![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hoi mensen, ben nu toch lekekr op dreef dus hier nog even een vraag,
Hoe werkt precies zo'n Swamp cooler. ( zie Foto) heb er nu een op de kop getikt en hij is aangekomen uit amerika, hij staat geweldig, "is toch het belangrijkste" maar hoe werkt ie nou precies, zit een vulgat en daar moet je volgens mij koud water in gooien de lucht gaat erlangs en word zo een paar graden kouder? Of werke het anders , alvast bedankt, ![]() gelijk een foto van me mooie gemaakte motortje, ook mmoooi accessoire he die Jaloezie?? ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ziet er zeer strak uit, Jasper! Hoop hem op Budel IRL te zien!
![]()
|
||||
|
||||
![]() naar ik begrepen heb moet er (koud)water in en dan zou de temperatuur meoten zakken door extra luchtvochtigheid. schijnt alleen op plekken met een klimaat als florida een beetje te werken.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Lekker belangrijk! Gewoon een top accesoire! Jasper, ik heb je ovaal in Groningen zien staan bij de vorige eigenaar. Mooie wagen en en nette prijs! Lekker ouderwets kleurtje ook! ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Nu nog een Judson compressor setje erop,en hij is af !!!
|
|
||||
|
||||
![]() Vroeger toen ik in Californie woonde had ik een swampcooler op m'n huisje. Het principe is simpel: water wordt uit een reservoir opgepompt en sijpelt naar beneden door een soort filter, waar op zijn beurt een enorme fan doorheen staat te blazen. Het resultaat is een verlaagde temperatuur als gevolg van het verdampen van water.
Volgens mij moet zo'n ding dan ongeveer hetzelfde werken. Verdampen onttrekt warmte.