#1
|
||||
|
||||
Welke schroefdraad hebben de achterklauwen
Aangezien ik binnenkort bij mijn golf 3 GTI, de schijven en blokken achter ga vervangen, vroeg ik me af welke schroefdraad (en dan met name de spoed) er in de remklauwen zitten. Dit wil ik graag weten zodat ik een eigen cilinder terugdrukker kan maken op mijn werk. Dan hoef ik niet weer in de weer met een waterpomptang en lijmklem, wat aanzich ook wel werkt.
Ik hoop dat iemand dat weet, dan zou ik erg geholpen zijn.
__________________
www.vwgolf-info.nl |
#2
|
||||
|
||||
Weet niemand dit, dan?
__________________
www.vwgolf-info.nl |
#3
|
||||
|
||||
koop alvast een set blokken, daar krijg je normaal twee nieuwe bouten bij.
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Ehm, ik bedoel niet de bouten om de remklauw weer vast te maken, maar de draad van de zuiger in de klauw zelf. Aangezien ik dus een terug drukker wil maken.
__________________
www.vwgolf-info.nl |
#5
|
||||
|
||||
Je draait de zuiger om de weerstand te verlagen. Er zit bij mijn weten echt geen schroefdraad in.
Zo heb ik de waterpomptang voorzichtig op de zuiger gezet, deze flink vaak en redelijk snel rondgedraaid en toen snel ingeknepen. Hierbij had ik de klauw al op het onderste punt weer bevestigd aan het "anker" (beugel waarmee je klauw aan de achteras word verbonden). Blokjes zaten er al tussen. Op deze manier zou ik het ook eens proberen. Of haal en hele grote waterpomptang, zo'n eentje van 50cm. Last edited by RubenD : 19-09-2006 at 22:30. |
#6
|
||||
|
||||
Met een lijmklem werkt veel makkelijker. Je moet er wel 1tje hebben met een ronde kop (die kan draaien) meestal bij de wat oudere lijmklemmen.Zet deze op spanning op de zuiger en draai vervolgens VOORZICHTIG !! de zuiger terug met waterpomptang (niet de zuiger beschadigen) stukje bij beetje, iedere keer de lijmklem weer aanspannen en weer verder. Werkt perfect en als je gereedschap hebt kost het niks
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#7
|
||||
|
||||
btw denk eraan dat je het dekseltje van je remvloeistof reservoir afhaalt tijdens het terug duwen, en duw niet te snel terug, want dan kan je namelijk vanalles slopen, waaronder rubbers e.d.
|
#8
|
||||
|
||||
Het lijmtang met waterpomptang principe kon ik al (zie ook eerste post ), maar heb zelf al een oude klauw gevonden die ik binnenkort eens uit elkaar ga halen. Post dan gelijk wel hier een fotootje van mijn bevindingen.
__________________
www.vwgolf-info.nl |
#9
|
||||
|
||||
Tja zal gewoon glad zijn, dwz de remzuiger. Misschien slijtage maar geen schroefdraad.
|
#10
|
||||
|
||||
Zit wel degelijk schroefdraad in.Is het zelfstellend mechanisme wat je terug draait.Dit is vrij kwetbaar,als je er teveel druk op zet met je lijmklem kun je een andere klauw aansschaffen.Ik zet er altijd een ratel op met inbusbit(Golf2),terrugdraaien met beetje druk erop,gaat prima.Het schroefdraad van het zelfstellend mechanisme is vrij grof.(lijkt op bewegingsdraad)
VW heeft een speciaal gereedschap voor het terugstellen van de plunjer.Ik denk dat het bij een Golf3 niet veel anders zal zijn,zelfstellend mechanisme is nodig om slag van je handremhevel constant te houden,zodat je niet je handrem hoeft af te stellen als je remblokken slijten. Last edited by tempel : 25-09-2006 at 20:32. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Idd, overheen gelezen Maar ja, nu staat het in elk geval uitgelegd, misschien heeft iemand anders er nog een keer wat aan.
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#12
|
||||
|
||||
Zo ff wat foto's geschoten, wel met de telefoon dus niet heel duidelijk.
Tis inderdaad een soort van bewegingsschroefdraad, ik moet nog ff kijken hoe ik de terug drukker ga maken. Ik meen ooit te hebben gezien dat een originele terugdrukker veel fijnere draad heeft. O ja, golf 3 heeft dus geen inbus in de zuiger, maar twee uitsparingen aan de zijkant van de zuiger.
__________________
www.vwgolf-info.nl Last edited by Antoineveld : 28-09-2006 at 20:50. |