|
|||
|
|||
hulp bij t2b westfalia aankoop ...
Wij zijn op zoek naar een t2b westfalia bus om lekker te gaan camperen. We willen er met 4 personen in kunnen slapen, vandaar de t2b. Het allerbelangrijkst vinden wij dat de bus hard is en goed & betrouwbaar loopt. Ik heb namelijk geen tijd om veel op te knappen.
Omdat de bus waarschijnlijk buiten blijft staat (helaas geen garage) zijn we niet op zoek naar een gelikte oldtimer die in showroomstaat is. Die zou ik namelijk niet eens voor de deur willen zetten. We realiseren ons dat we voor een goede (lees: betrouwbare) bus toch wel rond de 6000-8000 euro kwijt zijn. Wat kunnen we het beste doen? - op zoek naar een betrouwbare en kant-en-klare bus in die prijsklasse, of: - een minder goede bus voor minder geld ( bijvoorbeeld 3000,= ) kopen en daarna alle hoognoodzakelijke mankementen vakkundig in orde laten maken door een garage. We kunnen hier dan ca. 4000,= aan spenderen. |
|
||||
|
||||
Beide keuzes kan je doen. Het is maar net wat je wilt. Kant en klaar, of alles laten maken. Maar dan ben je hem even kwijt. Let goed op, 8 van de 10 zien er op de foto goed uit, maar zijn aardig roestig. Mijn oom is ook een half jaar bezig geweest met zoeken. Veel het land doorgereden en tientallen busjes bekeken. Maar echt snel een goede harde bus vinden valt je vies tegen.
Zelf had ik dit met het zoeken naar een T3. Precies hetzelfde geval. Wanneer je het geld hebt, koop dan een gerestaureerde
|
||||
|
||||
Kijk ook eens op het forum van www.VCT2.nl
|
|||
|
|||
Voordeel van een bus kopen waar nog werk aan gedaan moet worden is dat er niets verborgen zit onder nieuwe lak. Er wil nog wel eens een bus te koop staan die nieuw gespoten is en er dus goed uitziet, maar waarbij het opknapwerk onder de lak niet goed of helemaal niet gedaan is. Wees hier alert op.
En als je een bus koopt en bij de verkoper werk laat verrichten: vraag om dan referenties vooraf (voorbeelden van restauratie werk; liefst live te zien), foto's van al het werk en ga regelmatig zelf kijken. Als ze dat niet willen kun je je ook afvragen waarom niet ... Succes! Froukje |
|
|||
|
|||
HI, realiseer je je wel dat een T2 op de weg erg snel achteruit zal gaan?
Op vwbusclub.nl vind je van Joop Smulders uitgebreide tips om op te letten bij aankoop. Maar een goede en betrouwbare vinden is redelijk lastig, hoop dat je wel een beetje handig bent want als je voor elke storing naar een garage moet, kan het een prijzige aangelegenheid worden. Heb zelf zo'n 6 jaar met veel plezier en wat sleutel werk met gezin van Noord naar Zuid door Europa getrokken, maar altijd een set gereeedschap mee met onderdelen. Als je een knappe en ook goede weet te vinden, zal het mooie met een lantaarnpaal stalling er snel afzijn. Het blik uit die tijd is niet wat het nu is, conservering nog minder en het Roestduiveltje weet dan wat lekker is. En dan heb je nog de keuze tussen een 1600 en 2l... Succes (Met 3 kids zijn we vorig jaar overgestapt op een T4 camper.......) Groet JB --==Never drive faster than your Angel can fly==-- |