|
||||
|
||||
slangklemmetjes
Hai, ik wil mn benzinefilter vervangen van mijn Jetta uit 1991, 1.6 benzine, carburateur. Het is dat kleine filtertje duidelijk zichtbaar in de motorruimte (enige die je kan vervangen toch?). Nu weet ik niet hoe ik de slangklemmetjes los moet krijgen, het lijken soort achtjes (rondje om slang en rondje erbovenop), maar ik zie dus nergens een openingetje waar ik een schroevendraaier o.i.d. in kan stoppen. Ik heb al nieuwe klemmetjes met een schroefje.
en heeft deze auto een interieur of pollenfilter? groeten |
|
||||
|
||||
Volgens mij zit je brandstoffilter onder de wagen thv je achterwiel.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Bij een injectiemotor wel ja. Maar 't gaat om een carb. De slangeklemmetjes waar je het over hebt zijn 'one-way' klemmetjes die je maar 1 keer kan gebruiken.. Zet de schroevendraaier in de 'keel' van de 8, en wrik het ringetje tot een O open. Je kunt ze hergebruiken door met een monier of knijptang de O weer tot 8 te knijpen, maar schroefklemmen werken beter. Overigens: deze: trekken mooier rond aan dan deze: Die worm-schroef-klemmen trekken nog wel eens ovaal. Het bereik van een worm-schroef-klem is echter wel veel groter: je kunt er verschillende diameters mee aantrekken.
|
|
||||
|
||||
ik had over carb heengelezen
|