Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-04-2019, 12:18
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default Project golf mk1 1.8 2h naar 20vt

Om maar eens bij het begin te beginnen.. de golf is als hobby auto voor erbij en heeft een tijd gestald gestaan en kwam bij mooi weer buiten. Bij de laatste keer apk waren er diverse mankementen zoals de wiellagers, lekkende uitlaat, slechte remmen achter en ga zo maar door. In plaats van alles te maken en weer 500 euro er tegen aan gooien heb ik besloten om gelijk alles aan te pakken en het golfje helemaal naar mijn zin te maken. Een turbo blokje kriebelde al langer maar de kennis, plaats en tijd om het in te bouwen had ik niet.

Na een tijdje wikken en wegen toch maar zelf aan ''Project Golf'' begonnen in de garage. Ik ben terug gaan studeren en kan zo in de vakanties flink doorwerken aan de golf. In de zomervakantie van 2018 begonnen aan het project, het demonteren gaat natuurlijk sneller dan het in elkaar zetten
Veel gelezen en bij elkaar gezocht op internet en met en met alle onderdelen besteld, het mooie van een 20vt ombouw is dat er veel informatie te vinden is en dat de onderdelen best wel plug en play zijn.

Natuurlijk zijn er ook genoeg problemen die niet op internet staan en het probleem is vaak ook dat websites offline zijn of de afbeeldingen doen het niet. Maar al met al lukt het aardig, met behulp van catcar is het gewoon een grote leuke puzzel! De plannen met de golf zijn trouwens in grote lijnen:
- Buitenkant orgineel houden met 14 inch pirelli's (daarom ook 256 schijven)
- 20vt AGU met K04 turbo van een BAM (audi tt)
- Remschijven achter
- Grote intercooler

Ik heb trouwens een tijdje getwijfeld om een project pagina te beginnen, het delen van alle informatie en plaatjes vindt ik super tof maar delen met mensen met verkeerde intenties vindt ik minder tof. En helaas kun je natuurlijk nooit weten op het internet wie aan de andere kant meeleest Zo genoeg gelult, tijd voor plaatjes!

Zo was hij ooit, en zo gaat hij ook weer worden maar dan beter!



Begonnen met het oude blokje eruit halen, nieuwe blokje was al geregeld. Ook een flink verschil trouwens



Na het uitbouwen in de golf al redelijk snel naar de spuiter gegaan, helaas heeft hij hier erg lang doorgebracht (iets van 3 maanden )



Het voorfront, motorruimte, spatborden voor, spatborden achter en onderkant achter zijn aangepakt en was ook wel nodig!






Ondertussen dat de golf bij de spuiter stond op het gemakje kunnen klussen aan de 20vt, motorcode AGU trouwens.
Voor:



Na:






Voor:






Na:






Let niet op de blauwe vloeibare pakking, die zat er al tussen en is natuurlijk vervangen!






ASD versnellingsbak van een golf 3 opgehaald






Andere injectoren:



Dit is bijvoorbeeld zoiets wat op internet staat, jaja BAM injectoren zijn plug en play bla bla bla of anders met converters, nou het past voor geen meter!

Zelfde met een sprinter intercooler, op vele websites worden deze intercoolers aangeprezen als de intercooler voor een golf 1 ombouw. Maar nergens schrijven ze erbij dat dit niet zomaar past en dat je de accu moet verplaatsen of andere trucjes moet uithalen. Maarja aldoende leert men..

Toen kwam het golfje terug van de spuiter maar had ik zelf weinig tijd voor het project (mede omdat er nog een jetta tussendoor kwam), golfje omhoog en begonnen aan het onderstel.







Nieuwe PU rubbers overal, nieuwe draagarmen, nieuwe remleidingen, nieuwe diesel tank, nieuwe brandstofpomp, ombouw naar schijfremmen achter, ombouw naar 256 remmen voor. Gelukkig zaten er fusees op met losse remklauw houders, dus uit amerika een setje 16v scirocco houders laten komen (hier bijna niet uit te halen en daar maken ze deze nog nieuw na). Nieuwe schroefset (oude was niet slecht maar als we toch bezig zijn..)














Sprinter intercooler gaat met wat (aan) passen en meten wellicht erin.




Ook nog een g60 intercooler geprobeerd maar dat paste helemaal niet.







Tot zover de start van dit topic, komende tijd zullen wel genoeg updates komen!

Last edited by Sinaasboom : 25-04-2019 at 12:25.
Reply With Quote
  #2  
Old 25-04-2019, 12:26
Ottie1976 Ottie1976 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2017
Posts: 418
Default

Mooi projectje hoor... En ja je hebt er altijd zeikerds bij hahahaha. Weet er alles van. Maar je bent goed bezig!
Reply With Quote
  #3  
Old 25-04-2019, 13:40
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,569
Default

Kijk....zo zien we het graag !! Een oldschool-resto-topic.

Leuke Mk1, tof kleurtje ook, en goeie plannen qua techniek.

Kom maar op met die updates..
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #4  
Old 25-04-2019, 14:16
Putje Putje is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 263
Default

Lekker bezig Jeroen!
__________________
MK1 --> 20VT
Reply With Quote
  #5  
Old 25-04-2019, 17:55
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 877
Default

Mooi golfje
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #6  
Old 25-04-2019, 22:20
VdubMKII's Avatar
VdubMKII VdubMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 917
Default

Lekker bezig Jeroen ! dit topic zeker bijhouden met foto`s etc, altijd leuk om nog eens terug te kijken
__________________
2003 Bmw e39 530D
Golf MK3 Cabrio -> Zomercruiser
Golf MK3 GTI -> Ringtool

Follow me on facebook MW Photography
Instagram VamossDetailing
Reply With Quote
  #7  
Old 26-04-2019, 10:19
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Dankjewel mannen! Updates komen er zeker aan Inderdaad als de auto over een tijdje aan de praat is, op het gemak die foto's nog eens bekijken blijft geweldig! Heb gister nagevraagd voor een smallere accu ivm. de intercooler en een bosch S4020 lijkt een mooie oplossing, dan kan de accu gewoon netjes in de motorruimte blijven en is er genoeg plaats voor die HUGE intercooler

Er komt trouwens een trackslag uitlaat onder met een 3 inch downpipe en verder 2,5 inch naar achter. Als het in de buurt komt van dit geluidje ben ik al lang tevreden:




Last edited by Sinaasboom : 26-04-2019 at 10:43.
Reply With Quote
  #8  
Old 26-04-2019, 10:40
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Als je alleen het stukje na "v=" tussen de YouTube tags zet, dan doet ie het:



Tof project!
Reply With Quote
  #9  
Old 26-04-2019, 10:44
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Quote:
Originally Posted by René
Als je alleen het stukje na "v=" tussen de YouTube tags zet, dan doet ie het:



Tof project!


Dankjewel René! Heb jou topic al vaak doorgespit en fotos her en der opgeslagen, ook erg gaaf project!!
Reply With Quote
  #10  
Old 27-04-2019, 10:10
derby'79 derby'79 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 174
Default

Ik had deze intercooler in mijn jetta mk1 met 20vt agu en dan kan de accu blijven staan.
https://vagnetics.nl/product/univer...r-550x230x65mm/
Reply With Quote
  #11  
Old 27-04-2019, 15:00
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Quote:
Originally Posted by derby'79
Ik had deze intercooler in mijn jetta mk1 met 20vt agu en dan kan de accu blijven staan.
https://vagnetics.nl/product/univer...r-550x230x65mm/


Dankjewel voor de tip! Ziet er goed uit en ook fijn dat die geheel uit alu bestaat. Heb je heel toevallig nog wat foto's van toen de intercooler in de jetta zat?
Reply With Quote
  #12  
Old 02-05-2019, 16:38
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Het regent weer buiten, ideaal weer om fijn de garage in te gaan en te klussen aan het project! Gisteren de stuurstangen, stuurstang hoesjes, stuurkogels en wiellager met naaf vervangen. Vandaag verder gegaan met de voorremmen, bij het plaatsen de geleide pennen iets moeten inkorten anders paste de klauw er niet overheen.

Nu heb ik nog een vraag na een dieseltank geplaatst te hebben moet ik nog een brandstofpomp en benzine filter plaatsen. De uitgang bij de tank is (binnenmaten) 10 mm, ingang brandstofpomp is 12mm, uitgang brandstofpomp is 6 mm, en leidingen zijn ook 6 mm. De brandstofpomp die ik gekocht heb is deze: https://www.hoogstra-autosport.nl/i...1&search=CHN999

Waar kan ik nu het beste de brandstoffilter plaatsen en welke? Normale brandstoffilter is volgensmij 6mm, maar dat zou betekenen dat ik hem pas na de pomp het beste kan plaatsen. Normaal filter je voor de pomp toch?

Plaatjes bij de praatjes:
Vers lager en fusee



Met info over de 16v scirocco remklauwhouder (voor de generaties hierna)



Alles gemonteerd



Oud v.s Nieuw zie jij het verschil?



Groetjes!

Last edited by Sinaasboom : 02-05-2019 at 17:29.
Reply With Quote
  #13  
Old 03-05-2019, 11:02
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Ik was helemaal in de veronderstelling dat na de tank als eerste een benzine filter komt en daarna pas de benzine pomp. Want logischerwijs filter je eerst voordat je gaat pompen, maar in de benzine pomp zit ook een filter. Deze filter is grover dan je benzine filter en filtert het eerste deel al eruit, daarna pomp je het onder druk door de benzine filter die nog even de kleinere deeltjes eruit filtert waarna het richting de motor gaat. (klinkt ook wel logisch eigenlijk )

Zojuist een kleine benzinefilter aangeschaft voor onder de auto, ik had enkel van die grote nog liggen.




Zometeen weer lekker beunen, proberen de schakeltoren eronder te krijgen.




Groetjes!
Reply With Quote
  #14  
Old 03-05-2019, 12:09
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Lekker bezig hoor
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #15  
Old 03-05-2019, 14:22
VW_Sk8r's Avatar
VW_Sk8r VW_Sk8r is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 134
Default

Gaaf project!
__________________
T3 Syncro 1.9tdi 1990
Golf 2 1.8 GT 1991

T3 Westfalia 1.9 TD 1988 (sold)
Golf 2 1.6 D 1988 (RIP)
Reply With Quote
  #16  
Old 03-05-2019, 16:30
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Leuk he, al dat uitzoekwerk
Reply With Quote
  #17  
Old 03-05-2019, 16:40
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Mooi werk! Ik mag binnenkort ook weer 🤣🤣👍🏼👌🏼
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #18  
Old 03-05-2019, 22:49
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Pak een ic van een movano past perfect geen gezaag geen gekut met je accu. Alleen ff steuntjes maken.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #19  
Old 03-05-2019, 22:51
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Kabelboom startblokkering verwijderen of toerentalsignaal versterker kan ik voor je doen of leveren. Bij intresse pb sturen aub.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #20  
Old 12-05-2019, 13:11
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Tijd voor weer een update, de intercooler die Derby aanrade was al besteld voordat Pewi het berichtje poste. Moet zeggen erg degelijke intercooler en ook fijn formaat! Intercooler en radiator al eens erin gezet om een beeld te krijgen hoe het ongeveer gaat komen. De benzine pomp, filter enz zijn gemonteerd de schakeltoren is met passen en meten ook pasklaar. Beetje moeten zagen en boren in de tunnel, likje verf erover tegen de roest die is nu aan het drogen en kan morgen de schakeltoren gemonteerd worden en kan die eindelijk terug op z'n pootjes!

Aankomende week blokje erin en dan begint het aansluiten
Nog wat foto's:










Groetjes!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum