Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-01-2007, 22:22
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Unhappy Sebring-uitlaat is te kort....

Hallo forummers!,

Zoals jullie hebben kunnen lezen, had ik voor mijn Vento GT een mooie Sebring sportuitlaat met 114 mm eindstuk gekocht; new-old-stock, met een mooi koperen Sebring-naamplaatje uit de collectie van een aantal jaren geleden.
Volgens de papieren, die erbij zitten, moet-ie ook op een Vento 2.0 8V passen, maar helaas: hij is tòch tè kort....




De papieren had ik trouwens vóór de koop al onder ogen gehad (via E-mail) en hoewel ik een beetje mijn twijfels had, (een Vento is tòch langer dan een Golf?!) ging ik er dus blind vanuit, dat de bijbehorende, originele Sebring-papieren wel de waarheid zouden spreken... Niet dus!

Op de Sebring-site kan ik er niks over vinden, maar ik stel me zo voor, dat er een pasklare oplossing voor het monteren van een Golf III op een Vento (of Golf III variant!) moet bestaan!

Ik heb hem er vandaag tòch ff onder gehangen, om goed te kunnen zien, hoeveel langer hij dan moet worden.
Het rare is, dat het allemaal gewoon klopt; qua aansluiting op de middendemper èn qua ophanging aan de rubbers, maar alleen het eindstuk is dus gewoon 30 (kofferbak-) centimeters tè kort! Zodoende zit het mooie eindstuk letterlijk ONDER de auto. (en is dus niet zichtbaar ) DÃ*t is natuurlijk niet de bedoeling van een sportdemper!!!

Oplossing?!

Ik dacht er zelf aan, om een flexibel deel van 30 cm, nog vóór de sportdemper te plaatsen. Dan moeten wel de beugels met de ophangrubbers ook nog 30 cm naar achteren, maar dÃ*t is wel te doen.
(Gewoon een rechte pijp van 30 cm is niet mogelijk, omdat de middendemper eindigt (...en de sportdemper begint...) met een bochtje !)

VRAAG AAN JULLIE, ALLESWETENDE FORUMMERS:

Wie heeft dit ook meegemaakt en/ of weet dé oplossing voor dit probleem?
Graag jullie ervaringen en/ of adviezen!
Ik wil de nieuwe demper zèlf NIET verbouwen; dus het eindstuk doorslijpen en verlengen is GEEN optie!
(ik zag, dat dit wèl gedaan is met de demper, die er nu weer onder zit, trouwens! )

(ik zal zelf niet meteen reageren, want ik ga morgen even een midweekje er tussenuit, met mijn Vento met de oude demper er weer onder, dus )

Greetz Vento Vice
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999

Last edited by Vento Vice : 01-01-2007 at 22:36.
Reply With Quote
  #2  
Old 01-01-2007, 22:32
RATFINK's Avatar
RATFINK RATFINK is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,572
Default

Vond 'm al zo kort dat eindstuk
__________________
Gimme fuel, gimme fire, gimme that which I desire
Reply With Quote
  #3  
Old 01-01-2007, 22:40
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by Vento Vice
Ik wil de nieuwe demper zèlf NIET verbouwen; dus het eindstuk doorslijpen en verlengen is GEEN optie!


Ondanks dat je het niet wil is het wel de beste oplossing in mijn ogen. Origineel is dit stuk namelijk ook iets van 30 cm langer. Nu moet je zelf ervoor zorgen dat het 30 cm langer word.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #4  
Old 01-01-2007, 22:47
RATFINK's Avatar
RATFINK RATFINK is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,572
Default

In mijn ogen ook
__________________
Gimme fuel, gimme fire, gimme that which I desire
Reply With Quote
  #5  
Old 01-01-2007, 22:51
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Ik heb bij mijn jetta mk2 ,hetzelfde probleem gehad toen met een corrado demper.
Die past er nameijk perfect onder ,maar alleen is de eindpijp ook een best lang eind te kort.
Ik heb toen gewoon de achterdemper naar achter verplaatst ,de aansluiting voor de demper losgezaagd en daar een buis tussen gelast .
Zodat de einddemper naar achteren komt .
Alleen moet er dan even een beugelophanging gemaakt worden voor de achterdemper .
















Dit lijkt mij bij jou ook de mooiste oplossing ,dan houd je ook mooi het eindstuk aan de demper
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #6  
Old 01-01-2007, 23:25
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Thumbs up

Quote:
Originally Posted by jettaracing
Ik heb bij mijn jetta mk2 ,hetzelfde probleem gehad toen met een corrado demper.
Die past er nameijk perfect onder ,maar alleen is de eindpijp ook een best lang eind te kort.
Ik heb toen gewoon de achterdemper naar achter verplaatst ,de aansluiting voor de demper losgezaagd en daar een buis tussen gelast .
Zodat de einddemper naar achteren komt .
Alleen moet er dan even een beugelophanging gemaakt worden voor de achterdemper .
(de 4 foto's verwijderd)
Dit lijkt mij bij jou ook de mooiste oplossing ,dan houd je ook mooi het eindstuk aan de demper


Min of meer de oplossing, die ik zelf ook bedacht had! Dank je wel Jetta-racing, ook voor de duidelijke foto's erbij!

Greetz Vento Vice
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote
  #7  
Old 02-01-2007, 09:09
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Quote:
Originally Posted by Vento Vice
Zodoende zit het mooie eindstuk letterlijk ONDER de auto. (en is dus niet zichtbaar ) DÃ*t is natuurlijk niet de bedoeling van een sportdemper!!!




Nee, een sportdemper (stortkoker) moet vooral zichtbaar zijn toch?

__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
  #8  
Old 03-01-2007, 22:36
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #9  
Old 03-01-2007, 22:59
vw dennis's Avatar
vw dennis vw dennis is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,313
Default

Heb je niet gewoon een einddemper van een golf gehad?
Reply With Quote
  #10  
Old 05-01-2007, 21:52
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Smile inderdaad, ja!

Quote:
Originally Posted by vw dennis
Heb je niet gewoon een einddemper van een golf gehad?


Ja, dat is nu (achteraf...) wel de conclusie! , maar wÃ*t is de oplossing?!

EDIT: Ik heb donderdag j.l. de importeur van Sebring ook al aan de lijn gehad en die kon niet helemaal begrijpen, waarom die papieren erbij zaten, waarop staat, dat-ie ook geschikt zou zijn voor een Vento...
"Het eindstuk voor een Vento is langer dan die van een Golf", zei-ie, nadat ik dat zèlf al aan hèm had verteld....
Kortom: bij Sebring is er blijkbaar ook geen pasklare oplossing... (en ook geen service-gerichte helpdesk )

Maar ik denk dat de "Jetta racing-oplossing" het beste is....
i.i.g komt het allemaal wel goed; ik was gewoon benieuwd naar jullie ideeën!

Greetz Vento Vice
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote
  #11  
Old 05-01-2007, 23:30
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Jelmermm 16vt (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=19127) last heel veel uitlaten, ook RVS. Die kan je vast helpen en woont kort bij, voor jouw. Ik zou zelf de originele ophangpunten behouden. Kan je de bodem ook niet verprutsen. En dus het eindstuk afzagen en er een stuk tussen maken!
Reply With Quote
  #12  
Old 05-01-2007, 23:39
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

Quote:
Ik zou zelf de originele ophangpunten behouden. Kan je de bodem ook niet verprutsen. En dus het eindstuk afzagen en er een stuk tussen maken!

__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #13  
Old 06-01-2007, 13:19
JMTuning - BK Customs JMTuning - BK Customs is offline
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 193
Default

ik heb je mail ff beantwoord
Reply With Quote
  #14  
Old 06-01-2007, 14:53
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Jelmermm 16vt (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=19127) last heel veel uitlaten, ook RVS. Die kan je vast helpen en woont kort bij, voor jouw. Ik zou zelf de originele ophangpunten behouden. Kan je de bodem ook niet verprutsen. En dus het eindstuk afzagen en er een stuk tussen maken!



Verprutste bodem valt wel mee ,er komt alleen één 8 mm gaatje in hoor !
Op de originele punten dan heeft het uitlaatrubber het wel heel erg zwaar te verduren!
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #15  
Old 06-01-2007, 22:19
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Nee, ik bedoelde meer: Uitschieten met de boor, roestvorming. Dat soort zaken.

En als je hem op deze manier aanpast kun je de uitlaat ook nog weer verkopen aan een Vento rijder die niet zo handig is en dan geen probleem heeft met montage. Makkelijker te verkopen, denk ik.
Reply With Quote
  #16  
Old 10-01-2007, 21:05
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Wink Gelukt!

Zoals jullie zien:




Hij zit erop hoor! aansluitpijpje aan de vóórzijde doorgeslepen en verlengd en achterste bevestigingspunt verplaatst; ongeveer Ã* la Jettaracing, dus.
(nog-geen-eens gelast; gewoon met twee uitlaatklemmen, dus hij kan ooit ook weer gewoon op een Golfje!)

De bedoeling is, om het voorste ophangpunt óók nog (op z'n originele plek) te benutten, door een ophangbeugel aan het verlengpijpje vast te maken.
Dat komt nl. nèt mooi uit!

Greetz Vento Vice
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote
  #17  
Old 20-03-2007, 13:17
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Hij mag alleen wel wat hoger, vind je niet!?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum