![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() hallo mensen.
zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met het merk cebora? ik kwam dit merk tegen op rustbuster .nl en wil een goed lasapparaat kopen op 3 fase spanning. de link hieronder staat hij als onderste op de lijst. voor 1095,- http://www.rustbuster.nl/Aanbiedingen/Las_apparaten.htm zo niet zijn er nog mensen met ervaring die een goed merk kunnen noemen?? gr frank |
#2
|
||||
|
||||
![]() hm daar had ik ook intresse in..
Maat van mij heeft de cebora 155 die lichte waar hij schik mee heeft. DUs zal wel goed zitten want een gozer die op de SNAP ON bus rijd leverd deze apparaten ook.
__________________
VW GTI G60 zwart 1989 VW GTI EDITION BLUE 1991 VW CADDY TDI 1998 |
#3
|
||||
|
||||
![]() najah prijs technisch en kwa wat hij kan vind ik hm wel intressant.
je kunt er zowe licht als zwaar mee lassen proplas timer alles er op. en ja die 1000,- das even een maandje beunen. ik wil dan ook wel gewoon een goede hebben waar ik nog jaren plecier van kan hebben. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Weet niet wat je allemaal denkt te willen gaan lassen?? Maar met dat apparaat kun je vrachtwagens lassen
![]() Met de 155 kun je tot 5mm staal lassen, evt ook RVS na gebruik van andere lasdraad en ander gasmengsel
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
zeker is dat ik een 380 koop ik kan namelijk echt niet overweg met zon apparaat, ik kan heel mooi lassen en dan heb je zon ding wat niet doed wat jij wilt en dan verneuk je heel je werk stukkie ,en met 380 heb ik daar gaan last van dus ja. en wat ik las ja ik las van alles plaat staal,frame's, stellingen , uitlaten noem het maar op ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Als je idd wat dikker materiaal wilt lassen en het geen probleem vind wat meer uit te geven, dan moet je idd zo'n 380 apparaat kopen
![]()
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#7
|
|||
|
|||
![]() cebora is een zeer goed merk op lasapparaten gebied bij mij op t werk (autospuiterij) hebben wij ook eens een cebora aangeschaft alleen is dit een koper silicium lasapparaat. Dit heeft de eigenschappen dat het een minder hoge warmte ontwikkeling heeft waardoor het plaatmateriaal minder kromtrekt. Verder las je plaatwerk met co2 brand je het gegalvaniseerde weg door het lassen met koper cilisium leg je een koper las die tevens al gegalvaniseerd is en waardoor je de ingelaste stukken bijv na 5 jaar ooknietmeer terug ziet. Maar een co2 apparaat is inderdaad voor hobby doeleinden heel geschikt wanneer je de juiste afstelling hebt en dan heb je aan een cebora een goede aankoop. gr arjan
|
#8
|
||||
|
||||
![]() hum klinkt allemaal erg goed.
denk dat ik dan toch maar is wat kontakt met de firma rust moet gaan zoeken ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Mag ik je dan nog 1 tip geven, ga even langs. Je krijgt deskundig advies, mag het apparaat zelfs proberen als je dat wilt en er wordt je zeer zeker niks opgedrongen en als je em dan wilt hebben kun je em meteen inladen
![]()
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
er heen gaan doe ik sowiezo want ze hebben nog meer dingen die ik nodig heb ![]() gr frank |
#11
|
||||
|
||||
![]() is trouwens zon zelf dimmende kap iets? ik bedoel reageert zo iet snsel genoeg als je continu aan het hechten ben
Last edited by vwmk2driver : 03-02-2006 at 12:26. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Jep.. is (vind ik) onmisbaar bij een grote resto. Daarbij is Speedglass de top... Heb 3 jaar geleden een goedkoper merk laskap gekocht.. dat was toen helemaal toppie om daar mee te lassen. SInds +/- 1 jaar een speedglass en vergeleken met deze is de eerdere aankoop echt een prulleke. Dus... indien mogelijk een elektrische laskap kopen. Indien je meer wil lassen en beter zicht wil houden en je wilt er daarom toch iets meer geld in steken => Speedglass Wiebrand
__________________
B-Extreme B-Tuning 1303 racebug is in full resto!! But it will be road-worthy!! |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
mij lijkt het ook perfect te werken kijk dat plaatwerk lassen vereist opzich best wat preciesie als je dan je lastoorts ergens plaats en je doed je kap naar beneden dan verzet je hem altijd weer iets tot gevolg dat het lasje net iets buiten ligt als je zelf wilt. heb overigens met hechten ook ervaring het zonder kap te doen maar dan zit ik elk weekend met een vervelt voorhoofd. dus denk toch o ok maar dak die er dan gelijk bij neem. geloof dat die iets van 125 euro kost ofzo. ![]() even snel gespeed je hebt ze met filter dat werktbeetje zelfde als speeds glas maar volgens mij zit je dan normaal gesproken heel weinig net genoeg om je werk stuk te bekijken enzo. speedglas is echt dat als je last zie je je las en als je stopt zie je gewoon zelfde als door een slijpbril ofzo. toch?? Last edited by vwmk2driver : 04-02-2006 at 01:19. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Nou bijna. zelfdimmende lashelmen willen wel eens donker worden tijdens het slijpen vanwege het licht van het slijpen.
Zorg dat je een helm neemt met een batterij en niet op zonne energie. Ik heb er zo 1 en die gaat de vuilbak in. Hij moet goed licht hebben wil hij het doen, zit je toevallig met de cel buiten het licht van het lassen dan stopt hij ermee met als gevolg dat je niks meer ziet.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() bussie komt zo .
bedankt voor de tip, is idd iets waar je op moet letten. kun je die lashelm niet in mijn vuilbak gooien dan? haha vandaag nog wezen informeren bij een tico leverancier. was voor het lasapparaat kaal al meer kwijt dan dat ik bij rustbusters een koop, met gas en draad enzo er bij |
#16
|
||||
|
||||
![]() Zo ver kan ik niet gooien
Ik heb van de week voor vwesteland een prijs opgevraagt voor een Esab 230Volt lasapparaat. Zal maandag even kijken voor je en een PB sturen.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! ![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]() wil alleen een 3 fase apparaat eigenlijk..
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
De goedkopere (zonder kleurenscherm) zien meestal donkere (groene) kleur (soort zonnebril zicht) wanneer je niet last. Indien je last schiet hij naar zwart. Mijn eerste was van het merk Lansec "Translight". Bij speedglas en dan zeker degene met kleurenscherm is bij het lassen zwart en bij niet lassen het zicht van een heel lichte zonnebril (in kleur). Mijn speedglas heeft veel beter zicht wanneer je niet last, dan die "translight". En je kunt in donkere plekken lassen/zien dan bij zo'n goedkoper merk. Wiebrand
__________________
B-Extreme B-Tuning 1303 racebug is in full resto!! But it will be road-worthy!! Last edited by Racelook : 05-02-2006 at 15:53. |
#19
|
||||
|
||||
![]() Afgelopen dinsdag, op valentijn dag (L)
![]() Heb erg goed advies gehad waar je op moet letten en hoe je het las apparaat in moet stellen, wat er gebeurt bij bv een hoger amperage e.d. Aardige mensen, leuke zaak/opzet. Ik ga waarschijnlijk de Cebora 155 kopen en zo'n zelf-dimmende laskap en diverse assosoirses die erbij hogen. Heb met allebei gewerkt en dat goed super ![]() Al met al, leuke, leerzame dag gehad ![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dat zijn alwer goede berichten hoor over die zaak zelf alleen maar goede berichten. nu alleen nog even sparen na de aanschaf van weer andere dingen schiet het nog niet echt op voor het lasapparaat ![]() |