Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-10-2006, 13:34
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default Autometer Boost

vraagje;

ik heb een turbo druk meter gekocht voor mijn G60.

kan ik die gewoon met T-stuk op het slangetje van mijn digifant aansluiten?

Gr,
Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #2  
Old 05-10-2006, 13:43
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

uit je inlaat loopt een vacuumslangetje.. zet daar het t stukje op
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #3  
Old 05-10-2006, 14:08
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
uit je inlaat loopt een vacuumslangetje.. zet daar het t stukje op


dit is het slangetje naar de digifant?

Gr,
Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #4  
Old 05-10-2006, 14:16
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by Fahrvergnugen
dit is het slangetje naar de digifant?

Gr,
Paul.







duidelijk?
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #5  
Old 05-10-2006, 14:17
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Ik zou van die slang die naar de Computer gaat afblijven, tenzij je die drukslang achter het tellerhuis bedoeld.
De darm naar de computer is die voor de MAP sensor, deze moet exact 1 meter lang zijn.
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #6  
Old 05-10-2006, 14:18
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by Richard





duidelijk?


Yep, slangetje van brandstofdrukregelaar dus.

Thanx.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be

Last edited by Fahrvergnugen : 05-10-2006 at 14:22.
Reply With Quote
  #7  
Old 05-10-2006, 14:18
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

asje
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #8  
Old 05-10-2006, 14:20
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
Ik zou van die slang die naar de Computer gaat afblijven, tenzij je die drukslang achter het tellerhuis bedoeld.
De darm naar de computer is die voor de MAP sensor, deze moet exact 1 meter lang zijn.


mijn G60 ligt in een bus van 1970 dus niet alles is origineel zo ook de slang die volgens you 1Mtr moet zijn, die is bij mij ±30cm.

wat heeft dit als gevolg?

Gr,
Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #9  
Old 05-10-2006, 14:34
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

storingen
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #10  
Old 05-10-2006, 14:43
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
storingen


nee toch......geen storingen.

even zonder gekheid, ik heb op deze manier al weer 1500 km gereden zonder (merkbare) problemen.

Gr,
Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #11  
Old 05-10-2006, 14:44
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

ze willen daardoor nog wel eens in noodloop lopen etc.. dus geen geintje..
waarneer een g60 kut loopt.. dan is het of een breuk in die slang/ knik of de lambda die verrot is
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #12  
Old 05-10-2006, 14:50
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
ze willen daardoor nog wel eens in noodloop lopen etc.. dus geen geintje..
waarneer een g60 kut loopt.. dan is het of een breuk in die slang/ knik of de lambda die verrot is


got it, meteen maar even een langere monteren.

Gr,
Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #13  
Old 05-10-2006, 14:54
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

denk dat 30% van alle g60 in nederland in noodloop lopen zonder dat de eigenaren het weten..

en precies een meter, he
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #14  
Old 05-10-2006, 15:00
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
denk dat 30% van alle g60 in nederland in noodloop lopen zonder dat de eigenaren het weten..

en precies een meter, he


komt goed, op de mm nauwkeurig.

Thanx again,

Paul.

P.S. volgens mijn a/f ratio meter hoor ik bij de 70%
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #15  
Old 16-10-2006, 11:14
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

nog even een vraagje;

ik heb de meter nu aangesloten zoals op de foto´s hierboven tijdens stationair staat hij op onderdruk (wat natuurlijk normaal is) en tijdens rijden komt hij maar net boven de 0 uit
ik heb de slang van de meter gehaalt en de druk met stilstaande auto gevoeld, bij veel gas geven blijkt hij nog steeds aan het slangetje te zuigen.

is dit niet de ideale plaats om het slangetje aan te sluiten of is er iets anders aan de hand??

de intercoolerpijpen zijn nieuw, de poelie is origineel en de lader is net van nieuwe lijsten voorzien.

Gr,
Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #16  
Old 16-10-2006, 11:29
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

wat is net boven de 0?

en maak eens een foto van de motor
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #17  
Old 16-10-2006, 12:24
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
wat is net boven de 0?

en maak eens een foto van de motor


de meter staat ergens ± ongeveer op 2Psi (= maar 0.13bar)




http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=15793

Gr,
paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #18  
Old 18-10-2006, 19:27
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by Fahrvergnugen
nog even een vraagje;

ik heb de meter nu aangesloten zoals op de foto´s hierboven tijdens stationair staat hij op onderdruk (wat natuurlijk normaal is) en tijdens rijden komt hij maar net boven de 0 uit
ik heb de slang van de meter gehaalt en de druk met stilstaande auto gevoeld, bij veel gas geven blijkt hij nog steeds aan het slangetje te zuigen.

is dit niet de ideale plaats om het slangetje aan te sluiten of is er iets anders aan de hand??

de intercoolerpijpen zijn nieuw, de poelie is origineel en de lader is net van nieuwe lijsten voorzien.

Gr,
Paul.


vandaag nog even gestart en gekeken wat hij stationair aangeeft;
stationair (met gesloten gasklep dus) blijkt dit 0.6/0,7 Bar dit is volgens mij een normale waarde wat wil zeggen dat de aansluiting, slang en de meter zelf in orde zijn.

zou het kunnen dat de retour gasklep (ik weet even niet hoe dat ding heet, de klep die open staat als de gewone gasklep dicht is) altijd open staat of niet geheel sluit.

ik had verwacht dat er hier wel mensen waren die hier iets nuttigs over konden zeggen

Gr,
Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #19  
Old 18-10-2006, 19:39
Rallye20vtrs's Avatar
Rallye20vtrs Rallye20vtrs is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 235
Default

ik denk dat hij ergens lucht lekt en als je rijdt trekt de auto wel lekker rap op of ook niet
is dat retour gat op je gasklep dicht gemaakt of opengelaten anders gewoon dicht maken en en goeie afblaas klep monteren in toevoerleiding van lader naar gasklep
Reply With Quote
  #20  
Old 18-10-2006, 20:18
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

sorry.. was dit topic ff veregten.. hij gaat dus van onderdruk.. dus 0,8 naar 0 bar en een beetje?.. ik denk dat je al je leidingen ff na moet lopen want hij heeft ergens valse lucht
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum