#1
|
||||
|
||||
g40 ombouw naar turbo vraag
Titel zegt het al..
Ben ff aan het brainstormen over mijn knakenbakje. Omdat ik al jaar en dag meedoe op drachten aan de sprints moet de polo volgend jaar ook maar eens meedoen. Ik heb wel eens met een g40 meegedaan en ook nog een gekietelde en natuurlijk met de golf g60, maar wil nu eens een turbo overstap maken. Ik zoek dus een geschikte turbo voor een ombouw. Naar mijn inziens géén t3, maar iets waar je boven de 200pk mee uitkomt. Een mitsubishi td04 ofzoiets. Welke turbo spoelt het best op voor de g40 en brengt leuke pk's op de bank. hoef geen turbo die bij 6500 spoelt en bij 7000 klaar is Verder wat ben ik allemaal benodigd voor de ombouw, meeste dingen weet ik al maar is toch makkelijk om dit in 1 lijstje te hebben. word het spruitstuk zelf lassen ( geen probleem maar heb wel voorbeelden nodig voor mijn lasser), die van rothe zijn of onvindbaar of onbetaalbaar, of kan ik een spruitstuk pakken van een andere VAG auto.
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#2
|
||||
|
||||
Je moet toch juist een turbo hebben dat je de uiteindelijke configuratie zo hebt dat je een gigantisch en constant koppel hebt!? Dan kun je tijden neerzetten lijkt me zo. Vermogen heb je niks aan lijkt me.
|
#3
|
||||
|
||||
vandaar dat ik turbo die vrij vroeg spoelt zoek ruben.. .. goed lezen..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#4
|
||||
|
||||
maar iets waar je boven de 200pk mee uitkomt
Dat is dan een gevolg van hoog koppel, vermogen is een berekening. Niet iets wat je meet. Misschien tekst aanpassen |
#5
|
||||
|
||||
ok ik zoek een turbo die mij boven de 250nm brengt..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Voeg aan je lijstje toe: Reserve versnellingbak, met sper. Een standaard Polo 5 bak kan nog geen 150Nm koppel aan. Bij de G40 hebben ze daarom het differentieel aangepast (boutjes ipv klinknagels in het kroonwiel), en daarmee blijft de bak tot zo'n 150, a 155Nm koppel wel heel. Voor de sprint is een 8S bak echter misschien wat lang, een 8P (of AHD) is een stuk (of een heel stuk) korter, waardoor je veel meer koppel op de weg zet. Een soort van sper (of slicks) kon nog wel een nodig zijn
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Last edited by sjampoo : 11-10-2006 at 15:40. |
#7
|
||||
|
||||
reserve bak heb ik vanaf vrijdag..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
hee richard hier een adres waar ik de laatste tijd veel kom.die heeft misschien nog wel een gebruikte of nieuwe liggen voor je. hij verzorgt ook gedeeltelijk mijn golf projekt. en hij heeft zelf een 1.8 20V bi-turbo met 515 pk,dus hij kan je vast wel helpen met info. hij bouwt ook veel g60 motoren om naar turbo. mitsubishi turbo |
#9
|
||||
|
||||
Carlo.. ja kan hem altijd eens vragen
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#10
|
||||
|
||||
kreeg een aanbod van melchior voor een turbo van een 20vt passat.. een t03 dus
nu zat ik ff te denken.. als ik nu deze samen met het orginele uitlaatspruitstuk neem en deze middels een adapterplaat, moet het toch ook kunnen.. zoals dit
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#11
|
||||
|
||||
en dan nog iets.. wie kan zo'n plaatje maken..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#12
|
||||
|
||||
waarom geen g60 lader plaatsen??
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#13
|
||||
|
||||
turbo is nieuw voor mij en gladers heb ik al bijna alles mee uitgeprobeerd..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |