Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-11-2006, 22:19
timberland timberland is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 349
Default g60 ombouw golf 3 1.8 adz

heyhey mensen
ben nieuw hier op het forum en vroeg me af hoe het zat met het ombouwen van een golf 3 naar een g60 motor
ik ben automonteur dus kwa materiaal en kennis ligt het niet echt aan ik vraag me alleen af welke assen wisselbak (motorsteunen) of een aparte type g-60motor enzo voor nodig zijn.
via het zoekknopje kan ik niet echt iets erover vinden welke onderdelen ervoor gebruikt worden
kwa remmen heb ik ze al geupgrade met gt schijfremmen achter en geventi perfo voorschijven en blokjes en dat werkt best wel goed
abs systeem van een gt komt er in de toekomst ook op
maar ik wil graag verder gewoon me 4 gaats velgen houden.
als iemand nog verder zinvolle info heeft hoor ik het graag
alvast vriendelijk bedankt
Reply With Quote
  #2  
Old 08-11-2006, 12:38
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,034
Default

Een sloop g60 kopen en dan alles ombouwen. Vw is net Lego. Past allemaal op elkaar.
Reply With Quote
  #3  
Old 08-11-2006, 18:13
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

Gelukkig is dat hier in Nederland toegestaan, jongere type auto met een oudere type motor (in het geval van b.v. zoals hier een Golf 3 met G60 motor dus), in Duitsland mag het (officieel) niet.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #4  
Old 08-11-2006, 18:16
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

maar of dat zo helemaal klopt wat ik daar schreef, jongere auto met oudere motor? G60 was behalve in de Golf 2 dus vooral ook nog in de Corrado viel me net in, die dus nog een paar jaar naast een Golf 3 werd gebouwd, maar on-topic, zoals Steven 16V al zei, Vw is net Lego. Past allemaal op elkaar.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Type 17 : 08-11-2006 at 20:33.
Reply With Quote
  #5  
Old 08-11-2006, 21:22
timberland timberland is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 349
Default

haha dus wisselbak assen en al passen gewoon al in een golf 3 maar zker alleen nog de motorsteunen iets aanpassen ofniet?
Reply With Quote
  #6  
Old 08-11-2006, 22:28
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

Quote:
Originally Posted by timberland
haha dus wisselbak assen en al passen gewoon al in een golf 3 maar zker alleen nog de motorsteunen iets aanpassen ofniet?



De motorsteunen aanpassen??? Van nu nog 1.8 motorcode "adz" naar een 1.8 G60.....
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #7  
Old 09-11-2006, 15:48
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,034
Default

Je kunt gewoon dezelfde motorsteunen gebruiken van de g60 motor en bak. Je zult alleen de stangenschakeling om moeten bouwen naar kabelschakeling.

Heb je geen motorcode ABS trouwens?
Reply With Quote
  #8  
Old 09-11-2006, 19:56
timberland timberland is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 349
Default

volgens de dealer enzo niet gewoon adz is dat zo raar dan?? want die van me ouders is ook gewoon adz
Reply With Quote
  #9  
Old 09-11-2006, 20:11
timberland timberland is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 349
Default

en voor die kabels moet ik dan gewoon de pook met de resterende spullen overbouwen ofniet lijkt me wel het makkelijkste
Reply With Quote
  #10  
Old 12-11-2006, 20:08
timberland timberland is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 349
Default

kan ik trouwens gewoon de remmen van de gt behouden of moet ik die van een g60 overzetten en is dat eigenlijk makkelijk overbouwen g60 remmen? dan gaat dat bij me ouders er ook onder want de orginele remmen werken niet echt super greetz tim
Reply With Quote
  #11  
Old 12-11-2006, 23:09
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

Quote:
Originally Posted by timberland
volgens de dealer enzo niet gewoon adz is dat zo raar dan??


Nee, adz kan best mogelijk zijn: http://www.doppelwobber.de/
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #12  
Old 12-11-2006, 23:28
61 RagTop's Avatar
61 RagTop 61 RagTop is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 836
Default

Mijn vento was ooit adz en is al een poosje G60...

Quote:
ik ben automonteur dus kwa materiaal en kennis ligt het niet echt aan ik vraag me alleen af welke assen wisselbak (motorsteunen) of een aparte type g-60motor enzo voor nodig zijn.


Aandrijfassen van een G60 zijn te kort om te gebruiken.
Je gewone ADZ assen gebruiken lijkt me nie echt super...
Van een VR6 kun je misschien wa gebruiken, daar weer je koppen van ADZ opzetten
zodat alles in de nafen past? Ik heb de ombouw gedaan naar 5x100 van een VR6.
Motorsteunen verhaal klopt niet helemaal,
maar als je de steunen van de g60 hebt en die van je ADZ dan kom je er wel uit.
wijst zichzelf...En dan later steunen die sterker ijn gebruiken.
Je weet dan al welke er passen en daar dan van een zware uitvoering
de steunen bijzoeken en monteren...
Anders leven e niet lang
Verder moet je inderdaad de stangen ombouwen naar kabel geschakeld...
De koppeling van G60 is hydraulisch, kun je ook gaan ombouwen omdat ADZ met kabel werkt.
complete brandstof systeem moet aangepast...
brandstof pomp, leidingen...
Dan weet ik niet waar je de intercooler gaat laten?
ik heb een G60 uit een golf 2 gebruikt en de grote intercooler geplaatst.
Is mooier dan een corrado ombouw met zon mini intercooler.
Kabelboom kan je aan gaan passen, ik besteed het uit kabel gedeelte uit aan Ron21
Dit na al vele uurtjes ploeteren met die draadjes...
Moet natuurlijk allemaal wel goed werken.
Heb ooit een ombouw gezien waarvan bijv de helft van de controle lampjes in de cockpit het niet deden...Is ook weer geen porum
owja das waar ook, weet niet of het bij jouw g60 ook zo is, maar aansturing kilometer teller van G60 ging origineel via een kabel ipv een stekker...
Ik zal vast nog wel wat vergeten zijn denk ik,
maar je komt er vast wel uit

in ieder geval succes,
blijf leuk zon Geblazen motor...
Misschien ook iets om rekening mee te houden,
bij een net aangeschaft G60 blok is het meestal verstandig om
meteen de G-lader ook te laten reviceren...
Tenzij je het te kopen blok goed kent....

ow en als he lastig leest, kan dat kloppen me toetsenbord is nie zo best meer...
__________________
Ex rides, polo g40 op th-tjes, 6n op vergulde gouden image hoepels, vento g60 unfinnished project, 61 ragtop empi look,
07 Leon plat en zwart, 08 Jetta, en nu een Lexus is220 d business luxury....oelala something went wrong :-)

Last edited by ventastic : 12-11-2006 at 23:31.
Reply With Quote
  #13  
Old 12-11-2006, 23:41
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by steven16v
Heb je geen motorcode ABS trouwens?


Dat is het oude type 1800. ADZ zit in de nieuwere modellen.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #14  
Old 13-11-2006, 22:20
timberland timberland is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 349
Default

kijk das info waar ik een hoop mee opschiet en dat moet ook wel goed komen denk ik
ga eerst even kloten met de aandrijfassen of die koppen erop passen
en dan de schema's vergelijken van de g60 tegenover het dash van me huidige golf
even kijken welke meters ik er nog bij moet hebben en de kabel dan maar opsturen om van mechanisch naar electro om te laten bouwen
of zou die meter van de huidige bak ook in de g60 passen weer iets om uit te zoeken.
mja gaat goed komen greetz tim
Reply With Quote
  #15  
Old 13-11-2006, 23:01
timberland timberland is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 349
Default

ps ventastic
wat heb jij gebruikt om de koppelings pedaal om te bouwen??
gewoon het pedaal van een golf 2 g60 om anders?
greetz tim
Reply With Quote
  #16  
Old 14-11-2006, 16:21
61 RagTop's Avatar
61 RagTop 61 RagTop is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 836
Default

als je zoekt op mijn gebruikersnaam dan staat er in mijn topic vento info over de ombouw....Ook over he ombouwen van hydraulisch naar behoud eigen kabel koppeling

kabel opsturen van mechanisch naar electro is ver gezocht denk ik....
Ik zocht ook steeds te ver heheheh.
In ieder geval ik heb het snelheidspulse ding op de bak van 1tje van DigiFiz gebruikt.
Misschien passen er meerdere versies op maar daar kan ik verder geen info over gegeven omdat ik dat niet geprobeerd heb ;-)

[edit]VolkswagenRacing heeft volgens mij de onderdeelnummers nog voor de koppeling ombouw....ook ff de search toepassen op zijn gebruikers naam
__________________
Ex rides, polo g40 op th-tjes, 6n op vergulde gouden image hoepels, vento g60 unfinnished project, 61 ragtop empi look,
07 Leon plat en zwart, 08 Jetta, en nu een Lexus is220 d business luxury....oelala something went wrong :-)
Reply With Quote
  #17  
Old 16-11-2006, 22:38
timberland timberland is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 349
Default

ik heb waarschijnlijk al een donor auto gevonden
een corrado zelfde remmen en steunen en al als een type 2 golf
even op vagcat gecheckt
scheeld een hoop aangezien er meer corrado's te krijgen zijn dan golfjes in g60 kmstand is niet super belangrijk aangezien de motor toch eerst even uit elkaar gaat om de lagers te vervangen en inspectie maja alleen rest mij nu nog de vraag of de kabelboom misschien anders is dan die van een golf maja effe koekeloeren
Reply With Quote
  #18  
Old 17-11-2006, 07:12
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

Quote:
Originally Posted by ventastic
als je zoekt op mijn gebruikersnaam dan staat er in mijn topic vento info over de ombouw....Ook over he ombouwen van hydraulisch naar behoud eigen kabel koppeling

kabel opsturen van mechanisch naar electro is ver gezocht denk ik....
Ik zocht ook steeds te ver heheheh.
In ieder geval ik heb het snelheidspulse ding op de bak van 1tje van DigiFiz gebruikt.
Misschien passen er meerdere versies op maar daar kan ik verder geen info over gegeven omdat ik dat niet geprobeerd heb ;-)

[edit]VolkswagenRacing heeft volgens mij de onderdeelnummers nog voor de koppeling ombouw....ook ff de search toepassen op zijn gebruikers naam


baksteun van passat (niet meer verkrijgbaar bij de dealer, ik heb een zelfgemaakte voor je liggen), bediening van een T4 en zelfstellende kabel ook van passat of golf 2 met 1300 blok, mist je ABS wilt houden.....dan vervalt dit alles. Ik heb het ook zo gedaan. Van schakelstangen naar schakelkabels is ook zo gepiept. gewoon de schakeltunnel verwisselen, ik heb nu VR6 bediening onder mijn golf 2. Ideaal!

Succes.
Reply With Quote
  #19  
Old 17-11-2006, 08:22
NickiGreenEyes's Avatar
NickiGreenEyes NickiGreenEyes is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2006
Posts: 222
Default

Quote:
Originally Posted by Type 17
maar of dat zo helemaal klopt wat ik daar schreef, jongere auto met oudere motor? G60 was behalve in de Golf 2 dus vooral ook nog in de Corrado viel me net in, die dus nog een paar jaar naast een Golf 3 werd gebouwd, maar on-topic, zoals Steven 16V al zei, Vw is net Lego. Past allemaal op elkaar.


maar dat klopt toch ook niet helemaal, is t niet zo dat de corrado g60 tot en met 1991 is gemaakt en daarna de corrado vr6 kwam i.p.v. de g60?
niet dat t enigzins iets met dit topic te maken heeft maar ik dacht ik zeg t ff
Reply With Quote
  #20  
Old 17-11-2006, 18:42
timberland timberland is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 349
Default

Quote:
Originally Posted by Edward
baksteun van passat (niet meer verkrijgbaar bij de dealer, ik heb een zelfgemaakte voor je liggen), bediening van een T4 en zelfstellende kabel ook van passat of golf 2 met 1300 blok, mist je ABS wilt houden.....dan vervalt dit alles. Ik heb het ook zo gedaan. Van schakelstangen naar schakelkabels is ook zo gepiept. gewoon de schakeltunnel verwisselen, ik heb nu VR6 bediening onder mijn golf 2. Ideaal!

Succes.

ventje bij de dealer waar wij contact mee hebben zei van wel
mja beetje bakken en braden kan natuurlijk ook
komt me diploma metaalbewerker ook nog eens van pas
ik wist dat de vr6 kabels ook paste dus komt goed
mja komt goed
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum