#1
|
||||
|
||||
hydraulische G60 koppeling ombouwen naar mechanisch
Beste VW vrienden .
Wie heeft er ervaring met het ombouwen van hydraulische koppeling van een G60 naar mechanisch? Ik heb een aantal steunen nodig iets van een passat en transporter heb ik weleens gehoord. Gaarne vraag ik de VAG artikelnummers. zodat ik deze kan bestellen en gebruiken. Groeten Alvin
__________________
Like @ G-60 ! |
#2
|
||||
|
||||
passat mechanisme idd. had ik ook op de cabrio...volgens mij van een passat van 1990 met een 1.8 8v motor..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#3
|
||||
|
||||
Ik ben benieuwd of iemand je aan die nummers kan helpen (vast wel!!).
Ik heb namelijk al eens in ETKA geprobeerd om de mechanische koppeling voor de 02a bak te vinden maar mij is het niet gelukt. Ik weet wel dat alles wat je nodig hebt op de passat zit, mits die kabel geshakeld is. En of je de pedalen van een mechanisch bediende koppeling nodig hebt weet ik niet zeker.
__________________
Golf mk II '88 16VG60 (Sold) Mk 1 Cabrio G60 (For Sale) |
#4
|
||||
|
||||
nope...enkel het schakelmechanisme....zit op de bak...3 boutjes volgens mij... alleen is het wel een gepiel met je koppelingskabel....je hebt die van een type 1...beetje aanpassen geboden.. maar tis niet veel werk..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#5
|
||||
|
||||
gewoon ff morrien of schaap/bron bellen...hebben het zo wel liggen.. heb ik toen ook gehaald..gewoon zeggen dat je van een 02a bak van een passat het mechanische schakelgedeelte nodig hebt...
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#6
|
||||
|
||||
Wat zijn de voor- en nadelen ten opzichte van een hydraulische koppeling?
(Een van de voordelen lijkt me dat je niet met die koppelingscilinders hoeft te klooien.) Maar verder nog wat? |
#7
|
||||
|
||||
Bij de dealer kost het ook niet eens duur hoor.En een zelfstellende kabel van een golf 2 past er zo op,zonder aanpassen.Bij elkaar kost het nieuw bij elkaar iets van 75 euro dacht ik,maar zou even op de rekening van de dealer moeten kijken voor de nummers.
Voordeel is tov hydraulisch........makkelijker inbouwen tov je pedalen. |
#8
|
||||
|
||||
is niet duur...kost niet veel....
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels Last edited by richard : 18-01-2005 at 20:20. |
#9
|
||||
|
||||
sloperij..20 eurie ben je wel klaar...maar zoals chris zegt..75 eurie is ook niet duur..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels Last edited by richard : 18-01-2005 at 20:21. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Ja de slopers zijn gek tegenwoordig......voor 20Euro krijg je het ding niet meer. Je kunt de mechanische koppelingsbediening gebruiken van vroege Passats, en de T4. De kabel kun je je eigen gebruiken. Steuntjes...die maak je toch zelf!!!! Stelt niet zoveel voor. Rij er al 3 jaar mee. Let niet op de smerige omgeving of plasticbuisjes......dat was puur voor testen... Zo ziet het er nu uit... Ach weet je wat: 02B-141-708A €62,48 dat is het bedieningsdeel N 101-953-01 €4,34 dat is TORX M8x35 heb je 2 van nodig. 02A-141-728 €7.16 dat is de rubberhoes om het bedieningsdeel. Prijzen netto, zonder korting oid. Last edited by Gti1-G60 : 18-01-2005 at 20:55. |
#11
|
||||
|
||||
bedankt voor de snelle reactie,s ik ga de onderdelen bestellen.
Groeten Alvin
__________________
Like @ G-60 ! |
#12
|
||||
|
||||
gti1-g60 wat is nou het voordeel? een beetere feeling van de koppeling ofzo?
|
#13
|
||||
|
||||
nope ...je kan een 02a bak [16v/g60....]in je auto bouwen[is een kabelgeschakelde bak, standaard heeft een gti1 een 020 bak...dit is een stangenbak] maar deze hebben [meestal, bv de genoemde passat] hydrolische koppeling...als je de tijd hebt om de hele hydrolische ombouw te doen...motor moet er uit, pedalen moeten omgebouwd worden etc...etc..veel werk...dan moet je het doen... wil je die gehele ombouw niet doen dan is dit de optie...
dus das je antwoord
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#14
|
||||
|
||||
[QUOTE=Gti1-G60]Ja de slopers zijn gek tegenwoordig......voor 20Euro krijg je het ding niet meer.
Je kunt de mechanische koppelingsbediening gebruiken van vroege Passats, en de T4. De kabel kun je je eigen gebruiken. Steuntjes...die maak je toch zelf!!!! Stelt niet zoveel voor. Rij er al 3 jaar mee. Ach weet je wat: 02B-141-708A €62,48 dat is het bedieningsdeel N 101-953-01 €4,34 dat is TORX M8x35 heb je 2 van nodig. 02A-141-728 €7.16 dat is de rubberhoes om het bedieningsdeel. Jongens is dit de goede??? En dat steuntje? is dat niet hetgeen wat er nu al opzit. Hier kan je toch gewoon je kabel inzetten? Of hebben jullie het over een ander steuntje P.s hoe krijg ik nu deze foto in het scherm?? |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Dat moet je idd hebben. |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Nou nee, eigenlijk is het niet echt een hele lekkere koppeling die je krijgt. Beetje vaag in het gevoel. (heb er een verzwaarde koppeling in dus dubbel erg.) Heb nog steeds vanplan om het hele zaakje om te bouwen naar hydro, want inmiddels staat er al een 02J bak op de plank om te worden ingebouwd. |
#17
|
||||
|
||||
dacht dat jij het hele zaakje al hydro had?
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#18
|
||||
|
||||
Hydro boy and girl
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#19
|
|||
|
|||
he niet zo katten op die slopers he ,,,,,,
|
#20
|
||||
|
||||
Quote:
En weet iemand ook het onderdeel nummer van de beugel waar de kabel aan vast komt. Want die zit nog niet bij dit lijstje
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |