#1
|
||||
|
||||
[golf 1] ramen eruit...
Hoe krijg je de ramen van een Golf 1 (Diesel, 1981) eruit?
Dit moet overigens wel met beleid gebeuren omdat ik de ramen wil behouden... graag tips en aanwijzingen! |
#2
|
|||
|
|||
De rubbers kapot snijden
Blijft je ruit gegarandeerd heel[mits je hem niet laat vallen |
#3
|
||||
|
||||
zonde. Gewoon de rubbers van binnenuit naar buiten duwen. Je kunt er best wat kracht op zetten als je die kracht maar goed verdeeld. Voorruit zou ik wel het rubber snijden als je het voor de eerste keer doet. Die scheurt wat makkelijker. Van de andere kant een goed rubber is duurder dan een voorruit.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#4
|
||||
|
||||
Nou, de reden dat ik graag de ruiten heel houd, is omdat deze ramen brons getint zijn. EN.. origineel. Dus dan liever de rubbers aan gort dan mijn ruiten...
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
zonde paar schroevendraaiers gebruiken en de rubber over het lipje duwen |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Dat dacht ik al. Probeerde dat gisteren maar dat ging behoorlijk lastig. Bij de achterruiten zijn de 'lipjes' behoorlijk hoog. Plus, onder het rubber zit van die zwarte 'plakbekleding', die ook het liefste behouden blijft. Hier steek je echter genadeloos doorheen als je met een schroevendraaier aan het frotten gaat.. maar goed, er zullen keuzes gemaakt worden... Ik ga zo maar eens de garage in om te frutten vandaag |
#7
|
||||
|
||||
gewoon van binnen naar buiten drukken niks kapot snijden zonde
|
#8
|
|||
|
|||
een goede tip: plak wat tape aan de buitenkant van de ruit tot op je dak op verschillende plekken. Dit zorgt ervoor dat als jij van binnenuit de ruit eruit duwt hij niet valt en kapot gaat.
|
#9
|
|||
|
|||
Zonder echt het topic te hacken van MLoes, hoe zit dat bij een Golf 1 cabriolet met de achterruit? ik heb namelijk een nieuwe kap geplaatst waar al een ruit in zat, hiervan werkt echter de achterruitverwarming niet. De oude kap hebben we nog liggen en daarvan werkt de achterruitverwarming nog wel.
Vind het een beetje zonde hier een nieuw topic over te maken en het is hier toch wel aan gerelateerd.
__________________
German Hippie Goedkoop / Betrouwbaar / Snel je kunt er altijd maar 2 kiezen... |
#10
|
|||
|
|||
Silicone spray of wd 40 aan de binnenkant van je rubbers spuiten en vervolgens 1 het raam eruit duwen en een ander persoon hem opvangen..
|
#11
|
||||
|
||||
wat je ook doet, de voorruit rubber zondermeer vervangen
voorruit is als enige niet gehard, en er zit dus zo een ster in alle andere ruiten zijn wel gehard en kun je als het moet met veel kracht dus zo naar buiten drukken, niet te bang zijn |
#12
|
||||
|
||||
@Mloes: gebruik houten wasknijpers ipv schroevendraaiers: de wasknijpers gaan veel eerder kapot dan de ruit, en je steekt er niet mee door de bekleding ónder de rubbers...
__________________
Quote:
|
#13
|
||||
|
||||
De ruiten zijn er inmiddels allemaal uit. Ik heb van binnenuit de rubbers vast gezet met kleine klemmetjes en dan voorzichtig met een schroevendraaier naar buiten geduwd. De eerste ruit was echt moeilijk maar daarna ging het eigenlijk best "gemakkelijk". Alle ruiten en rubbers zijn gespaard gebleven... thanx voor alle tips!
|
#14
|
|||
|
|||
had dit helaas niet eerder gelezen, ik deed een draad aan de binnekant van het rubber.
Rubber vouwde ik open en deed er dan een 2mm draad in, rondom daarna ging ik half buiten de auto staan en duwde de ruit er zo uit met de ene hand en met de andere hand hield ik de ruit buiten tegen. Voor de ruiten te plaatsen deed ik ook eerst een draad in het rubber, en laat het draad wel uitsteken dan kan je aan de draad trekken en de ruit op zn plaats drukken. grtn yal |