#1
|
|||
|
|||
T3 met 2.8 V6
Ik ben een ombouw aan het plannen om een 2.8 V6 van Audi in een T3 te hangen.Heb al wel wat info van het net gehaald en wat adressen voor onderdelen maar dan wel in Duitsland.
Weet iemand van jullie of er in Holland al zo'n ombouw gedaan is en misschien een adresje erbij. Groeten |
#2
|
||||
|
||||
Hello mr. Boomin bug...
IK neem aan dat er al een ford 6-cilinder in ligt????? Anders krijg je wel problemen bij de RDW of APK.... Maar bij Caron te Made(vwbusspecialist) zijn ze bezig met een vr6 turbo.... Deze bus stond al op kenteken als 6-cilinder.... Maar wat je zelf al zegt ...Zoeken in duitsland is het beste...ga daar eens wat cbustreffen af...dan kom je zat tegen namelijk... grtz..Vic..
__________________
T3 panelvan/camper 1900 D... Lupo GTI… Daily: Up and Mini Cooper ..Bruders...dubs and more... |
#3
|
|||
|
|||
Nee ik heb een kale bus die ik opnieuw wil opbouwen. Ook gelijk andere remmen erop met abs? Heb gehooord dat ik de bus eerst in duitsland moet toelaten en dan invoeren naar nederland.
Ik zal me hier dus ook ff mee bezig moeten houden. Bedankt |
#4
|
||||
|
||||
Of in Engeland op kenteken laten zetten, dan in NL invoeren... heb wel eens gehoord dat dat een goede optie is. Je kunt altijd de RDW bellen en kijken wat zij als opties hebben?
|
#5
|
||||
|
||||
en een zak met duiten meenemen
keer of 3
__________________
VW GTI G60 zwart 1989 VW GTI EDITION BLUE 1991 VW CADDY TDI 1998 |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
hoezo? |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
dat is wel de meest makkelijke optie, of een bus (kunnen)kopen, waar al 6 cylinder op kenteken staat, hetzij een nederlander of eventueel een duitser, engels etc, als een voertuig op een bepaalde manier is toegelaten in een eu lidstaat, of zwitzerland of ijsland(eva landen) dan is de rdw verplicht deze toelating over te nemen.en aangezien jij vlak bij duitsland woont, is een aangepaste duiste brief wel een makkelijke optie, let wel: hij moet ooit met wijziging tenaam gesteld zijn geweest. ook kun je bij een nederland voertuig een keuring bij de rdw laten doen:wijziging motor: dit houdt in het kort in dat als de auto niet bekend is met deze motor in een typegoedkeuring, je dan via lelystad moet keuren. je moet in ieder geval een geluidstest ondergaan, en als je vermogen met meer dan 40% is toegenomen tov het originele voertuig, ook nog een wegedragtest. kosten weet ik niet precies, weet zippo vast wel, maar geloof ong. €600,-samen, maar prik me daar niet op vast. hopelijk is het een zo nog een beetje duidelijk |
#8
|
||||
|
||||
Oftewel, zorg dat je als uitgangsauto een bus hebt met op kenteken al veel vermogen (dus een 2.1 bijvoorbeeld), dan blijf je makkelijker binnen die 40% vermogenswinst.
Raar verhaal, alle bus-chassis zijn hetzelfde natuurlijk, maar toch kan het je veel gezeur schelen (zoals in mijn geval destijds: pis-1.6 diesel van 54 pk op kenteken...dan kun je gewoon helemaal niks).
__________________
Quote:
|
#9
|
|||
|
|||
Oke het is een beetje duidelijk, de bus heeft dus al een kenteken.Alleen die 40% ga ik overschrijden maar moet maar eens kijken hoe ik dat ga doen.
Hij wordt in ieder geval gebouwd, de rest is latere zorg. Vandaag de bus ook ff opgehaald(nouja uitgegraven dus..) |
#10
|
||||
|
||||
|