#1
|
||||
|
||||
VW Golf 2 Inbouw Kompressor en NOS (HR engineering)
Hallo
Ik ben Danny aka Kleine. Ik heb een Golf 2 G60. Hier een paar foto's van mijn Golf Op deze Golf gaan we een Kompressor bouwen. (bij HR engineering te Doesburg tel: 0313-482100) (e-mail Hrengineering@xs4all.nl) Eerst even zoeken, maar ik heb een kompressor gevonden. Het is een eaton 207018. Het is een nieuwe. Kompressor toen ik hem net had gekocht. Vondt hem niet genoeg glimmen. Dus ja dan ga je bezig. Eerst helemaal glad geschuurd en daarna gepolijst. Na het polijsten. Daarna de oude ophangbeugel van de G-lader eruit gehaald. Nieuwe beugel gefreest voor de Kompressor. Ziet hem onder op de werkbank liggen. Even passen en ondertussen meteen de dynamo gepolijst. Vervolg van dit project volgd Iemand nog leuke ideeen of op of aanmerkingen laat het dan weten. Last edited by Golf_Kompressor : 14-09-2006 at 20:24. |
#2
|
||||
|
||||
Ik zie nog geen foto's....
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#3
|
|||
|
|||
Welkom op het forum, ziet er goed uit.
__________________
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Dank je |
#5
|
||||
|
||||
Vet project, vee succes...Maar ook even een paar fotokes van die prosche die daar staat
__________________
- Golf MK4 2.0, 1999 - Honda CBR 900 RR Fireblade, 1998 ZU RISIKEN UND NEBENWIRKUNGEN LESEN SIE DIE PACKUNGSBEILAGE UND FRAGEN SIE IHREN ARTZT ODER APOTHEKER |
#6
|
||||
|
||||
snap je keuze van een eaton niet, want je doel is pk's toch..aangezien je ook Met Nitrous Oxide wil gaan rijden..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Dat NOS compenseert de verloren pk's t.o.v. de compressor weer Richard.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#8
|
||||
|
||||
ok/.. dus je wilt gewoon de standaard 160pk weer halen
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#10
|
||||
|
||||
Welkom en ben het met richard eens kwa pk,s had je beter je g-lader kunnen houden maar misschien heb je er wel een goeie reden voor
__________________
Golf4 1.8 Golf GTI Pirelli bj 83 |
#11
|
||||
|
||||
Hot rod in doesburg is toch specialist.. hebben ze geen advies gegeven?
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#12
|
||||
|
||||
Mijn G-lader was helemaal aan strond gedraaid.....
Heeft er nog geen jaar op gezeten... Hij draaide 1,4 bar. Toen ben ik gaan zoeken naar wat anders en ja een Kompressor leek me wel leuk. En als het goed is moet ik met deze Kompressor ook een druk van 1,1 Bar halen....... Maar we zullen zien hoeveel Pk's hij heeft met Kompressor. Als hij klaar is gaat hij meteen de rollerbank op, Bij HR engineering................ Last edited by Golf_Kompressor : 16-09-2006 at 10:51. |
#13
|
||||
|
||||
das juist het probleem van de compressors.. je moet voor een beetje druk met een kleine poulie draaien.. in notime de compressor stuk want ze zijn gemaakt op de mercedes om als ondersteuning te werken. tevens het hoogste wat ik op de rollers gezien en gehoord heb is de compressor die op blue rallye zijn rallye zat.. en dat waren iets van 175 pk op de krukas.. de verhalen van 230pk met een compressor zijn allemaal broodje aap, gewoonweg omdat het rendement van een roots compressor niet hoog is..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#14
|
||||
|
||||
koppel komt er ook niet mee omhoog, of valt daar wel wat winst mee te halen ??
|
#15
|
||||
|
||||
We zullen het allemaal wel zien wat hij doet met de Kompressor erop.......
Ga zowiezo naar de 250 Pk Samen met de NOS is dit makkelijk te halen.... |
#16
|
|||
|
|||
Ga je nog verdere aanpassingen maken aan het blok. Denk/weet anders dat je blok niet lang heel blijft met 250 pk.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#17
|
||||
|
||||
Er zijn al aanpassingen gedaan aan het blok.
Hij heeft al op de 240 Pk gezeten de G-lader drukte toen 1,4 bar...... Heeft ie nu al meer dan 1,5 jaar mee gereden.... Last edited by Golf_Kompressor : 16-09-2006 at 10:53. |
#18
|
||||
|
||||
Is leuk een eaton je moet het doen omdat je het geluid mooi vind maar kwa Pk's werkt het niet super.
Het is in principe ook geen kompressor maar een blower want de wortels raken elkaar niet dus de lucht perst niet samen zoals een g-lader en vortech wel doet.
__________________
Built NOT Fucking Bought |
#19
|
|||
|
|||
Ik mag toch hopen dat delen van de g-lader elkaar ook niet raken.
Blijft weinig van over op die manier.... Een Eaton perst de lucht wel degelijk samen, hoe geraak ja anders aan een overdruk?? |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is ook waarom jij je Glader hebt kapot gedraaid. Een Glader is een luchtpomp, geen compressor. Zal het simpel zeggen, de lucht de Glader maakt, moet je in de motor kwijt kunnen. Doe je dat niet, verlies je rendement. 240pk is met 1.4bar een teken dat de Glader teveel druk opbouwd, en de motor te weinig lucht op eet. Daarmee sloop je de fragiele luchtpomp die Glader heet. Een fatsoenlijke compressor die echt vermogen maakt op een 8V G60 motor, moet ik nog tegenkomen. En het moet toch echt wel mogelijk zijn.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |