#1
|
||||
|
||||
Duidelijkheid over 2.0 tdi met roetfilter
Hallo allemaal,
Op internet zie ik heel veel berichten over problemen met de 2.0 tdi met roetfilter. Kan iemand me uitleggen hoe groot dit probleem daadwerkelijk is? Komt dat alleen voor bij mensen die heel veel korte ritten maken omdat dan de roetfilter niet op temperatuur komt? Hoe kan ik als ik bij een auto sta het verschil zien tussen een 2.0 tdi met of zonder roetfilter?
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#2
|
|||
|
|||
Quote:
Een wagen met roetfilter heeft meerdere sensoren (met oranje en rode steker) en een verschildruksensor vlak bij de motorafdekking. Volgens mij vallen de roetfilter problemen wel mee, de verschildruksensor willen soms nog wel eens kapot gaan. |
#3
|
||||
|
||||
Heb je misschien een foto van de verschillen?
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#4
|
||||
|
||||
Pim stel je vraag eens bij de tdi club.
|
#5
|
||||
|
||||
@spierings je heb helemaal gelijk alleen zowat elke tdi van volkswagen van na 2004 heeft hier last van. En heb zelden een roetfilter vervangen die gaan niet zo snel stuk
@ts zou me eerder zorgen maken over de cilinderkoppen van de eerste generatie 2.0 16V tdi daar zijn er ook wel een aantal van gesneuveld (als je tenminste een 16v op het oog heb)
__________________
Vw golf 4 '02 Vw Caddylek '83 Get ready for the AfterMotherfucker Last edited by MartijnCR : 22-03-2012 at 22:58. |
#6
|
||||
|
||||
Ik heb nog geen concrete auto op het oog (niet meer tenminste...). Ik heb ook nog geen specifieke voorkeur voor wel of niet 16v, het vermogen moet gewoon 140 pk zijn. Wel bij voorkeur eentje met roetfilter als het zover is omdat ik daar een "grüne Plakette" voor kan krijgen. Was het niet zo dat de 16v zonder roetfilter en de 8v met roetfilter is? Of is dat ook weer een fabeltje van internet?
Dat van de cilinderkoppen kwam ik ook inderdaad tegen maar dat is vrij eenvoudig te vermijden door eentje vanaf 2006 te zoeken. Daar zijn die problemen schijnbaar niet meer aanwezig.
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Roetfilter is niet nodig voor een groene umweltzone sticker Als de wagen maar jonger is als 1-1-2006 http://www.anwb.nl/auto/dagelijks-r...CFQ8f3god0XT23g |
#8
|
||||
|
||||
@Spierings, zonder roetfilter wordt het dan dus! Met minder techniek gaat ook minder stuk.
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |