#1
|
||||
|
||||
Primer of epoxy
Wat is beste om te gebruiken primer of epoxy ik ben bezig met een t2b bus en die wil ik eerst goed in primer of epoxy hebben en hoe grote nozzel voor primer of epoxy ?
|
#2
|
|||
|
|||
Voor de bodem kun je prima 2k epoxy gebruiken ook zeer goedkoop ongeveer 10 euro/ liter en is ook een van de betere roestwerende primers .
Maar op de delen is de spuiter vaak niet zo blij Last edited by gti-g60 girl : 20-06-2006 at 18:09. |
#3
|
||||
|
||||
Uuh dit bovenstaande snap ik ff niet.
1) Waarom geen Epoxy primer op de (strak te maken) delen voor de spuiter? Is de enigste primer waarop geplamuurd mag worden. Dus geen probleem voor de spuiter. 2) 10 euro per liter?? Welk merk? Overgebleven restjes? Van horen zeggen of zelf ervaren? Voor 10 euro kan je net alleen de verdunner van betalen (1 liter blik). Dan heb je nog de ep zelf (ronde de 25 euro exc) en de verharder (rond de 23 euro exc). Beide per liter. En dit zijn niet eens de duurdere prijzen. @vw team extreme Wat bedoel je met primer? Ofwel wat is de primer die je tegenover de EP zet. Wiebrand
__________________
B-Extreme B-Tuning 1303 racebug is in full resto!! But it will be road-worthy!! |
#4
|
|||
|
|||
Voor 10 euro de liter haal ik het bij de straler hier in de buurt iclusief verharder en verdunner, zoveel je nodig bent, Als je het merk wilt weten kan ik wel achterhalen, maar is een duitse firma. Maar als jij meer moet betalen dan trekken ze je een poot uit
Last edited by gti-g60 girl : 20-06-2006 at 22:41. |
#5
|
||||
|
||||
Heel netjes!!!!
Dan ben ik blij dat ik de prijzen voor PPG niet heb gegeven Wiebrand
__________________
B-Extreme B-Tuning 1303 racebug is in full resto!! But it will be road-worthy!! |
#6
|
||||
|
||||
Dus epoxy is beste te gebruiken maar heeft iemand adresje waar ik kan kopen ?
en hoe precies gebruiken want dat is eerste keer dat ik zoiets gebruik dan. Nog effe vraagje wat is beste te gebruiken voor roest ? ik probeer zoveel mogelijk blank te maken met schuurpapier of borstel. ik las ergens dat er spul te koop is voor roest dat vreet het roest zeg maar op iemand ervaring mee of is dat niks ? |
#7
|
||||
|
||||
Fertan bedoel je, ik heb t ook gebruikt op mijn audi ze zeggen dat t helpt en heeft ook prijzen gewonnen...
t vreet in de roest en zet t om in goed ijzer ofzoiets.... twordt er zwart van :P
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
Ik heb die fertan gebruikt voor m'n vooras en het ziet er naar uit dat het heeft gewerkt. De roest wordt inderdaad omgezet in een metaalverbinding.
www.rustbuster.nl vind je er meer over. |
#9
|
||||
|
||||
ik heb t overal tussen gespoten waar misschien een btje roestvorming zou kunnen zijn, kweet nog niet oft heeft gewerkt merken we over paar jaar wel weer
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
als je fertan hebt gebruik dan kun je toch gewoon met primer of epoxy erover heen toch ? Dan komt roest als het goed op die plek ook niet weer terug dan ?
|
#11
|
||||
|
||||
dat zou wel zo moeten zijn ja.....
of t echt zo is... we shall see ik heb eerst de roest afgeschuurd, toen fertan eroverheen, en toen er een speciale roestwerende primer (corroless) overheen gedaan (kost 30 euro voor een pot) .... deze met kwast aangebracht, en daar nadenkit/strijkkit overheen (wielkassen dan) en daan nog bodyschutz overheen, zou genoeg moeten zijn...
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
Last edited by Berserker : 21-06-2006 at 13:13. |
#12
|
||||
|
||||
roest komt altijd terug (of het moet roest van buitenaf in een begin-stadium zijn), ook bij die zogenaamde wonderproducten.
enige dat helpt is stralen, liefst nieuw stuk inlassen. ik heb al roest weg geslepen met een flex, antiroest erop, enz. binnen een 1 a 2 jaar is het altijd terug (vaak ook nog erger). |
#13
|
||||
|
||||
jep maar in welke mate in hoe snel daar vecht je tegen he....
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#14
|
||||
|
||||
ik heb vanmiddag een prijs gekregen van mijn spuiter.
een 4liter blik epoxy kost mij ex btw inkoop bij hem 38 euro. dan komt er nog verharder bij was 28 euro en dan verdunner maar die mocht ik zo mee nemen. is allemaal inkoop van hem en ex btw dus reken bij verkoop al snel op 50 a 60 euro ofzo?? voor dat blik en dan ex btw. en dan de verharder nog punt is dat het algemeen bekend is dat het duur spul is, maar het zeker goed spul is en bij een restauratie moet je op zoiets niet bezuinigen. epoxy is een zeer goed middel op kaal staal, gestraald dus bijvoorbeeld maar ook over bestaande lak mag je het spuiten. grote voordeel is dat je over de epoxy primer mag plamuren en kit aan mag brengen en dit is iets wat toch echt voor een goede restauratie wel nodig is. plamuren en daarna verf aan brengen is niet super goed tegen roest. epoxy primer aanbrengen en dan plamuren en dan spuiten is beter. epoxy heeft ook een beter verdichting dan gewone primer dus er komt minder snel vocht of zuurstof door heen. Last edited by vwmk2driver : 13-10-2006 at 18:05. |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#16
|
||||
|
||||
Quote:
ik zei ook het mag.... mij is verteld dat het prima hecht op licht geschuurde lak dus als je bijv ergens in je motor ruimte of bodem aan de binnenzijde roest heb en je straalt dit maakt het weinig uit of er wat epoxy primer op de omliggende lak komt, Last edited by vwmk2driver : 13-10-2006 at 18:10. |
#17
|
||||
|
||||
Eerst plamuren en dan een cr (washprimer er over aanbrengen)
De plamuur mag trouwens ook over de cr heen, maar dat is eigenlijk niet nodig (roest moet je toch altijd goed weg halen voordat er geplamuurd word)
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#18
|
||||
|
||||
Na de cr (licht nevelen) Wel een goeie collorbuild erop zetten voordat je hem aflakt.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |