![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo,
Ik heb een probleem, maar weet niet wat het is of waar het aan ligt! Mijn golfje loopt als een trein, zowel in de stad als op de snelweg kan ik niets opmerken. De automaat schakelt ook prima! Niets aan de hand dus.......... zou je denken. Wanneer ik alleen een lange rit heb gemaakt (snelweg, max 120 km/h) begint de auto te stinken.(soort verbrande koppelings lucht) Het waren de remblokken! Last edited by retrocaddy : 27-02-2009 at 10:33. |
#2
|
||||
|
||||
![]() niemand een idee?
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Dat 'na-hobbelen' is het nadieselen van de motor: door de hitte van het blok verbrandt het restje benzine/olie in de cilinders (zonder vonk van de bougies). Net zoals bij een diesel: door hoge druk (compressie) en warmte.
Oorzaken hiervan zijn volgens mij een te hete motor (slechte koeling) of niet goed afgestelde ontsteking. Die stank zouden de restjes olie op het blok kunnen zijn die heet worden en dampen afgeven. Nog iemand andere ingevingen?
__________________
AKA 'Paul' |
#4
|
||||
|
||||
![]() Hey Bram,
dat 'nadieselen' is het enige wat ik herken. Volgens mij kun je dat verhelpen door de CO-schroef iets anders af te stellen. Zoals je weet hebben we de carburateur vlak voor de See vervangen en heb daar niet meer naar gekeken denk ik, deed hij bij mij soms na lange ritten, op korte stukjes weer niet. Heb je de auto nog ( veel ) lager gezet vooraan? Volgens mij kun je een automaat niet megaplat leggen omdat de bak het dan zwaar krijgt met de aandrijving. Zo iets heb ik wel eens ergens opgevangen, had te maken met aandrijfassen die dan te schuin staan. ( Automaatbak die dan een flink stuk lager hangt dan de aansluiting op het wiel ). Misschien dat het daar in kan zitten. Andere ideeen heb ik ook niet. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Nieuwe remmerij??? Is dit allemaal ok?? Misschien achterste remmen??
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Hallo,
het nadieselen kan wel kloppen ik heb daar geen last meer van gehad. i.i.g. bedankt voor de info, heb weer wat geleerd! groet Bram Last edited by retrocaddy : 27-02-2009 at 10:35. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Bram,
de koeltemperatuursensor van de radiateurkoeling is ca. 3 maanden terug vervangen, dus echt te warm mag hij niet worden. Staat de temperatuurmeter iets rechts van het midden? Dat is ongeveer standaard, was bij de Golf van Peter ook en bij de Jetta van mn broertje net zo, dus dat is geen ramp. De verbrande koppelingslucht kan ik nog steeds niet plaatsen ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
het kan natuurlijk zijn dat je het verdampen van olie ruikt op het te warme blok? Last edited by retrocaddy : 27-02-2009 at 10:35. |