![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Zijn alle ABS systemen uit golfjes hetzelfde?
Wat moet ik allemaal hebben? -Complete kabelboom, -Regelapparaat -Display met ABS- en handremlampje -Hoofdremcilinder incl. ABS-pomp -Achterfusees incl. ABS-sensoren Nog meer? Kan ik mijn huidige klauwe, schijven en blokken en fussees voor laten zitten?
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89 Golf 1.6GL '86 - Sold Lupo SdiT '00 - Sold Golf TDIi '97 - Sold Golf GTi8v '90 - Sold Golf GL1.8 '87 - TL Golf CL1.3 '86 - TL |
#2
|
||||
|
||||
![]() fusees voor moet je ook vervangen omdat hier ook de ABS sensoren op zitten
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#3
|
||||
|
||||
![]() Fusees inderdaad, maar ook niet te vergeten de rotors voor het toerentalsignaal.
Heb je die tekst trouwens uit mijn adv. gekopieerd Martinus?
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#4
|
||||
|
||||
![]() jep
![]()
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89 Golf 1.6GL '86 - Sold Lupo SdiT '00 - Sold Golf TDIi '97 - Sold Golf GTi8v '90 - Sold Golf GL1.8 '87 - TL Golf CL1.3 '86 - TL |
#5
|
||||
|
||||
![]() waarom zou je hemelsnaam achteraf ABS willen inbouwen??
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Omdat het veiliger is. Ik heb nog wel voor fusee's liggen die voor ABS geschikt zijn. Compleet met remklauwen en rotors. Pm maar voor interesse. edit: foto toegevoegd ![]()
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
is veiliger remmen, remkracht verbeteren EN abs. en dan heb ik weer wat te doen ![]()
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89 Golf 1.6GL '86 - Sold Lupo SdiT '00 - Sold Golf TDIi '97 - Sold Golf GTi8v '90 - Sold Golf GL1.8 '87 - TL Golf CL1.3 '86 - TL |
#8
|
||||
|
||||
![]() Bij G60 remmen montage verbeter je inderdaad de maximale remdruk. Ik weet zo niet wat voor ABs systeem er in een Mk2 zit maar dat zal wel vrij simpel zijn denk ik. Diagonaal gescheiden of voor appart en achter 1 lijn?
Maar ABS kan je remweg ook verlengen. Vaak is het dus veiliger maar niet altijd. Maar met uitwijken e.d. is ABS wel geweldig aangezien je gewoon kunt sturen. Maar daarvoor is zo'n cursus wel aan te raden. Ik heb dat ook gedaan. Eerst was ik hartstikke "dood" maar ik had het gelukkig vrij snel onder de knie. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Van Golf 2 is een 3-kanaals systeem, niet 4 (zoals bij Golf 3 en nieuwere modellen).
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dan bedoel je in het zand of zo? Dan is het inderdaad veiliger om zonder ABS te remmen. Omdat als je wielen blokkeren hoop je zand voor je wielen op. Zodoende sta je sneller stil.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#11
|
||||
|
||||
![]() ABS verdeeld de remkracht, je remt dan op alle 4 de wielen apart
net waar je grip hebt, en waar niet, dit kan resulteren en een langere remweg, maar zorgt er wel voor dat je niet in de slip raakt (en gaan tollen) ik heb gisteren een anti-slipcursus gehad ![]()
__________________
www.dubclub-online.nl |
#12
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Kan ik me idd iets van herinneren. Heb een keer een slipcursus gehad met de motor. Toen zeiden ze ook idd zoiets.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |