Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Transporter
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-09-2006, 17:18
boomin bug boomin bug is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 29
Default T3 met 2.8 V6

Ik ben een ombouw aan het plannen om een 2.8 V6 van Audi in een T3 te hangen.Heb al wel wat info van het net gehaald en wat adressen voor onderdelen maar dan wel in Duitsland.
Weet iemand van jullie of er in Holland al zo'n ombouw gedaan is en misschien een adresje erbij.
Groeten
Reply With Quote
  #2  
Old 06-09-2006, 11:39
Bruders's Avatar
Bruders Bruders is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,240
Default

Hello mr. Boomin bug...
IK neem aan dat er al een ford 6-cilinder in ligt?????
Anders krijg je wel problemen bij de RDW of APK....
Maar bij Caron te Made(vwbusspecialist) zijn ze bezig met een vr6 turbo....
Deze bus stond al op kenteken als 6-cilinder....
Maar wat je zelf al zegt ...Zoeken in duitsland is het beste...ga daar eens wat cbustreffen af...dan kom je zat tegen namelijk...

grtz..Vic..
__________________
T3 panelvan/camper 1900 D...
Lupo GTI…
Daily: Up and Mini Cooper
..Bruders...dubs and more...
Reply With Quote
  #3  
Old 07-09-2006, 08:09
boomin bug boomin bug is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 29
Default

Nee ik heb een kale bus die ik opnieuw wil opbouwen. Ook gelijk andere remmen erop met abs? Heb gehooord dat ik de bus eerst in duitsland moet toelaten en dan invoeren naar nederland.
Ik zal me hier dus ook ff mee bezig moeten houden.

Bedankt
Reply With Quote
  #4  
Old 07-09-2006, 08:19
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,938
Default

Of in Engeland op kenteken laten zetten, dan in NL invoeren... heb wel eens gehoord dat dat een goede optie is. Je kunt altijd de RDW bellen en kijken wat zij als opties hebben?
Reply With Quote
  #5  
Old 07-09-2006, 17:42
vwbullit's Avatar
vwbullit vwbullit is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,563
Default

en een zak met duiten meenemen
keer of 3
__________________
VW GTI G60 zwart 1989
VW GTI EDITION BLUE 1991
VW CADDY TDI 1998
Reply With Quote
  #6  
Old 07-09-2006, 17:50
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

Quote:
Originally Posted by vwbullit
en een zak met duiten meenemen
keer of 3

hoezo?
Reply With Quote
  #7  
Old 07-09-2006, 17:58
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

Quote:
Originally Posted by boomin bug
Nee ik heb een kale bus die ik opnieuw wil opbouwen. Ook gelijk andere remmen erop met abs? Heb gehooord dat ik de bus eerst in duitsland moet toelaten en dan invoeren naar nederland.
Ik zal me hier dus ook ff mee bezig moeten houden.

Bedankt

dat is wel de meest makkelijke optie,
of een bus (kunnen)kopen, waar al 6 cylinder op kenteken staat, hetzij een nederlander of eventueel een duitser, engels etc,
als een voertuig op een bepaalde manier is toegelaten in een eu lidstaat, of zwitzerland of ijsland(eva landen) dan is de rdw verplicht deze toelating over te nemen.en aangezien jij vlak bij duitsland woont, is een aangepaste duiste brief wel een makkelijke optie, let wel: hij moet ooit met wijziging tenaam gesteld zijn geweest.
ook kun je bij een nederland voertuig een keuring bij de rdw laten doen:wijziging motor:
dit houdt in het kort in dat als de auto niet bekend is met deze motor in een typegoedkeuring, je dan via lelystad moet keuren.
je moet in ieder geval een geluidstest ondergaan,
en als je vermogen met meer dan 40% is toegenomen tov het originele voertuig, ook nog een wegedragtest.
kosten weet ik niet precies, weet zippo vast wel, maar geloof ong. €600,-samen, maar prik me daar niet op vast.
hopelijk is het een zo nog een beetje duidelijk
Reply With Quote
  #8  
Old 07-09-2006, 19:20
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Oftewel, zorg dat je als uitgangsauto een bus hebt met op kenteken al veel vermogen (dus een 2.1 bijvoorbeeld), dan blijf je makkelijker binnen die 40% vermogenswinst.
Raar verhaal, alle bus-chassis zijn hetzelfde natuurlijk, maar toch kan het je veel gezeur schelen (zoals in mijn geval destijds: pis-1.6 diesel van 54 pk op kenteken...dan kun je gewoon helemaal niks).
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #9  
Old 09-09-2006, 16:07
boomin bug boomin bug is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 29
Default

Oke het is een beetje duidelijk, de bus heeft dus al een kenteken.Alleen die 40% ga ik overschrijden maar moet maar eens kijken hoe ik dat ga doen.
Hij wordt in ieder geval gebouwd, de rest is latere zorg.
Vandaag de bus ook ff opgehaald(nouja uitgegraven dus..)
Reply With Quote
  #10  
Old 09-09-2006, 18:45
maniacmark's Avatar
maniacmark maniacmark is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,541
Default

Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum