#1
|
|||
|
|||
Domme vraag
Tis een domme vraag maar wat tank ik het beste met men Golfke 1 1500 automatic van 1977 omdak iets gehoord had da sommige verschillend tanken
95 of 98 ? greets |
#2
|
||||
|
||||
domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden.
Je kan gewoon Euro 95 tanken, 98 heeft geen nut met jou auto. Daarbij scheelt het nog geld ook |
#3
|
||||
|
||||
inderdaad gewoon 95 tanken.
|
#4
|
||||
|
||||
ik tank altijd euro 98 met m`n golfje....
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
waarom als ik vragen mag? |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Hij is René... Met de mijne tankte ik ook altijd gewoon 95. Stond trouwens ook op het tankklepje, en het was veel goedkoper. Toen nog 89 cent per liter!
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
dat is dan wel een paar jaartjes geleden! |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
heb me laten vertellen dat je met een hoger octaangehalte een betere en schonere verbranding krijgt en het tevens beter is voor je carburateur, omdat de euro 95 smerende toevoegingen heeft en hierdoor de boel sneller verstopt. althans, dit is mij verteld...en een betere verbranding, dat wist ik wel..dus daar doe ik het voor hehe
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Geloof 5 jaar geleden, net over de Belgische grens.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Is je dit verteld door iemand die bij een benzine station werkt ofzo? Het komt erop neer dat hoe klopvaster de benzine is (hoe hoger het octaan getal) hoe hoger de compressie kan zijn. er zijn en waren auto's die een motor hadden met een hogere compressie, als je daar euro 95 ingooit dan begint hij te kloppen (te vroeg onsteking) en dat zal op ten duur een kapotte motor opleveren. Als je een euro 95 motor hebt kun je er natuurlijk 98 ingooien, maar je zult er als het goed is, niets van merken, alleen op je bankrekening merk je het. Als je echter een moderne motor hebt met pingel/klop sensoren, regelt de motor automatische alles af op de grens. als je dan 98 tankt kun je wel vermogens winst krijgen. als je zelf de compressie verhouding van de motor verhoogt kan het ook zijn dat je 98 moet gaan tanken. euro 98 laat betere prestaties toe als de motor er voor ontworpen of ervoor is aangepast. maar voor de rest maakt het niets uit. shell pura is een ander verhaal, maar dat is in nederland alsnog een euro 95 benzine. meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Klopvastheid mvg db |
#11
|
||||
|
||||
fout octaan tanken is slecht voor de motor. gewoon erin gooien wat de fabriek adviseert.
|
#12
|
||||
|
||||
Dirtbag je was me net voor
Daarbij hangt het erg van de Oliemaatschappij af wat de samenstelling is qua toegevoegde smeermiddelen en "reinigingsmiddelen" Ik ben afgestudeerd op dit onderwerp en dan met name Shell V-Power. Daaruit bleek ook dat de verbranding van V-power (die zoveel beter zou verbranden) in vergelijking met Euro 95 maar een marginaal verbeterde prestatie geeft, nog niet meer als een procent. Oftewel, daar merk je helemaal niks van Of Shell V-Power de motor ook beter reinigt (een ander voordeel van V-Power) dan Euro 95 hebben we toen helaas niet kunnen vergelijken.
__________________
Insta: @knarfmk1 @085mk1gearboxmount Project lightweight Te koop: Custom versnellingsbaksteun om een (085-) 5-bak in je 1100/1300 golf 1 te bouwen Last edited by knarfmk1 : 21-11-2006 at 16:11. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#14
|
||||
|
||||
In mijn audi 50 moet ik wel, euro 98 tanken vanwege de HC motor met hogere compressie...
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#15
|
||||
|
||||
Quote:
golf 1 met een tankklepje?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb zelfs een keer met mijn 1500 Automatic bij mij over de grens in Duitsland euro 91 getankt, geen problemen mee gehad, dus euro 95 is altijd goed voor een JB motor!
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Idd bij mijn 1500 Automatic zit er nog een sticker op de deurstijl waarop de bandenspanning e.d. staan en ook het minimum octaangehalte van 91 |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Daarom Maar ik heb het toen wel ergens zien staan, want mijn pa geloofde nooit dat ik Euro 95 kon tanken en hij met zijn stomme nissan 98 moest hebben. Het stond in ieder geval op de auto...
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#19
|
||||
|
||||
in griekenland kon je 102 tanken... gelijk de helft van de kop eraf vlakken..
voor de verschillende motoren staat het aanbevolen octaan op www.doppelwobber.de onder motore..
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
ach met v power heb ik ook nog ergere dingen gehoord, m'n broer had het in een [onnoembaar merk] gegooit, en daarna is er niets dan problemen geweest met het ding. ik heb toen die auto ook nog overgekocht en aan geknutselt en daarna ook nog 1,5 jaar in die auto gereden.. afgeleverd op de sloop. voordat ik ermee kon rijden heb ik de cillinderkop eraf moeten halen en kleppen vervangen. 2 gebarsten kleppen. maar er was wel meer mis met het ding. ding was blijkbaar niet ontworpen voor een gebruiksduur langer dan 13 jaar en 160.000 km db Last edited by Dirtbag : 21-11-2006 at 19:34. Reason: /edit voute sgrijvweise |