#1
|
|||
|
|||
t2b met dubbele schuifdeur project
Hoi,
Ik ben enige tijd geleden begonnen aan de restauratie van mijn t2b uit '76. Ik zal binnenkort een paar foto's maken en even een verhaaltje wat ik allemaal met de bus wil. Maar voor nu heb ik even een vraag en dat is: Kan ik alle sloten vervangen of aanpassen zodat ik overal dezelfde sleutel kan gebruiken. Ik heb nu namelijk 2 sleutels nodig voor mijn bus, en dat vind ik lastig.. Last edited by martin_d_B : 26-09-2006 at 07:32. |
#2
|
||||
|
||||
Heb ook een T2 met 2 schuifdeuren gehad: superhandig!
je kan de sloten wel aanpassen, al zijn schuifdursloten wel erg lastig, heb ik gehoord... Jens
__________________
KCN regio Fryslân |
#3
|
||||
|
||||
Die dingen zijn een pain-in-the-ass om eruit te krijgen...
|
#4
|
||||
|
||||
double sliders zijn erg stoer! Ben benieuwd!
__________________
hoog (bn.) 1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag |
#6
|
||||
|
||||
En het is schUIf deur btw....
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Hier wat pics van mijn busje... |
#8
|
||||
|
||||
M-plaatje?
Quote:
Heb je ook een foto van het M-plaatje? Ben wel benieuwd (dat plaatje zit bovenop de frisse luchtbuis, onder het dashboard, aan de bestuurderskant).
__________________
Currently starring in my fleet: T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x). '...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...' |
#9
|
|||
|
|||
Geen foto, maar weet wel wat erop staat!
72 051 249 503 507 520 549 731 p4p477 a44 r73 127 172 44 4 7138 125 2110 11 |
#10
|
||||
|
||||
1-sleutel-systeem op T2b
Quote:
Ik ben alweer een paar dagen bezig al mijn T2's van een '1-sleutel-systeem' te voorzien. Kan soms best lastig zijn. De portiersloten, het motorkapslotje (meeruitrusting) en het achterklep slot zijn relatief makkelijk aan te passen. De schuifdeursloten zijn wat lastiger (bij T2b dan) en het contactslot is ook redelijk lastig. In ieder slot zitten 8 'schotjes'. Als de sleutel helemaal in het slot zit dan vallen deze schotjes precies in de cylinder en daardoor kun je de sleutel draaien. Het gaat er dus om dat de juiste schotjes in de juiste volgorde in het slot zitten. In de deurhandles e.d. zitten 3 verschillende schotjes. In het contactslot bestaat nog een 4e formaat. In de deursloten zijn aan de ene zijde van de cylinder 4 posities om een schotje in te schuiven. Aan de andere zijde zijn er 5 posities waarvan er altijd 1-tje leeg is, welke positie dat is hangt af van de sleutel. De schotjes in alle deursloten zijn hetzelfde, alleen die in het contactslot zijn volledig anders en niet uitwisselbaar. Kortom: Het beste is om het contactslot te laten voor wat het is. Het lastigste is dan nog om de sloten van de schuifdeuren aan te passen, deze zitten dicht met een ringetje dat ik nog niet los heb gekregen, maar met wat geweld moet het wel lukken...dan weer een nieuw ringetje zien te vinden ik ben deze uitdaging nog niet aangegaan. Tips: - zorg voor voldoende exra sloten die als donor kunnen dienen zodat je genoeg schotjes en goed werkende veertjes hebt. - test de sloten goed voordat je ze weer inbouwt. Duw er ff een niet-passende sleutel in en daarna weer de juiste sleutel, kijk dan of het slot nog goed werkt. - Zorg voor een goed smeermiddel voor de sloten. Een goedje dat niet vlek in je kleding bij voorkeur Succes met het gepiel!!
__________________
Currently starring in my fleet: T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x). '...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...' |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Oh ja, volgens mij had ik die al eens vertaald of niet? ...en ik zou nog achter codes A44, R73 aan vermoed ik.
__________________
Currently starring in my fleet: T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x). '...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...' |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
klopt, je vermoeden is juist ja! |
#13
|
||||
|
||||
Codes A44 & R73 (model 1977)
Quote:
A44 (1977) staat voor de M-codes:
R73 (1977) staat voor de M-codes:
Apart dat je bus de opties 121, 504 en 505 heeft. Enig idee wat de geschiedenis is van die auto? Dit zie je zelden op een kastenwagen..
__________________
Currently starring in my fleet: T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x). '...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...' |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Hoi, Ja ik weet dat het zeldzaam is in dit type bussen. Het is volgens mij eigenlijk een deluxe interieur wat erin zit. En dat in combinatie met dubbele schuifdeur was voor mij ook de rede om hem te kopen. Wat ik weet van de auto is dat hij geleverd is in Duidsland aan een bloemengroothandel. En die wilde waarschijnlijk de laadruimte ook verwarmen, want hij heeft er ook een standkachel ingezet! Maar het allermooiste van het verhaal(vindt ik dan... ) is dat wij hem ook gekocht hebben voor onze bloemenwinkel! Maar bedankt voor het uitzoeken, op het VW certificaat/oorkonde staat dat deze verzamelcodes onbekend waren... Gr, Martin |
#15
|
|||
|
|||
Hier weer een kleine update van mijn project.
Om dat de achterbalk nogal krokant is ben ik maar begonnen om zelf een nieuwe achterbalk te maken. Die wordt dan meteen demontabel om zo makkelijk bij de motor te komen en ook de motor er makkelijk in te krijgen. Ik ben bezig om de chassisbalken een 5 cm te verlengen en daar tussen een kokerprofiel te maken van 10x5 cm. Aan de achterzijde van deze koken maak ik een reparatiedeel voor een originele achterbalk, zodat als de demontabele nieuwe achterbalk erin zit nauwelijks verschil te zien is met de originele. Hier weer wat foto's: |
#16
|
||||
|
||||
schuifdeuren
en dan deze sommige mensen zijn echt gek
http://www.keversite.nl/forum/viewtopic.php?t=13005 |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
WAT?? hij is gek joohh! Ik zou er liever een deur inzagen als ik er al geen 2 had, dan dat ik er een dicht zou maken! Maargoeg, ieder zijn eigen ideeen... Ik heb weer een aantal foto's met hoe het is geworden...: Als later de reparatie delen in de hoeken er ook weer inzitten en alles is op kleur dan zie je er nauwelijks iets van, en heb ik toch de voordelen van de achterbalk van een t2a.. Mzzl. |
#18
|
|||
|
|||
Hoe wil je het dan demontabel houden? Ik zie alleen maar lassen zitten.
|
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Sjef, als je goed kijkt zie je aan de zijkanten 2 lijmklemmen zitten, die houden op het moment de achterbalk op zijn plaats. Ik moet de gaten nog boren voor de bevestiging, maar dat kan pas als de passtukken erin zitten. Dan weet ik nml. precies waar hij moet zitten. Groeten. Last edited by martin_d_B : 16-10-2006 at 07:34. |
#20
|
|||
|
|||
Zo, het is weer eens tijd voor een update voor mijn project...
Nadat ik de vorige keer het krokante achterdeel van mijn bus heb vervangen was nu de linker dorpel aan de beurt. Deze is nu ook vervangen inclusief de schoortjes naar de chassisbalken en de kriksteuntjes. Daardoor zijn er weer behoorlijk was kilootjes roest verdwenen.. En knapt alles er weer goed van op. Ik zal deze week als ik weer bij de bus ben een paar foto's maken en ze posten, dat geeft toch altijd een ander beeld In de tussentijd heb ik ook mijn standkachel eens opgezocht en deze schoon gemaakt. En nadat ik de kachel schoon had en de brandstofslang had vervangen deed hij het meteen! Dus daar was ik erg blij mee! Het enige punt waar ik nu mee zit is ofdat ik deze standkachel zelf ga plaatsen of dat ik een andere ga zoeken. Want ik ga de bus ook meteen ombouwen naar een diesel en de standkachel loopt op benzine. Dus of ik moet een bezine voorraad maken voor de standkachel of ik moet een diesel standkachel zoeken. Ik weet niet wat raadzaam is.. Weet iemand dit? Zijn er goed diesel-standkachels? Ik zou er dan het liefst een nemen die ook de motor voorverwarmd, aangezien dit een waterkoker wordt. En wat is een goed werkende complete eber BN4 waard? Dit is wel handig om te weten als ik hem wil verkopen. Groeten. |