Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-11-2006, 17:44
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default Verschil en werking BOV en re-circulation???

Ik heb een discusie met een vriend van mij over BOV's.
Over de werking van Re-circulation valve's.
En Re-circulation valve blaast de druk terug in de intake voor de turbo/kompressor ok begrijp ik,maar begrijp het idee dat het voor een turbo meer nut heeft dan een kompressor.
Want een kompressor draait op de krukas en turbo draait los dus als die de afgeblazen druk weer terug krijgt in de intake hebben de schoepen het niet zo zwaar.
Maar toch zit bij een kompressor set een Re-circulation valve en zonder loopt ie stationair schommelig.
En een BOV werkt niet op een kompressor ook zo vreemd.
Dus ik begrijp het nut ervan niet op een kompressor.
__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
  #2  
Old 21-11-2006, 17:52
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Een BOV gebruik je om de overdruk af te laten, dus om te zorgen dat de turbo gewoon door kan draaien. Bij een compressor heeft dat geen zin. Die draait immers doordat de motor draait.

Verder zit je ook met drukpulsen die ontstaan voor en naar de compressor. Misschien dat die re-circulation valve word gebruikt als demping.
Reply With Quote
  #3  
Old 21-11-2006, 17:56
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

Ja dat met die demping kan wel zijn ja.
Maar er mag bij een kompressor ook geen druk blijven zitten bij de gasklep,maar een BOV werkt niet.
__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
  #4  
Old 21-11-2006, 18:01
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Compressor zal dan wel een knal voor zijn "kop" krijgen als zijn opgewekte druk opeens wegvalt denk ik. Dan draait het schoepenwiel opeens zonder de tegendruk. Kan niet goed zijn.

Edit: Hier had ik het over een BOV.

Last edited by RubenD : 21-11-2006 at 18:05.
Reply With Quote
  #5  
Old 21-11-2006, 18:04
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

Nee dat zei ik dus ook.
Maar watvoor BOV moet je dan gebruiken of "moet"de re-circulation valve erop blijven.
__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
  #6  
Old 21-11-2006, 18:17
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

wat ook me speelt bij alle kleppen.
is dat het nut er ook voor is om de lucht stroming te behouden.

als er een lcuht stroming is naar de motor en in eens word de gasklep dicht gegooid kan je je voor stellen dat alle lucht op eens tegen die klep aan botst.
dit veroorzaakt overdrukken en de stroming word onderbroken om dit nu tegen te gaan en de stroming te bevorderen worden die kleppen gebruikt.

hij pakt daarna weer beter op.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum