#1
|
||||
|
||||
Mijn '81er is klaar voor het RDW!!
Op het chromen sierstripje op de kofferbak na is mijn Golf GL klaar . Ik ga binnenkort even naar de garage in het dorp om de auto te laten voorkeuren zodat hij bij het RDW in orde is. En dan zo snel mogelijk naar het RDW! Op de foto's zie je al mijn nieuwe velgen.. ATS Cups met platte banden.. hij mag alleen wel een heeeel stuk naar beneden maar dat komt wel na het RDW en dan komt ook de Supersprint uitlaat eronder er zit ook een foto bij zoals hij naar het RDW gaat.. de standaart velgen..(wat waren die bumpers eerst verkleurd)
Wat vinden jullie ervan?? voorkant.. met koplampsproeiers Achterkant: Wielruimte te veel.. Achterkant met ongepoetste bumper Last edited by Soumensch : 20-12-2006 at 09:14. |
#2
|
||||
|
||||
Zo heyy das hoog
Ziet er super uit !!!
__________________
|
#3
|
||||
|
||||
Dankjewel
Ja hoog he... maar het schroefset ligt al klaar maar dat doe ik na het RDW.. wie weet dat ze er moeilijk om gaan doen of dat ik meer moet betalen voor de ''luxe'' dingen.. had een kennis namelijk ook. Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
Precies groot gelijk !!
__________________
|
#5
|
||||
|
||||
ZIet eruit als nieuw! Super!
|
#6
|
|||
|
|||
je kan toch alvast monteren op hoog en na de RDW lager zetten?
__________________
"voor al je full wax detail beurten, pb voor info" |
#7
|
||||
|
||||
Een kennis van mij moest bij het RDW voor alle opties en luxe dingen die hij op zijn Golf 1 had betalen.. lichtmetaal, schuifdakje, metallic lak enz enz.. dus als ik mijn schroefset monteer zal ik daar dan ook wel extra voor betalen.
Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
Nice
Lekker kleurtje! |
#9
|
||||
|
||||
Ja superkleurtje he.. ik moest hem gewoon weer in deze kleur laten spuiten!
Quote:
|
#10
|
|||
|
|||
het is een 81er, dus belastingvrij... dan hoef je geen bpm te betalen en ook niet voor opties!
super mooie auto is het geworden hoor! complete resto of vlug overheen gespoten? |
#11
|
||||
|
||||
Het is mijn eerst auto die op opknap/restaureer. Hij is niet zomaar vlug over gespoten. Eerst heb ik de wielkasten helemaal leeg gekrapt.. ontroest met fosforzuur.. 2 gaten dicht gelast.. nieuwe spatborden in de bodyshut gespoten daarna in de bodyshut in de wielkasten gespoten en daarna in de groene kleur en de spatborden erop. In de achterwielkasten het zelfde.. en het punt waar je gordel vast zit weer vast gelast..het deel achter de benzine vulpijp ..die trouwens ook ontroest en opnieuw gespoten. onder de raamrubbers zaten ook roest plekjes.. die heb ik ook behandeld met fosforzuur. De hoek van de voorkant had een gat van 2bij20cm (roest door schade) dat stuk hebben we zelf weer gemaakt. op de MK1 meeting een nieuwe bruine hoedenplank gekocht ZONDER gaten en de klapraampjes weer gemaakt..het interieur verder is nog helemaal goed en mooi. ik heb ook wat kleine dingen onder de motorkap vervangen. En daarna helemaal geschuurd.. en deukjes verwijderd. Hij is dus niet helemaal gerestaureerd.. maar de auto was nog zo goed.. en het is mijn eerste.. maar ik ben er echt heeel tevreden mee hij gaat nu eerst maar eens de weg op..kijken hoe hij het doet.. technisch is hij denk ik helemaal okee. de onderkant ga ik nog behandelen met tectiel.
Quote:
|
#12
|
|||
|
|||
het punt waar je gordel zit weer vast gelast? die snap ik niet helemaal
wat voor motor ligt er in trouwens? |
#13
|
||||
|
||||
Hier komt de beschrijving.. waar ik dus helemaal niet goed in ben
Als je je gordel los doet glijd hij automatisch terug in een kastje met daarin een rolletje..dat opwind-ding dit ding zit gemonteerd op je wielkast achter.. een plaatje met een gat met schroefdraad.. die zat helemaal los.. was helemaal geroest. (Ik heb het over de achtergordel) Er ligt een 1100cc motor in. Quote:
|
#14
|
||||
|
||||
Mooie auto
|
#15
|
||||
|
||||
Toffe auto En wat een vette sleutel ruimte zeg
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#16
|
||||
|
||||
Prachting ding! Na de verlaging niks meer aan doen!
Ook mooi spul op de achtergrond trouwens! Ook foto's van?? |
#17
|
||||
|
||||
Dankjewel!!
Ja vet he! goede ''inspiratiebron'' ..al die VW's bij elkaar.. mijne moest net zo worden als de rest dacht ik als ik bezig was zijn auto's van mijn schoonvader.. die heeft mij ook geholpen Dat spijltje is van een kennis. ik begon in een geragebox.. maar vlak voor de spuiter ging ik naar deze plek.. was dichter bij de spuiter.. en na de spuiter mocht ik er blijven van m'n schoonvader Quote:
Zo'n garagebox word je snel zat hoor.. veels te klein Auto voor de spuiter.. hij is bij de spuiter helemaal in de primer gegaan: Last edited by Soumensch : 20-12-2006 at 12:41. |
#18
|
||||
|
||||
IK ben alleen een beetje bang dat ik de verkeerde bandenmaat heb gekozen.. voor is dat namelijk 165-50-15.. ik heb nu ongeveer 110mm ruimte boven mijn wielen.. ik wil best 30mm overhouden maar dan moet ik dus 80mm zakken.. maarja mijn karter gaat ook vrolijk mee.. als ik die maar niet lek rij
|
#19
|
|||
|
|||
Zo'n schoonvader zoek ik ook nog. Pm het nummer van je vriendin ff door als het uit gaat.
Maar een mooi karretje is het geworden. En inderdaad, goed dat je de originele kleur weer hebt gekozen. Is een heel mooi kleurtje. Suc6 ermee, en hou hem op de weg.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail Last edited by steven16v : 20-12-2006 at 12:45. |
#20
|
||||
|
||||
Prachtige auto, hoewel de bus onder dat doek me meer bevalt.
(en ja, ik mag dat type weer gewoon T1 noemen!!!) |