#1
|
||||
|
||||
Verschil in carbs(Webers/solexen/dellorto's/overige)
Hoi,
Wat is het verschil in kwaliteit, prijs, vermogen, afstellen van de verschillende merken carburateurs? Heeft de één een betere uitwerking op een motor dan de ander qua 16v of 8v en wat qua rijeigenschappen. Weber, Solex, Dellorto, overige(zie onderstaande link)? http://www.volksforum.com/forum/sho...hlight=kawasaki Welke extra kosten komen er nog om de hoek kijken en wat valt er allemaal van de 16v techniek weg als het op een 16v geplaatst wordt. Ben vast wat info aan het inwinnen voor de toekomst. Gr, Ronald Last edited by Ronald : 05-11-2006 at 18:45. |
#2
|
||||
|
||||
Hahaaaaa, weer gespot! MSN later, moet nog ff eten. Maar zoals ik al eerder zei: Ik heb geeeeeen idee
__________________
www.dub05.com |
#3
|
||||
|
||||
Stalker!!!
|
#4
|
||||
|
||||
Niemand?
|
#5
|
||||
|
||||
Enige wat ik weet, webers elk jaar opnieuw afstellen. Vaak uitgesleten door de leeftijd. Je blijft er dus mee bezig. Maar heb er verder helemaal geen kaas van gegeten.
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
En zijn daar dan weer een soort van "revisie-setjes" voor? |
#7
|
||||
|
||||
misschien biesheuvel bellen of www.autosportparts.nl en hun vragen of ze het verschil weten maar ik heb bij die 2 zaken altijd webers gezien
|
#8
|
||||
|
||||
Zit even op Duitse sites te neuzen......, maar daar zijn ze geloof ik niet zo happig op 2e hands..... ???????? ... ???
Wenn Du gebrauchte Vergaser nimmst kaufst Du immer die "Katze im Sack"! Natürlich wird bei sämtlichen Verkäufen immer gesat die Dinger sind top eingestellt, neu überholt, ultraschallgereinigt etc. Ultraschallreinigen ist z.B. für dei DK-Wellenlager Gift, das komplette Fett wird rausgespült, also ausbauen oder unbedingt nachfetten! Komplette Dichtsätze kosten ca. 40-50,-€ pro Vergaser, wenn z.B. die Wellen ausgeschlagen sind wird`s nochmal teurer. Also solltest Du Dir als erstes mal die Preise zusammensuchen, was an möglichen Ersatzteilen auf Dich zukommen kann (Maximal!) und dann mit der Preisdifferenz neu/gebraucht vergleichen. |
#9
|
||||
|
||||
Gewoon gasklephuizen Ronald
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Wie gaat er nou rondrijden met gasklephuizen..... Nee is inderdaad gaaf, maar ik vind de oude techniek beter bij de auto passen en ook iets beter voor de portemonnee.. J Last edited by Ronald : 06-11-2006 at 21:02. |
#11
|
||||
|
||||
webers zijn van de 3 het beste.
ook het verkrijgen van onderdelen is bij weber het makkelijkst denk aan sproeiers of pakkingetjes. meeste tuning bedrijven gebruiken ook alleen weber. het verhaal dat je zo om de zoveel tijd moet afstellen klopt ook. door trillingen en vacuum gebeuren verlopen er altijd wat schroefjes enzo |
#12
|
||||
|
||||
heb nog een set 40er solexen liggen, ook goeie shit en hoef je niet zo vaak als webers af te stellen
|
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Hoezo weet jij nog een setje????? |
#14
|
||||
|
||||
Einzer, hoeveel setjes moet je hebben ? Kan ze krijgen inclusief injectorrail en diverse inlaatspruitstukken.
Ronald, LarsV5 van hier heeft nog een set 40mm webers liggen en ook nog een bewerkte en gereviceerde 16V cilinderkop met een uitlaatnokkenas als inlaat. Injectorzittingen zijn dicht gemaakt.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Vraag als je wil even aan LarsV5(aan zijn naam te horen heeft ie er niks meer aan. ) wat ie ervoor wil hebben. Dank je, Ronald |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Gebruikt neem ik aan???? We hebben het er wel even over als we de klinkenruil doen. Groeten. |
#17
|
||||
|
||||
Nee, nieuw. Gebruikt zijn ze er niet zoveel, mede omdat ze in de autocross nog steeds met die dingen rijden.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#18
|
||||
|
||||
Ronald, je hebt PM
__________________
Dodge RAM 1500 |