#1
|
|||
|
|||
rook uit de uitlaat 16vt
ben bezig om een turbo om m'n 16v kr te maken en ben nu dus zover dat ie loopt.
maar.. hij rookt best heel erg. komt dit doordat: de turbo verder nog niet aangesloten is. de oliedruk in de turbo te hoog is. de turbo gewoon lek is of heeft iemand anders nog een idee ?? Last edited by passatvr6 : 11-01-2007 at 15:49. |
#2
|
||||
|
||||
Wat voor kleur rook ? (om maar een weg in te slaan)
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Je hebt nog niet alles aangeloten, maar vraagt wel alvast waarom je auto rookt Ik zou alles eerst even afmaken
__________________
WWW.MIVW.NL |
#4
|
|||
|
|||
blauwe naar olie ruikende rook
en kan alles wel afmaken, maar als dan blijkt dat de turbo er weer af moet ..... |
#5
|
||||
|
||||
heb je smering op de turbo zitten?
zo ja, loopt de smering niet goed terug je carter in? bijv turbo zit lager dan retour van de olie. als dit zo is; gaat de olie verbranden om dat het niet goed weg kan. dit veroorzaakt erg veel rook, en stinkende verbrande olie
__________________
www.weedeaters.nl |
#6
|
|||
|
|||
olietoevoer komt vanaf de oliekoeler naar de bovenkant van de turbo en de retour zit aan de onderkant en gaat rechtstreeks het carter in.
|
#7
|
||||
|
||||
rechtstreeks naar beneden het carter in?
mag absoluut niet horizontaal of op lopen moet goed aflopen! weet je zeker dat turbo ok is? hoe deed de motor het voor dat de turbo erop zat?
__________________
www.weedeaters.nl |
#8
|
|||
|
|||
heb de turbo onderste boven gemonteerd.
en de toevoer is aanvoer geworden en andersom. heb nu de olie toevoer van de turbo geknepen. en nu is het roken er af !! maar nu ik um langer laat lopen gaat ie olie lekken via de druk buis. zal dan de druk nog te hoog zijn? of is de turbo toch niet zo goed als ik verwacht had ? |
#9
|
||||
|
||||
ophouden!
turbo heeft smering nodig!!!! anders kun je gelijk een nieuwe halen..
__________________
www.weedeaters.nl |
#10
|
|||
|
|||
hij krijgt ook nog wel smering
heb ut alleen vermindert omdat ie waarschijnlijk meer aanvoerde als dat ie af kon voeren |
#11
|
||||
|
||||
turbo lekt olie ,deze vervangen ,turbo behoort volle oliedruk te krijgen
__________________
kopbewerking ,pm |
#12
|
|||
|
|||
was ook mijn idee om eens een andere turbo te proberen.
zal wel posten hoe dat af loopt |
#13
|
|||
|
|||
hoppahh
turbo was dus kapot !! andere turbo er achter, en het lekken en roken is er af... wat een geil geluid, het fluiten van een turbo ! iedereen bedankt voor het meedenken. |
#14
|
||||
|
||||
mooi zo... en nu filmpjes posten van je turboblokje
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#15
|
|||
|
|||
als ie af is zal dat ook wel gebeuren.
maar moet nu nog het lastigste deel van de turbo-ombouw de turbo aansluiten op de ic en de gasklep heb echt weinig ruimte. |