|
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
||||
|
||||
Inbouw Mercedes Sprinter intercooler in GolfII - iemand ervaring mee?
Ik sta op het punt een Sprintercooler () in te bowen in GolfII. Heeft iemand daar ervaring mee? Beste plaating, eventuele benodigde aanpassingen/zaagwerkzaamheden? Het betreft wel een TD dus met mega-lel-van-een-radiateur en een lompe accu.
__________________
Quote:
|
#2
|
||||
|
||||
Ik kan volgende week even voor je kijken bij een golf 2 met 20v inbouw ,die heeft er ook een sprinterintercooler voor ,die staat bij een kameraad van mij .
Ik geloof wel dat je de chassisbalk(en) een beetje moet aanpassen ,want de intercooler schijnt iets te breed te zijn ,maar dat gaat om één cm . Maar met zo'n Mega dieselradiateur heb je wel weinig ruimte over ,ik heb zelf bij die witte jetta td van mij de radiateur vervangen door die van een 16v ,die zijn een stuk kleiner ,en heb er vorig jaar de hele zomer mee gereden ,en geen koelingsproblemen gehad . Anders paste de intercooler er niet tussen (ik heb er ééntje van een volvo 740/960 in) Ja de kleine radiateur op de foto is de koelradiateur ,de grote is de intercooler Aleen was deze iets te hoog ,en heb ik de bevestiging van het front aan de onderzijde moeten aanpassen d.m.v een beugel. Wat de accu betreft zou het moeten passen ,misschien een beetje prutsen met de slangen misschien . Maar ik denk vast dat er meer hier zijn met zo'n sprinter geval ,ben in ieder geval ook wel benieuwd baar hun oplossingen! (ik moet namelijk ook nog steeds een intercooler voor de rode jetta ) Succes!
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
Stijnus, mijn ervaring was dat de IC te breed was en niet fatsoenlijk tussen de chassisbalken paste. Ik heb hem met die reden oook verkocht en een smallere aangeschaft. Wat jetta racing al zegt, bij de accu wordt het ook gekloot. Bij een Golf 1 past het beter.
|
#4
|
||||
|
||||
Ik ben ooit bij mijn oude Golf 1 TD bezig geweest met een sprintercooler, en dat pastte al helemaal niet (intercooler/radiateur staan dichter op het motorblok, je komt dan in de knoei met de dynamo).
Het probleem zit 'm inderdaad vooral bij de accu de rest komt nog wel redelijk uit (ben zelf ook al aan het passen geweest, inderdaad maar een cm'tje te weinig ruimte). @Jettaracing: ik ben verbaasd dat je koeling o.k. is met een 16V radiateur. Heb je het dan ook over flink doorrijden? Mijn ervaring met gekietelde TD's is altijd dat de koeling een groot probleem wordt, 160+km/u over de snelweg resulteerde altijd (bij verschillende TD's) in uit de klauwen lopende watertemperatuur. Weet je de afmeting van een 16V rad toevallig (breedte van het koelblok)?
__________________
Quote:
|
#5
|
||||
|
||||
Ik heb een intercooler van een golf g60 liggen.
Is wel wat werk aan, omdat ik de slangaansluitingen er af heb liggen. maar als je er me de sprinterintercooler niet uit komt, mag je hem zo op komen halen. gr ruud |
#6
|
||||
|
||||
Sprinter intercooler is perfect,zit bij Bob ook in zijn golf en doet het prima,ik weet niet waar die verhalen vandaan komen dat ze uitelkaar klappen,bij hem werkt hij al 2 jaar prima,mischien als je gaat opvoeren kan de doorvoer wat krap zijn maar daar heb jij geen last van denk ik.
|
#7
|
||||
|
||||
stijn, accu gewoon naar achteren verplaatsen
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Ruud, dat klinkt natuurlijk als muziek in de oren. Is het zo'n grote intercooler of een horizontaal gemonteerde naast het blok?
__________________
Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
Oeh, en toen vond ik dit ineens hier op t forum! Geen gek idee....
__________________
Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
en de radiator van een G60 nemen, dies bijna net zo groot als de intercooler van een G60
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Het is een grote van een g60 Heb ik eerst mee gereden in de golf 1 Dus hij is wel 3 rijen lager gemaakt. gr ruud |
#12
|
||||
|
||||
[QUOTE=Stijn]Oeh, en toen vond ik dit ineens hier op t forum! Geen gek idee....
[QUOTE] ja die rooie caddy is van mij , ik vond dit zelf toch ook wel een super oplossing zo, nu is het strax mooi 1 geheel omdat de accu mooi in lijn v/d IC buis loopt en dan het ruitensproeier tankje ook nog weer eens met een schuine hoek er aan |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Afgelopen jaar nog vanuit de m.i.v.w. meeting gereden (koudekerk a.d rijn),naar friesland ,met lange stukken boven de 160 km/h,met ong 25 graden buiten ,en heb geen enkel probleem met koeling gehad hoor! Zelf met filerijden of wachten voor een brug e.d. koelt de radiateur bij mij goed ,alleen het enige is dat de koelvin iets sneller aanslaat . Zal eens meten welke radiateur ervoor zit Nu is de intercooler groter dan de radiateur ,dus zal de rijwind er makkelijker doorkomen ,en i.v.m de RS bumper heb ik ook meer rijwindkoeling dan een normale 'dikke'bumper ,dus dat kan ook meespelen .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#14
|
||||
|
||||
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Het kan ook te groot zijn. Bij een VR6 zal het misschien meevallen. Maar onder de 2 L denk ik dat deze intercooler een maatje te groot is. Zelf heb ik de golf G60 intercooler in het front staan, zonder dat deze is aangepast met een 55cm radiateur erachter die er precies tussen past. Daar weer 2 spal 10inch ventilatoren op. Zo heb je koeling genoeg, ook bij even flink trappen.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG Last edited by Gti1-G60 : 27-02-2007 at 11:23. |
#16
|
||||
|
||||
was ook om te laten zien hoe groot het in een golf 2 kan
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |