Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-07-2008, 20:05
scarface's Avatar
scarface scarface is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 74
Default tikkende motor

hallo,
ik heb deze week een golf 2 eco diesel gekocht maar de motor tikt is dit normaal?
Hij tikt altijd dus niet alleen bij koude motor

alvast bedankt
Reply With Quote
  #2  
Old 18-07-2008, 23:03
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Quote:
Originally Posted by scarface
hallo,
ik heb deze week een golf 2 eco diesel gekocht maar de motor tikt is dit normaal?
Hij tikt altijd dus niet alleen bij koude motor

alvast bedankt


Hoi en welkom op 't forum.

Een diesel tikt altijd wel wat meer als benzine maar als het echt hard klinkt kan het ook zijn dat je kleppen gesteld moeten worden.

Ik weet niet in hoeverre je er zelf in thuis bent? Als ik me goed herinner dan gaat dat bij Golf 2 diesel d.m.v. vulplaatjes onder de nokken aanpassen naar plaatjes met een andere dikte maar er zijn wel VW diesel experts op het forum die je daar preciezer in kunnen antwoorden.

Succes,
Joop.
__________________
Blau macht glücklich!!


'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily
Reply With Quote
  #3  
Old 19-07-2008, 10:53
scarface's Avatar
scarface scarface is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 74
Default

Hij tikt niet enorm hard,maar hoor hem wel nog tikken tijdens rijden.
Reply With Quote
  #4  
Old 19-07-2008, 11:10
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Default

Eco diesel = hydraulische klepstoters = niets aan af te stellen volgens mij.

Klepstoters kunnen stuk. Dan gaan ze tikken.

Soms wil verse olie nog wel helpen. Maar als ze echt versleten zijn dan helpt dat ook niet meer en moet er een setje nieuwe stoters in.
__________________
Batracer , leuke online racegame.
Reply With Quote
  #5  
Old 19-07-2008, 11:55
scarface's Avatar
scarface scarface is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 74
Default

Maar kan er nog wel mee doorrijden?
hij rijd zonder problemen, ook op snelheid(+-170kmh)

maar hoor niet echt een duidelijke fluit
Reply With Quote
  #6  
Old 19-07-2008, 16:45
scarface's Avatar
scarface scarface is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 74
Default

weet iemand dit??
Reply With Quote
  #7  
Old 19-07-2008, 16:55
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Quote:
Originally Posted by Dexter
Eco diesel = hydraulische klepstoters = niets aan af te stellen volgens mij.

Klepstoters kunnen stuk. Dan gaan ze tikken.


Ah kijk aan, wist niet dat daar hydraulische in zaten. Nee die zijn niet te stellen en yep dat kan stevig tikken (ben ze net aan het vervangen bij m'n GTI 16V, staat in deze thread ).

tsja.. je kunt er wel een tijdje mee door blijven rijden maar echt goed is het niet natuurlijk vandaar dat ik ze vervang. Ligt er uiteraard ook aan hoe hard ze tikken dus of ze echt op zijn anders zou ik zeggen, vervang ze to be safe. Better safe then sorry.
__________________
Blau macht glücklich!!


'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily
Reply With Quote
  #8  
Old 20-07-2008, 08:12
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Ik zou eerst een nieuwe olie en een toevoeging aan de olie proberen. Dat heeft bij mijn gti toen wel geholpen. Klepstoters zijn niet echt goedkoop
Reply With Quote
  #9  
Old 20-07-2008, 08:37
ArjenE's Avatar
ArjenE ArjenE is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,393
Send a message via MSN to ArjenE
Default

inderdaad, eerst ff versie diesel-olie erin.
__________________
Quote:
Originally Posted by Nas
16 inch vond ik nou eigenlijk net iets te groot... Al staat het bij ArjenE heel netjes
Reply With Quote
  #10  
Old 20-07-2008, 11:33
scarface's Avatar
scarface scarface is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 74
Default

bedankt allemaal,
volgens mijn vader(diesel rijder bij uitstek) is het normaal.
dus wacht even af
Reply With Quote
  #11  
Old 21-07-2008, 17:38
scarface's Avatar
scarface scarface is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 74
Default

weet iemand misschien of je de auto ook moet ontluchten als je zonder diesel komt te staan??
ga er mee op vakantie naar zuid frankrijk dus moet het even weten
Reply With Quote
  #12  
Old 21-07-2008, 17:58
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Je verwacht zonder brandstof te komen te staan?? Gewoon op tijd tanken lijkt mij een erg simpele preventie om ontluchten te voorkomen!
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #13  
Old 21-07-2008, 18:39
scarface's Avatar
scarface scarface is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 74
Default

haha nee dat niet
maar als het perongeluk zonder komt te staan moet ik dus wel ontluchten
Reply With Quote
  #14  
Old 21-07-2008, 20:30
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

ja, dan moet je ontluchten

Maar;

tip2; er zit een niveaumetertje in je dash, die prima aangeeft hoeveel brandstof er nog in zit.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum