![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo mensen,
GU motor (1,8 carb. 90PK) 1e vraag: Waarvoor is de oliedrukschakelaar (1,8 bar, kabel blauw/zwart) op de flens van het oliefilter? Voor het waarschuwingslampje op het dash zal die niet zijn, want die is 0.5 bar en zit aan de zijkant van de cilinderkop (kabel oranje of geel). Onderdeelnummer is trouwens 056 919 081 E 2e vraag: Bij ingebouwde extra instrumenten heb je een klokje voor de oliedruk. hiervoor wordt er een oliedruksensor gemonteerd. volgens het onderdelenprogramma in de flens van het oliefilter. en nu komt het: volgens de tekening in plaats van de boven genoemde vage oliedrukschakelaar. Kan dat kloppen? Als dat klopt, waarom zit dat ding van vraag 1 erin dan? let aub. op het verschil tussen schakelaar en sensor ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() 1e daar gaat een zoemer op af als de druk te laag wordt [onder de 1,8 bar]
voor een druk meter het je sensoren met 2 aansluitingen [1 voor de meter en 1 voor het lampje ]die kan je op de plaats zetten van de zender van het lampje |
#3
|
|||
|
|||
![]() hoi,
bedankt voor het antwoord maar ben er al uit (net paar minuten geleden). het blok heeft 2 oliedrukschakelaars 1 0.5 bar 2. 1.8 bar 1 is bedoeld voor toerentallen onder de 2000 rpm. 2 is bedoeld voor toerentallen boven de 2000rpm. logisch eigenlijk. het blijkt dat de druksensor die je in kan bouwen, de 2e schakelaar vervangt (die van 1.8 bar). dit omdat de druksensor blijkbaar een combinatie is van sensor voor het instrumentje en schakelaar voor onder de 1.8 bar. daarom zitten er ook 2 aansluitingen op. weer wat geleerd ![]() |