|
|||
|
|||
dynamo lager - speling
weet iemand welk lager er in de dynamo van een 88'er pl zit ? (+eventuele keerring)
kan ook met etka niet echt wijzer uit worden welke het nou is 054 903 221 (a) 021 903 221 (d of e) ja, zou naar een dynamoboer kunnen gaan .. a: weet er geen een in de buurt b: zonder dynamo rijd de auto zo lastig c: zelf doen is sneller en goedkoper onderstaande text is komen te vervallen ik heb sinds eergisteren een of ander jengelend / whining geluid bij de bestuurderskant van de motor (88'er PL). Hoe meer toeren hoe hoger het ook wordt. Zit zelf te denken aan of waterpomp of dynamo, zou de distributie zo'n geluid kunnen maken ? (spanrol?) en hoe kom ik er het makkelijkst achter? Heb de V-snaar al gecontroleerd, zit iets slapper dan 5mm maar echt strakker wil ie ook niet (wat een baggersysteem, met een hand optillen met andere vastzetten...) Dynamo kan ik vrij ronddraaien, lager 'voelt' toch niet goed aan (hoor ik'm wel met de hand te kunnen draaien ?) Hoe lang kan ik de motor laten lopen zonder dynamo (voor de batterij leeg is ) Motor loopt verder prima, temperaturen prima... dkoper
HeliosBlauw past bij jou. Last edited by Losha : 03-04-2009 at 21:16. |
|
||||
|
||||
zou goed je waterpomp kunnen zijn.
motor kan je gewoon laten draaien zonder accu, is geen probleem. zou al je snaren er even af halen en dan kijken of het geluid er nog steeds inzit, mocht dat zo zijn zou je het kunnen proberen om de d-riem los te halen en de waterpomp te controleren op speling
|
|||
|
|||
motor laten draaien zonder accu ? zonder dynamo was de bedoeling
en de distributie hoeft niet los voor de waterpomp..want die zit ook op de v-snaar heb de boel net gecheckt en idd ..toch wel beste speling op het dynamo lager iemand weleens zelf het lager vervangen ? weet iemand het type lager ? (en stofhoes/keering als die er zit)