! Op de Sebring-site kan ik er niks over vinden, maar ik stel me zo voor, dat er een pasklare oplossing voor het monteren van een Golf III op een Vento (of Golf III variant!) moet bestaan! Ik heb hem er vandaag tòch ff onder gehangen, om goed te kunnen zien, hoeveel langer hij dan moet worden. Het rare is, dat het allemaal gewoon klopt; qua aansluiting op de middendemper èn qua ophanging aan de rubbers, maar alleen het eindstuk is dus gewoon 30 (kofferbak-) centimeters tè kort! Zodoende zit het mooie eindstuk letterlijk ONDER de auto. (en is dus niet zichtbaar ![]() Oplossing?! Ik dacht er zelf aan, om een flexibel deel van 30 cm, nog vóór de sportdemper te plaatsen. Dan moeten wel de beugels met de ophangrubbers ook nog 30 cm naar achteren, maar dÃ*t is wel te doen. (Gewoon een rechte pijp van 30 cm is niet mogelijk, omdat de middendemper eindigt (...en de sportdemper begint...) met een bochtje ![]() VRAAG AAN JULLIE, ALLESWETENDE FORUMMERS: Wie heeft dit ook meegemaakt en/ of weet dé oplossing voor dit probleem? Graag jullie ervaringen en/ of adviezen! Ik wil de nieuwe demper zèlf NIET verbouwen; dus het eindstuk doorslijpen en verlengen is GEEN optie! (ik zag, dat dit wèl gedaan is met de demper, die er nu weer onder zit, trouwens! ![]() (ik zal zelf niet meteen reageren, want ik ga morgen even een midweekje er tussenuit, met mijn Vento met de oude demper er weer onder, dus ![]() Greetz Vento Vice ![]()
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 01-01-2007 at 22:36. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Vond 'm al zo kort dat eindstuk
![]()
__________________
Gimme fuel, gimme fire, gimme that which I desire |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ondanks dat je het niet wil is het wel de beste oplossing in mijn ogen. Origineel is dit stuk namelijk ook iets van 30 cm langer. Nu moet je zelf ervoor zorgen dat het 30 cm langer word.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#4
|
||||
|
||||
![]() In mijn ogen ook
![]()
__________________
Gimme fuel, gimme fire, gimme that which I desire |
#5
|
||||
|
||||
![]() Ik heb bij mijn jetta mk2 ,hetzelfde probleem gehad toen met een corrado demper.
Die past er nameijk perfect onder ,maar alleen is de eindpijp ook een best lang eind te kort. Ik heb toen gewoon de achterdemper naar achter verplaatst ,de aansluiting voor de demper losgezaagd en daar een buis tussen gelast . Zodat de einddemper naar achteren komt . Alleen moet er dan even een beugelophanging gemaakt worden voor de achterdemper . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dit lijkt mij bij jou ook de mooiste oplossing ,dan houd je ook mooi het eindstuk aan de demper
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Min of meer de oplossing, die ik zelf ook bedacht had! Dank je wel Jetta-racing, ook voor de duidelijke foto's erbij! Greetz Vento Vice ![]()
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]() Nee, een sportdemper (stortkoker) moet vooral zichtbaar zijn toch? ![]() ![]()
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#8
|
||||
|
||||
![]() ![]()
__________________
kopbewerking ,pm |
#9
|
||||
|
||||
![]() Heb je niet gewoon een einddemper van een golf gehad?
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja, dat is nu (achteraf...) wel de conclusie! ![]() EDIT: Ik heb donderdag j.l. de importeur van Sebring ook al aan de lijn gehad en die kon niet helemaal begrijpen, waarom die papieren erbij zaten, waarop staat, dat-ie ook geschikt zou zijn voor een Vento... ![]() "Het eindstuk voor een Vento is langer dan die van een Golf", zei-ie, nadat ik dat zèlf al aan hèm had verteld.... ![]() Kortom: bij Sebring is er blijkbaar ook geen pasklare oplossing... (en ook geen service-gerichte helpdesk ![]() Maar ik denk dat de "Jetta racing-oplossing" het beste is.... i.i.g komt het allemaal wel goed; ik was gewoon benieuwd naar jullie ideeën! Greetz Vento Vice ![]()
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Jelmermm 16vt (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=19127) last heel veel uitlaten, ook RVS. Die kan je vast helpen en woont kort bij, voor jouw. Ik zou zelf de originele ophangpunten behouden. Kan je de bodem ook niet verprutsen. En dus het eindstuk afzagen en er een stuk tussen maken!
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]()
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#13
|
|||
|
|||
![]() ik heb je mail ff beantwoord
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Verprutste bodem valt wel mee ,er komt alleen één 8 mm gaatje in hoor ! Op de originele punten dan heeft het uitlaatrubber het wel heel erg zwaar te verduren!
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Nee, ik bedoelde meer: Uitschieten met de boor, roestvorming. Dat soort zaken.
En als je hem op deze manier aanpast kun je de uitlaat ook nog weer verkopen aan een Vento rijder die niet zo handig is en dan geen probleem heeft met montage. Makkelijker te verkopen, denk ik. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Zoals jullie zien:
Hij zit erop hoor! aansluitpijpje aan de vóórzijde doorgeslepen en verlengd en achterste bevestigingspunt verplaatst; ongeveer Ã* la Jettaracing, dus. (nog-geen-eens gelast; gewoon met twee uitlaatklemmen, dus hij kan ooit ook weer gewoon op een Golfje!) De bedoeling is, om het voorste ophangpunt óók nog (op z'n originele plek) te benutten, door een ophangbeugel aan het verlengpijpje vast te maken. Dat komt nl. nèt mooi uit! Greetz Vento Vice ![]()
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#17
|
||||
|
||||
![]() Hij mag alleen wel wat hoger, vind je niet!?
|