Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-10-2006, 12:33
DutchRebel DutchRebel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 380
Default past een JH spruitstuk op een DX

past een JH inlaatspruitstuk zo op een DX motor??
en is dit wat betreft doorstroom net zo goed, of beter als een dx spruitstuk?


dit ivm ombouw naar een audi gasklephuis.. dat past dan weer ook precies op het spruitstuk, zonder te veilen en dergelijke.
Reply With Quote
  #2  
Old 28-10-2006, 13:21
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Dat scheelt in ieder geval weer wat eBay tijd....

Aansluiting aan de kop is ongetwijfeld hetzelfde, maar een JH spruitstuk is toch in spiegelbeeld van de DX? (gasklephuis aan bijrijderskant ipv bestuurderskant?).
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #3  
Old 28-10-2006, 14:12
DutchRebel DutchRebel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 380
Default

echt waar??

das dan behoorlijk minder..

is een jh motor niet in een cabbie geleverd? of scirocco?
Reply With Quote
  #4  
Old 28-10-2006, 14:37
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

hmm da's waar, nu twijfel ik
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #5  
Old 28-10-2006, 16:09
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Default

JH in een cabrio idd, voor de 2h motor.
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic.

G60.....the best blowjob i've ever had!

Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker.
Reply With Quote
  #6  
Old 28-10-2006, 16:26
DutchRebel DutchRebel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 380
Default

en in een cabrio zit de luchtfilter toch altijd aan de bestuurderskant. ongeacht welke motor er in zit of niet?

en zit er nog verschil in prestatie tussen een DX en JH spruitstuk.? ook wel belangrijk natuurlijk
Reply With Quote
  #7  
Old 28-10-2006, 16:29
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

De DX motor heb je met het gasklephuis links en rechts gehad. Dit aangezien het blok zowel in de Golf 1 als de vroege Golf 2 is gebruikt.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #8  
Old 28-10-2006, 16:33
DutchRebel DutchRebel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 380
Default

ok, maar gaat in dit geval om het JH spruitstuk. die van de DX zit er nu op.. maar hier past het audi gasklephuis niet mooi op zonder aanpassen.

en nu heb ik uit onbetrouwbare bron gehoord dat het met een JH wel zo zou gaan..
vind het zonde om in mijn originele spruitstuk te gaan vijlen en schuren.

maar wil dit graag zeker weten.

ben niet te lastig he
Reply With Quote
  #9  
Old 28-10-2006, 18:33
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Heb uit ook betrouwbare bron vernomen dat je net zo goed het gasklephuis van een 2H kunt nemen, heb je ook geen gek... met de gaskabel.
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #10  
Old 28-10-2006, 18:47
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

je zult het spruitstuk van een JH ook uit moeten vijlen weet ik uit eigen ervaring..heb ook een gasklephuis van een audi 5 cil. genomen. DX en JH is idd het zelfde mits het gasklephuis een de bestuurderskant zit maar dit zal ongetwijveld. DX en JH is in principe precies het zelfde alleen de compressie verhouding is verschillend. JH is 8,5:1 en DX is 10:1
Reply With Quote
  #11  
Old 28-10-2006, 21:12
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,065
Default

gewoon dx gebruiken en een beetje uitwerken.
heb ik zelf ook gedaan, werkt perfect.
het gaskabel mechanisme kun je over zetten op je audi gasklephuis.
succes !!
Reply With Quote
  #12  
Old 28-10-2006, 22:07
DutchRebel DutchRebel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 380
Default

ok ga het dan ook maar met mijn eigen spruitstuk doen.

audi gasklep heb ik inmiddels al gekocht dus datr ga ik nie meer veranderen..

en g60fahrer: wat is jou ervaring met het vervangen van het gasklephuis?
en heb je meerdere dingen vervangen? of alleen de gasklep zelf?
heb wel iets gehoord van electronische dingen die veranderd kunnen worden, maar dat is niet direct een must.
Reply With Quote
  #13  
Old 28-10-2006, 23:20
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Ik had een golf1 met een EV motor en moest het spruitstuk over zetten,heb toen ook het gasklephuis gebruikt van de EV.
Daar was de klepdiameter ook groter van,en heb toen met een kopslijper het spruitstuk opmaat gemaakt.
Het gaf naar mijn idee onder in de toeren iets meer aan vermogen.
Reply With Quote
  #14  
Old 29-10-2006, 18:04
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,065
Default

ik heb het gasklephuis van een audi gebruikt samen met de warmloop regelaar.
daarbij vliegwiel afgedraaid, nokkenas 271° k&n filter.
Liep behoorlijk goed.
Reply With Quote
  #15  
Old 29-10-2006, 18:06
DutchRebel DutchRebel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 380
Default

wat is de functie van warmloop regelaar eigenlijk..

en waarom zou je die kunnen/moeten vervangen.
en kan het dan ook zonder die warmloopregelaar
Reply With Quote
  #16  
Old 29-10-2006, 18:28
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,065
Default

deze hoort eigenlijk bij het gasklephuis.
die van een origineel gasklephuis is ook een stuk kleiner dan die van audi.
elektische valt er voor zover ik weet niks te vervangen bij een dx
Reply With Quote
  #17  
Old 29-10-2006, 20:01
DutchRebel DutchRebel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 380
Default

maar wat maakt het verder voor een verschil?

ik heb ook werkelijk geen idee waar je een warmloopregelaar voor nodig hebt sorry
weet dat het erop zit, maar waarvoor??
Reply With Quote
  #18  
Old 29-10-2006, 23:07
Dirtbag Dirtbag is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 191
Default

een warmloop regelaar heeft als doel het opwarmen van de motor zo comfortable te laten verlopen. In een koude motor verdampt de benzine niet zo goed als in een warme motor, een oploosing is door er gewoon meer benzine in te schuiven. de warmloop regelaar wordt ingeschakeld door een signaal van de thermostaat als de motor koud is. er wordt dan meet benzine opgeslobberd wat ervoor zorgt dat hij beter loopt, en niet bij het eerste de beste stoplicht weer uitvalt.

Als je wel eens met een auto met handmatige shoke hebt gereden dan weet je wel wat er zo beroerd is aan een koude motor

db
Reply With Quote
  #19  
Old 29-10-2006, 23:09
DutchRebel DutchRebel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 380
Default

ahh, dus eigenlijk is dit de "automatische choke" als ik het goed begrijp..
Reply With Quote
  #20  
Old 30-10-2006, 16:57
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,065
Default

voor een optimale afstelling zou ik deze toch ook vervangen voor een audi model.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum