#1
|
|||
|
|||
Koppakking kapot Ja of Nee???
Ik heb een golf 3 1,8 55 KW en ik heb al enige tijd last van koelvloeistof die misterieus weg is na een stukje rijden. Soms kijk ik zelfs naar het koelvloeistof level als ik uit m'n auto stap en is hij nog vol maar dan kom ik de volgende ochten weer kijken en dan is het pijl van de vloeistof gezakt... Ik moet er wel bij zeggen dat ik hem wel de laatste tijd met water steeds bijvul dus het kan ook zo zijn dat de water verdampt door de hitte.
Maar wat ik nu laatst had was dat ik na een klein stukje rijden (wel in hoge toeren gereden dus de motor was waarschijnlijk flink heet) rook kreeg vanuit de zijkant van m'n koelvloeistof potje. Er was toen ook iets van 2 liter weg en toen zat hij nog helemaal vol met koelvloeistof. Dus ik vraag me af wat het probleem zou kunnen zijn. Weet iemand misschien wat het zou kunnen zijn??????????????????/ |
#2
|
||||
|
||||
als hij nergens lekt aan de waterpomp of de radiator is het inderdaad de koppakking...
__________________
meedoen is belachelijker dan winnen... |
#3
|
||||
|
||||
Rookt die wit?
Je kan ook met speciaal gereedschap, het CO in je koelvloeistof reservoir meten. Als het CO gehalte daar te hoog is, kan je daaruit opmaken dat je koppakking lek is. Je kan ook het systeem enige tijd onder druk houden, en controleren op lekkage's.
__________________
Your Signature |
#4
|
||||
|
||||
Als de rook naast t reservoir vandaan komt zou ik eerst maar eens kijken of het reservoir zelf of de dop van t reservoir niet kapot is.
|
#5
|
|||
|
|||
laat je koelsysteem eerst even afpersen bij een garage.
Het kan n.l. ook je kachelradiateur zijn. of iets anders. |
#6
|
||||
|
||||
Verdampen?? Right... waar verdampt dat water naartoe dan? Beetje lastig bij een gesloten systeem.
Je moet even voelen of je slangen hard zijn als je motor warm is, als ze zo hard zijn dat je ze bijna niet meer in kan drukken, koop dan maar vast een nieuwe pakking
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#7
|
||||
|
||||
Verdampen kan wel, kleine gaatjes in de radiateur waar geen KVS uitspuit maar wel uit verdampt.
|