Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-03-2007, 18:49
TurboRoy TurboRoy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 2
Default sorry maar moet het toch even vragen, g40 dumpvalve...

he mensen, sorry dat ik erover begin maar moet toch even...

ik heb een polo g40 en wil hier een dumpvalve op, of iets wat ook voor het welbekende afblaasgeluid zorgt..

ik heb gezien dat er al een paar topics over zijn geweest maar ik moet fotos hebben of concrete sites er staat altijd een hoop bij waar je niks aan hebt...

ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

met vriendelijke groet,

Roy
Reply With Quote
  #2  
Old 06-03-2007, 19:09
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Zucht, nou vooruit dan maar, in deze thread staat het uitgelegd, dus even doorlezen....

Polo86c.nl
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #3  
Old 07-03-2007, 17:53
TurboRoy TurboRoy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 2
Default

Quote:
Originally Posted by Berserker
Zucht, nou vooruit dan maar, in deze thread staat het uitgelegd, dus even doorlezen....

Polo86c.nl


ik heb nog geen antwoorden, staat ene foto op van ene met een turbo geen g40... en een hoop onzin antwoorden...

ik snap er niet zo veel van allemaal dus graag 1 fatsoendelijke reactie en het liefst met een paar foto,

sorry dat ik zo lastig ben maar zoveel mensen hebben het dus moet toch wel iemand beetje kunnen uitleggen...

en weet trouwens iemand waat je front mount intercooler kan uithalen voor de g40.. hij is van '91...

hartelijk bedankt,

greetz Roy
Reply With Quote
  #4  
Old 07-03-2007, 18:00
AryX's Avatar
AryX AryX is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 666
Send a message via MSN to AryX
Default

Ik vroeg het op een ander forum en deze reactie kreeg ik terug, misschien dat je er wat aan hebt:




hier op de foto staat recht onder INTERCOOLER bij de "er" komt een zwarte buis uit die naar boven en dan naar links afbuigt daartussen moet hij komen
__________________
http://www.cartuningsociety.com

Volkswagen Polo II Coupé 1990
Volkswagen Polo IIF Coupé 1994
Volkswagen Jetta II 1.6 Automaat 1987
Seat Exeo TSI 2011
Reply With Quote
  #5  
Old 07-03-2007, 19:17
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Quote:
Originally Posted by TurboRoy
ik heb nog geen antwoorden, staat ene foto op van ene met een turbo geen g40... en een hoop onzin antwoorden...

ik snap er niet zo veel van allemaal dus graag 1 fatsoendelijke reactie en het liefst met een paar foto,

sorry dat ik zo lastig ben maar zoveel mensen hebben het dus moet toch wel iemand beetje kunnen uitleggen...

en weet trouwens iemand waat je front mount intercooler kan uithalen voor de g40.. hij is van '91...

hartelijk bedankt,

greetz Roy


doe ik me eens moeite voor zulke vragen is het weer niet goed....

serge's antwoord (even de spelfouten eruit gehaald ):

retour weghalen wel .de voorgewarmde lucht hoeft dan niet nog een keer door het circuit .
echter je moet wel je carterventilatie aansluiten op je aanzuig zijde van je lader ,voor de smering van je dichtlijsten

en hier is de retour zelfs als 2de inlaat gebruikt:

__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #6  
Old 08-03-2007, 10:41
patrick 86c patrick 86c is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,037
Default

Het is toch ook nooit goed he!
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN
Reply With Quote
  #7  
Old 08-03-2007, 15:17
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Quote:
Originally Posted by AryX
Ik vroeg het op een ander forum en deze reactie kreeg ik terug, misschien dat je er wat aan hebt:




hier op de foto staat recht onder INTERCOOLER bij de "er" komt een zwarte buis uit die naar boven en dan naar links afbuigt daartussen moet hij komen


En dan maar hopen dat er geluid uit komt....
Zo'n ding gaat toch fluiten ( ) als je het gas los laat en er nog druk op het inlaatsysteem staat?
Bij een G40 gaat de bypass-klep in het gasklephuis al open bij gas los laten -> geen druk meer in inlaatsysteem -> geen fluiten ( )

Probeer eerst een een rondje rijden zonder slang op het gasklephuis bij de bypass-klep. Zoals op de foto in de post van Berseker...
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #8  
Old 09-03-2007, 09:41
polonick polonick is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 425
Default

wat ik heb gedaan is op je retour klep een filter plaatsen dat is het geen dat hem laat fluiten en afblazen na volgas in aryx zijn topic staat ook veel info.

effe een andere vraag ik heb me retour op me g-lader afgedicht maar wel karterontluchting erop dus gewoon 1 filter
lijk mij beter dan 2 filters dan krijg je veel lucht weinig karterontluchting (rij er al meer dan 20000 km mee en nog steeds 1 bar en een mooi geluid)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum