#1
|
||||
|
||||
Stuurbekrachtiging 8v op 16V?
Mijn vraag is: Past de stuurbekrachtiging van een 8v (91er GTI) op een 16v PL motor. Ik kan van de desbetreffende auto alles afschroeven dus:
stuurhuis, pomp, olievat, slangen, poelies en steunen Wat heb ik al van de 16v? -steun die onder de dynamo zit en tegen de waterpomp aan ligt. -krukaspoelie 16v waar 2 snaren ipv van één overlopen Kan ik dit overbouwen op mijn 16v en wat zou ik anders allemaal nodig hebben om het werkend op mijn 16v te krijgen?
__________________
Corrado G60 1991 |
#2
|
||||
|
||||
Niemand?
__________________
Corrado G60 1991 |
#3
|
||||
|
||||
Uit mijn hoofd durf ik te zeggen dat het enige verschil de poelie is. ETKA al geraadpleegd?
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#4
|
||||
|
||||
Helaas heb de etka niet, bedoel je de krukaspoelie, waterpomppoelie of de servopomp poelie? De krukas poelie heb ik namelijk wel.
__________________
Corrado G60 1991 |
#5
|
||||
|
||||
Ik heb het even voor je uitgezocht:
-De krukaspoelies zijn gelijk 8V/16V, -De waterpomppoelie is bij een 16V anders, -De stuurbekrachtingspomppoelie en V-snaar zijn bij een 16V anders vanaf een later bouwjaar (waarschijnlijk vanaf modeljaar '90).
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#6
|
|||
|
|||
Waarom wil je stuurbekrachtiging dan ???
|
#7
|
||||
|
||||
Wil dit zeggen dat wanneer ik de alle poelies van de 8v meeneem het wel goed moet komen? Op het oog was de waterpomp poelie van de 8v met servo kleiner als de waterpomppoelie van mijn 16v zonder servo
Aangezien ik het voor een appel en en ei kan overnemen schroef ik er gewoon alles onderuit en zie ik later wel wat ik tekort kom. Ps Oakgreen VR6: Bedankt voor de moeite!
__________________
Corrado G60 1991 Last edited by cabrio82er : 26-10-2006 at 21:49. |
#8
|
||||
|
||||
Anders gezegd, met jouw 8V set zul je de waterpomppoelie, de stuurbekrachtingspomppoelie en V-snaar van een 16V erbij moeten zoeken.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#9
|
||||
|
||||
Wat is precies het verschil uitlijning, diameter? Zouden die ook nog evt. bij de dealer te bestellen zijn?
__________________
Corrado G60 1991 |
#10
|
||||
|
||||
Al sla je me dood...
Heb je trouwens ook het asje van het stuurhuis naar de stuurstang (die naar je stuur loopt)?
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#11
|
||||
|
||||
Die haal ik er ook van af, is me verteld dat ik die ook nodig heb, ik dacht in eerste instantie dat de poelies wel gelijk zouden zijn omdat het onderblok in weze gelijk is?
Aan de andere kant zou het ook zou kunnen zijn omdat de dynamo anders geplaatst is. Ik vergelijk het allemaal en dan zie ik vanzelf wat wel en wat niet overeenkomt. In iedergeval erg bedankt..
__________________
Corrado G60 1991 |
#12
|
||||
|
||||
Iemand evt. nog wat poelies liggen?
__________________
Corrado G60 1991 |
#13
|
|||
|
|||
pomp steun op het blok is ook anders ......volgens mij
|
#14
|
||||
|
||||
Die heb ik wel liggen je bedoelt de steun die bij de waterpomp zit?
__________________
Corrado G60 1991 |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
jep |
#16
|
||||
|
||||
Ben gister bezig geweest met het inbouwen van de stuurbekrachtiging op de 16v, heb nog wat vragen..
Ik heb de 16v stuurbekrachtigingssteun die op de waterpomp komt, maar ligt deze er vlak tegenaan? Er zitten in de waterpomp twee tapeinden waar de oude steun mee vast geschroefd zit, moeten deze eruit of laten zitten? Ondanks dat ik allemaal 8v poelies heb zitten ze goed op één lijn, echter kan ik mijn pomp niet genoeg opspannen, wat waarschijnlijk komt door de steun. Die zit niet helemaal lekker, of natuurlijk te kleine poelies, maar das van latere zorg.... Heeft iemand ervaring met de stuurbekrachtiging van een 16v of heeft iemand anders plaatjes, foto's van hoe het hoort te zitten bij een 16v? Hier een foto zoals ik het nu bijelkaar heb:
__________________
Corrado G60 1991 |
#17
|
||||
|
||||
Vandaag na een middag hard werken de stuurbekrachtiging gemonteerd, en werk nu perfect! Ruud (Ruud's fridolin) nog heel erg bedankt voor de hulp.
Alles werkt perfect en met uitzondering van de steun op de dynamo is een 16v stuurbekrachtiging dus gelijk aan die van een 8v, want het werkt en past perfect met de volgens vw opgegeven snaar. Poelies zijn ook gewoon van de 8v en liggen netjes op één lijn. Ik ben dus weer een blij man..
__________________
Corrado G60 1991 |