|
||||
|
||||
Passat 1600B > 1600TD ombouw
Heb een tijdje geleden m'n auto te koop gezet, maar er is jammergenoeg geen animo voor. Dus ga ik deze auto wat aanpakken en naar m'n eigen hand zetten
Ben een Passat 1600TD Variant tegen gekomen. Nu heb ik uit gerekend dat ik nu te duur rij, dus wil van mijn variant een TD maken. Het overzetten is gewoon 1 op 1 overplanten. Op zich simpel. Bij de RDW is het op zich ook zo gebeurt qua papierhandel. Mijn berekening (zie ik dingen over het hoofd?) Huidige situatie 1600 Benzine: Gewicht: 1008Kg Wegen belasting: 26 euro/m Verbruik: 1:10 Prijs p/km: 0.13cent Kosten p/maand: 208 euro Ombouw naar 1600TD: Gewicht: 1045Kg Wegen belasting: 57 euro/m Verbruik: 1:15 Prijs p/km: 0.7cent Kosten p/maand: 150 euro Ik rij (afgelopen 5 maanden) 1400km/maand, maar ik doe ongeveer 2 wkn met 60L benzine (is dus 600km) Nu vroeg ik me nog een paar dingetjes af: Een carroserie die niet geimporteerd is, mag zo gesloopt en naar het oud ijzer gebracht worden? Moet het dashboard van de diesel ook overzet worden ivm "choke" pook ding en tellerunit? Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden of die ik over het hoofd zie? Ik zie de volgende voordelen: - Veel onderdelen als deuren, motorkap (schoolbord ), interieur delen, exterieur delen etc "over" - Goedkoper uit per maand, alhoewel er 9 van de 10 keer tegenslagen aan het licht komen, heb ik bij de jetta geleerd ) - 5 versnellingen ipv 4! Nadelen: - Tegenslagen, zoals bij de Jetta... alhoewel er aan mijn carroserie geen roest zit =) - Tijdelijke carroserie opslag (is niet direct een probleem) Wat vinden jullie van zo'n plan? Of denken jullie van; komt hij weer aan met z'n vage/wazige plannen
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro Last edited by Go0s-Golf : 16-10-2006 at 18:02. |
|
||||
|
||||
ik vind het een goed plan, maar vraag me wel af wat voor diesel je dr voor gaat gebruiken (staat, donor, etc)
en ik wens je heel veel succes met een eventuele ombouw |
|
||||
|
||||
Het gaat om deze Passat... Weet niet of deze bekend is hier, maar ik denk dat ik vrijdag even bel en misscien wel even daar naartoe rij Waarschijnlijk is het wel een werkpaard geweest..
|
||||
|
||||
Wauw, mooi logo in de grille!
Onderschat de klus iet, maar volgens mij is het te doen. Een maat van me had eens een Charade waar hij een diesel van een andere Charade inzette... en bij de APK weer terug omgebouwd naar benzine :P Jens
|
||||
|
||||
Timmermans in Tegelen..............
Ik hoop dat ik niemand voor het hoofd stoot, maar kijk in ieder geval goed wat je koopt...... Last edited by maniacmark : 17-10-2006 at 12:44. |
|
||||
|
||||
Is die Timmermans berucht?
|
||||
|
||||
Berucht is niet het goede woord, zelf heb ik ook geen ervaringen met dit bedrijf.
Maar het is meer het wagenpark en de vage verhalen. Mijn mening is dat je goed moet weten wat je koopt en dat je dus verstand van zaken hebt. Tis niet echt het bedrijf met 6 maanden garantie en een grote service. Maar dat zoek je volgens mij ook niet echt. |
|
||||
|
||||
Diesel tax ligt in Nl stukken hoger :o
|
|
||||
|
||||
Garantie heb ik niet nodig idd
Belasting voor een 1045kg wegende diesel is 57 euro in n-brabant.
|
||||
|
||||
ik zou gewoon een losse motor kopen met bak en de motor reviseren die passat heeft vast wel 3ton op de klok staan en dat weet je ook niet hoelang die nog mee gaat
|
|
||||
|
||||
Motor en bak wil ik denk ik toch gaan reviseren. Het gaat me ook om alle andere onderdelen. Als je gaat zoeken naar 32B variant onderdelen zul je niet veel vinden..
|
||||
|
||||
@ GoosGolf, als ik je een beetje ken van het forum heb jij eerder twee rechter (auto) handen dan linker. In het geval dat je toch gaat reviseren en de rest als donor gaat gebruiken en je weet wat van auto's af. Dan zou ik zeker gaan kijken. 32B zijn dun gezaaid, en als je deze voor weinig geld mee naar Brabant kan nemen, dan zou ik dat ook overwegen.
maar zoals een oud spreekwoord zegt: bezint eer ge begint |
|
||||
|
||||
Hmm, heb gister avond ff zitten rekenen.. ik ben qua verbruik nog goedkoper uit wanneer ik een Vento TDI koop.
Het lijkt me wel tof om iets van de Passat te maken, maar ik heb ook nog een kever die ooit nog eens de weg op moet, en daar heb ik niet eens tijd voor