|
||||
|
||||
VW wielen op Megane, past dat?
Wie kan mij vertellen of ik de stalen wielen van een golf (4x100) op een megane kan zetten zonder problemen. De megane heeft dezelfde wielsteek, ook 4x100. Komt het naaf gat overeen?
Wie kan mij helpen.... |
|
||||
|
||||
56mm voor de renault
57mm voor de vw
|
||||
|
||||
Moet dus passen
|
||||
|
||||
Zoals Richard het zegt moet er een dremel of draaibank aan te pas komen. Bij mijn weten is Renault echter 60,1mm tenminste dat zijn mijn Renault 19 16V staaltjes in ieder geval wel! Daarvoor heb ik centreerringen gekocht via Ebay.de a 2 euro per stuk en 4,95 verzendkosten.
Even kijken of het werkt, hij heeft op dit moment geen advertentie. Maar het is een bedrijf. Dus hij zal binnenkort wel weer een advertentie aanmaken. http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll...56023&rd=1&rd=1 |
|
||||
|
||||
Quote:
Zoals ruben zegt is het volgens mij want mijn pirelli wielen passen ook niet onder mn vriendin haar clio.
|
||||
|
||||
Ik had het nog even nagekeken. Je hebt inderdaad centreerringen nodig: http://www.fznederland.com//?/steekwijzer/
|
|
||||
|
||||
Ok bedankt mannen. zet ik de banden wel even over, ga niet de wielen voor een weekje wintersport bijslijpen.
|
|
||||
|
||||
Quote:
je hoeft dus niet te slijpen, maar centreer-ringen halen en klaar ben je
|
||||
|
||||
Quote:
Goed lezen
|
||||
|
||||
sorry, was nog niet helemaal wakker komt van al die vrije dagen he, ga je veels te veel zuipen 's avonds...
|
||||
|
||||
ArjenE leest wel goed, je hebt inderdaad centreerringen nodig. Of je centreert voor die paar dagen even op de bouten! Erwin spreekt zichzelf een beetje tegen...
|
|
||||
|
||||
Quote:
Reutel reutel: Ikke niet snap: Het gaat om VW wielen (naafgat 57.1mm) te passen op een Renault Megane (naaf 60.1mm) De naaf van de Megane is dus veelste groot voor een VW velg. Dremelen of uitdraaien dus. Andersom: Megane velg op een VW: Velg 60.1mm, Naaf 57,1 => Het naafgat veelste groot, dus vulringen gebruiken.
|
|
||||
|
||||
Ohw, my bad. Niet goed gelezen. Inderdaad uitvrezen of bandjes overzetten
|
|
||||
|
||||
Quote: