|
||||
|
||||
Wat voor kever moet ik kopen?
Ja, het is zover.... ik heb het virus ook....
Na een paar jaar een leuke polo 86c in licht duitse stijl te hebben gereden wil ik nu gewoon een kever! Ik heb er nog nooit in een gereden, maar als ik er eentje zie en dan dat geluidje.... kwijl kwijl.... Nu zit ik met het volgende. Ik ga langzaam aan mijn zoektocht naar een kever beginnen, maar nu loop ik tegen het feit aan dat ik eigenlijk niet weet naar welke type ik op zoek moet gaan. Er zijn nogal wat verschillen in modellen (waarvan in de kever van voor 74 ?? het mooist vind.) En ik heb eigenlijk ook nog geen idee wat voor motor ik moet kiezen. Ik heb al veel rondgekeken op keversite en advertenties, maar daar merk ik dat er veel te koop is voor niet veel geld. Maar ik ga er vanuit dat goedkoop, duurkoop is, zoals ze dat zo mooi kunnen verwoorden in de nederlandse taal! Wat ik eigenlijk wil is een kever die redelijk hard is, liefst natuurlijk gerestaureerd. Ook wil ik zelf niet veel moeite steken in het verlagen van mijn kever, dus moet hij voor en achter al goed gedropped zijn. Leuke velgjes is natuurlijk een pre! Als ik naar deze kevers kijk op bijvoorbeeld kieftenklok, staat daar een mooie rode kever voor zo'n 4000 euro geloof ik. Is zoiets dan wel wat? of koop ik de kat in de zak? (heerlijk die uitdrukkingen!) Dus mijn vraag aan jullie: Wat moet ik nou kopen? en belangrijker: Welke kevers moet ik vermijden? |
|
||||
|
||||
Mexico-Kevers kun je volgens mij beter vermijden.
|
||||
|
||||
Mexicokevers zijn leuk, maar roesten onder je kont weg...
heb er zelf ooit een gehad. 1303 zijn de meeste ook niet zo weg van, is degene met bolle voorruit, maar er zijn er ook die ze helemaal fantastisch vinden. Pré 67 is erg geliefd, zijn degene met liggende koplampen. Zelf heb ik een ovaal kever van 28 februari 1955 uit Zweden. Kijk ook eens op http://www.vwimport.nl/ daar kun je leuke kevers vinden voor een leuke prijs! |
|
||||
|
||||
Bedankt voor de tips zover!
Iemand nog meer tips/ideeen? |
|
||||
|
||||
De kevers van na '76 (uit m'n hoofd gezegd) zijn allemaal Mexicaantjes. Niet aan te bevelen.
Zelf vind ik 1303's ook leuk, maar een echte kever is toch wel een 1200/1300. Platte voorruit (1302 heeft ook een platte voorruit, maar is wel met schroefveren net zoals de 1303) Ga op zoek naar iets van voor '76, dan zit je relatief goed qua plaatwerk
|
||||
|
||||
Hoe zit het met die motoren?
zitten er <-- '76 een beetje pittige motoren bij? En moet ik mijn kever als helemaal 'af' (velgen en verlaging) kopen? of zitten daar ook weer risico's aan vast? |
|
||||
|
||||
Vanaf 1978 zijn er hier Mexicaanse Kevers verkocht.
Niks mis mee, Duitse kevers zijn ook bijzonder roestgevoelig. Alles hangt af van de eigenaar en hoeveel hij/zij hem conserveert. Pittige Kevers zijn er niet voor mensen die courante auto's gewend zijn. Je zou een Kever 1500 (vanaf model '67 - model '70) of 1300S 1302/1303S kunnen scoren, die hebben een 1500 respectievelijk 1600 cc blok. Ook dan origineel maximaal 50 pk. Maar goed, je kunt van alles maken of kopen, er is veel geknutseld! Roest is de belangrijkste zorg. En dan niet 'wat roestplekjes' maar meer de structurele rotterij en de mate waarin dit hersteld of gecamoufleerd is. Op deze site (en Keversite etc) is zat info te zoeken! Ik heb trouwen nog een Variant in de aanbieding met 85 pk Jens
|
||||
|
||||
Moet je effe bij type 1 (kever'49->) kijken en dan bij effe voorstellen die kevert is van mij en is zo goed als af met een 1600 motor. Moet je maar effe kijken
|
||||
|
||||
moet je effe op pagina 2 kijken dat was ik nog vergeten te vermelden grtz
|
||||
|
||||
In mijn ovaal zit ook een 1600cc blok en is omgebouwd naar 12V.
Er zijn zat kevers te vinden waar al een ander blok in zit. |
|
||||
|
||||
Ik ben zo enthousiast! Ik kan niet wachten! Kent er iemand nog bedrijven uit regio oss/den bosch die kevers verkopen (dan bedoel ik speciale bedrijven!)
Post eens een foto van je variant! wat moet die kosten? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Mijn '73-er VW1300 met 1600, dubbele carbs, etc, etc, is ook te koop.
|
||||
|
||||
Wat een gave bak!
Wat moet ie doen qua prijs? staat er geloof ik niet bij op de site. |
|
||||
|
||||
Hoe zit het trouwens met audio in een kever?
Misschien zien jullie het wel als gods-lasterij, maar wil toch wel graag iets meer muziek in mijn auto dan een blaupunkt radio en speakers uit jaren 50. Is er de mogelijkheid om voorin 13/16 cm speakers te monteren? en achter? kan ik op de hoedenplank ook wat speakers kwijt (ovaal)? Ik wil geen boomcar er van maken, maar beetje muziek is altijd fijn natuurlijk! @brothersinbeetles hoe heb jij alles gemonteerd in de kever die te koop staat? Kun je daar eens foto's van posten? |
|
||||
|
||||
Check even je PB en geef me even je e-mail adres, dan kan ik je meer info en foto's doen toekomen.
Mijn kever is voorzien van redelijk wat audio. JVC Tuner (4*40 W dacht ik) + CD-wisslaar, speakers voorin tegen 't schutbord, hoedenplank met ovale JBL's en subwoofer onder de hoedenplank. Versterker hou ik liefst zelf. Knalt (ook zonder versterker) leuk.
|
||||
|
||||
Quote:
hey, jou heb ik toen ingehaald op de A12, jullie kwamen met een groepje vanuit kever winter festijn. Ik in een grijs golfje 1, toen nog zonder bumpers
|
||||
|
||||
Hey dat zou best kunnen wij reden met 3 kevers, beige ovaal, beige en oranje kever.
Trouwens andere site: www.c-c-b.nl ook wel redelijk in de buurt! |
|
||||
|
||||
Quote:
ja, jullie waren het dan zeker weten, vooral die oranje golf viel aardig op maar je hebt echt een mooie kever, wou je eigenlijk niet inhalen en lekker naar je kont blijven kijken (van de auto dan he )