Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-07-2008, 23:57
retrocaddy's Avatar
retrocaddy retrocaddy is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 163
Default vraag over golf 2 1.6 automaat

Hallo,

Ik heb een probleem, maar weet niet wat het is of waar het aan ligt!

Mijn golfje loopt als een trein, zowel in de stad als op de snelweg kan ik niets opmerken. De automaat schakelt ook prima! Niets aan de hand dus.......... zou je denken.

Wanneer ik alleen een lange rit heb gemaakt (snelweg, max 120 km/h) begint de auto te stinken.(soort verbrande koppelings lucht)

Het waren de remblokken!

Last edited by retrocaddy : 27-02-2009 at 10:33.
Reply With Quote
  #2  
Old 16-07-2008, 13:59
retrocaddy's Avatar
retrocaddy retrocaddy is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 163
Default

niemand een idee?
Reply With Quote
  #3  
Old 16-07-2008, 15:55
Polodee Polodee is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 154
Default

Dat 'na-hobbelen' is het nadieselen van de motor: door de hitte van het blok verbrandt het restje benzine/olie in de cilinders (zonder vonk van de bougies). Net zoals bij een diesel: door hoge druk (compressie) en warmte.

Oorzaken hiervan zijn volgens mij een te hete motor (slechte koeling) of niet goed afgestelde ontsteking.

Die stank zouden de restjes olie op het blok kunnen zijn die heet worden en dampen afgeven.

Nog iemand andere ingevingen?
__________________
AKA 'Paul'
Reply With Quote
  #4  
Old 16-07-2008, 16:17
kiwi-gti's Avatar
kiwi-gti kiwi-gti is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,009
Default

Hey Bram,

dat 'nadieselen' is het enige wat ik herken. Volgens mij kun je dat verhelpen door de CO-schroef iets anders af te stellen.
Zoals je weet hebben we de carburateur vlak voor de See vervangen en heb daar niet meer naar gekeken denk ik, deed hij bij mij soms na lange ritten, op korte stukjes weer niet.

Heb je de auto nog ( veel ) lager gezet vooraan? Volgens mij kun je een automaat niet megaplat leggen omdat de bak het dan zwaar krijgt met de aandrijving. Zo iets heb ik wel eens ergens opgevangen, had te maken met aandrijfassen die dan te schuin staan. ( Automaatbak die dan een flink stuk lager hangt dan de aansluiting op het wiel ). Misschien dat het daar in kan zitten.

Andere ideeen heb ik ook niet.
Reply With Quote
  #5  
Old 16-07-2008, 16:41
A.D GOLF1 1976's Avatar
A.D GOLF1 1976 A.D GOLF1 1976 is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,003
Default

Nieuwe remmerij??? Is dit allemaal ok?? Misschien achterste remmen??
Reply With Quote
  #6  
Old 16-07-2008, 22:47
retrocaddy's Avatar
retrocaddy retrocaddy is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 163
Default

Hallo,

het nadieselen kan wel kloppen ik heb daar geen last meer van gehad.



i.i.g. bedankt voor de info, heb weer wat geleerd!
groet Bram

Last edited by retrocaddy : 27-02-2009 at 10:35.
Reply With Quote
  #7  
Old 17-07-2008, 12:54
kiwi-gti's Avatar
kiwi-gti kiwi-gti is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,009
Default

Bram,

de koeltemperatuursensor van de radiateurkoeling is ca. 3 maanden terug vervangen, dus echt te warm mag hij niet worden. Staat de temperatuurmeter iets rechts van het midden?
Dat is ongeveer standaard, was bij de Golf van Peter ook en bij de Jetta van mn broertje net zo, dus dat is geen ramp.

De verbrande koppelingslucht kan ik nog steeds niet plaatsen
Reply With Quote
  #8  
Old 17-07-2008, 13:17
retrocaddy's Avatar
retrocaddy retrocaddy is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 163
Default

Quote:
Originally Posted by kiwi-gti
Bram,

de koeltemperatuursensor van de radiateurkoeling is ca. 3 maanden terug vervangen, dus echt te warm mag hij niet worden. Staat de temperatuurmeter iets rechts van het midden?
Dat is ongeveer standaard, was bij de Golf van Peter ook en bij de Jetta van mn broertje net zo, dus dat is geen ramp.



het kan natuurlijk zijn dat je het verdampen van olie ruikt op het te warme blok?

Last edited by retrocaddy : 27-02-2009 at 10:35.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum