#1
|
|||
|
|||
speling stuur
Ik heb wat speling op het stuur van mijn polo 2f diesel (trilt dus wat) en heb gisteren het stuur en stuurhuis eraf gehaald om te kijken waar het nu aan ligt. Vergeef me als ik niet de juiste benamingen gebruik, maar hopelijk weet iemand hoe ik het kan oplossen of dat er misschien een onderdeel ontbreekt/niet goed zit.
De ijzeren staaf die van de kruiskoppeling afkomt gaat in de buis/huls van het stuurhuis (op de afbeelding de 2 brede kanten getekend). Hier zit volgens mij ook de oorzaak van de speling. De buis en staaf sluiten namelijk niet nauw op elkaar. Gevolg is dat bij bijvoorbeeld een beweging aan het stuur de buis iets speling heeft voordat deze beweging wordt doorgegeven aan de ijzeren staaf aan de kruiskoppeling. Verder zat er nog een schijnbaar loos rubber ringetje op de ijzeren staaf in de buurt van de koppeling en zat er een verdiept gedeelt in de staaf. Last edited by ecoroy : 24-01-2007 at 12:08. |
#2
|
||||
|
||||
Echt heel duidelijk is het niet,. maar goed:
De telescopische stuurstang heeft vrij weinig tot geen ruimte tot speing. Die rubberen ring hoort waarschijnlijk tussen de 2 inelkaar schuivende stangen: verhinderd rammelen. Echte speling zit meestal in het stuurhuis: onder de motorkap dus. wat jij nu hebt losgehaald is het stuur en het contactslot. Daar kan ook wat speling op zitten (op het contactslot dus), en is meestal op te lossen door de inbusbouten weer aan te draaien: daar zit het contactslot mee vast aan de carroserie.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#3
|
|||
|
|||
Ik heb ook speling in het stuur gehad....als je het stuur vastpakt kan je het op en neer bewegen....omdat mijn contactslot toch kapot was heb ik gelijk het huis ook vervangen ( speling lager )
mvg, Micha |