|
||||
|
||||
Blokkerende achter remmen
Mijn Doka T2 '76 is afgekeurd op blokkerende achterremmen. Zodra je redelijk hard remt blokkeren meteen beide achterwielen. Achterwielremcylinders zijn nieuw, remschoenen zijn zo goed als nieuw (bus geeft lang stil gestaan, maar waren toen nieuw) Remleidingen zijn goed.
Ik heb al een andere remdrukbegrenzer geplaatst (een gebruikte) dus zou heel toevallig zijn als ze alle twee kapot zijn. Heeft iemand tips of ideeen wat het zou kunnen zijn? Of weet iemand waar ik een nieuwe remdrukbegrenzer kan halen zodat ik zeker weet dat die het niet is. Met vriendelijke groet, Justus p.s Het afstellen van de remmen helpt ook niet, pedaal gaat alleen dieper zitten maar ze blokkeren nog steeds. |
|
||||
|
||||
Je schrijft dat de remcylinders en remschoenen van de achterwielen vervangen zijn. Is dat nu allebei gebeurd voor de bus is stilgezet of erna?
|
|
||||
|
||||
remmen
De remcylinders zijn daarna vervangen, die zijn nu paar weken oud. De schoenen daarvoor. Volgens mij hebben de schoenen ook onder de remolie gezeten, maar meestal gaan ze daar slechter van remmen. Nu remt de bus achter te hard.
Kan de remschoen ook wel vervangen maar is zonde als ze nog goed zijn, toch weer 50 euro. Zou het aan de hoofremcyliner kunnen liggen? |
|
||||
|
||||
Vervang de Flexibele stukken remslang achter maar, deze zijn waarschijnlijk dicht geslipt door het lange stilstaan.
vloeistof kan er met veel moeite wel door heen geperst worden, maar loopt bijna niet terug. Je ziet aan de buitenkant niets aan deze slangen, maar schijn bedriegt |
|
||||
|
||||
remmen
Bedankt voor het meedenken,
1 Remslang achter is ook nieuw. En als er een remslag dichtzit heb je last van slepende remmen, zodra ik mijn pedaal los laat draait het wiel gewoon weer. Rem blijf dus niet hangen maar remt gewoon te hard op het moment dat ik rem. Voor het remmen en na het remmen is alles goed. Beide wielen blokkeren ook op moment van remmen. |
|
||||
|
||||
oke, das inderdaad wat anders, ben benieuwd wat het probleem dan is!
|