|
||||
|
||||
Zwaarder geluid uit standaard uitlaat?
Mensen!
Ik wil het volgende doen. Ik heb nu een standaard uitlaat onder mijn polo 86c. Hij is al wel vervangen ooit door een 'bonal' (???) of zoiets. Ik heb er toen de s-bocht volledig afgeslepen en er een rechte rvs pijp op gelast, die wat schuin naar boven wijst. (Groep N achtig???) Nu wil ik eignelijk het geluid wat hier uit komt nog wat verbeteren. Hoe kan ik dit heel goedkoop doen? Is het iets om het achterste deel van de uitlaat los te halen er de demping in de achterste stuk (waar in de pijp op heb gelast) uit te branden met terpetine? Of kan dit ook anders? Ik wil het liefste dat ik een zwaarder geluid krijg, maar toch nog door de apk heen kan. Hopelijk weten jullie een oplossing! |
|
||||
|
||||
Het is "Bosal", een merk uitlaat. Of "Boner", maar weet het niet zeker
Het makkelijkste is om je einddemper te vervangen voor een sport geval, want met je standaard einddemper kun je niet zoveel mee. Ja, gaten erin, maar dan kom je niet door de APK, en het klinkt voor geen meter. Misschien op ebay.de kijken, daar worden wel vaker redelijke uitlaten (bv Supersprint) voor niet al te gekke prijzen aangeboden. *edit - als je een middendemper hebt kun je die ook vervangen voor een recht pijp, dat zal wel wat meer geluid geven... |
|
||||
|
||||
Voor de APK moet je uitlaat gasdicht zijn, decibellen daar let alleen de politie op.
Ik heb bij mijn golf geen middendemper meer en verder de hele uitlaat standaard. Geeft een mooi geluid. |
|
||||
|
||||
ik heb bij mij polo ook een rechte buis tegen de originele pot gelast (laten lassen)
een vervangfilter van k&n gestoken en de luchtinlaatbuis een beetje ingekort, weet niet welke motor/type je hebt? bij mijn polo kan ik gewoon de stukken tot aan de luchtfilterbak verwijderen en dit geeft toch wel een leuker geluidje, niet overdreven maar je hoort het wel. voordeel is als ge er rustig mee vertrekt je er bijna niets van hoort.
|
||||
|
||||
ik heb een NZ (1.3)
|
|
|||
|
|||
hey naamgenoot,
einddemper vervangen door een "rechte" pijp geeft idd een wat zwaarder geluid !! SUC7 gr. martijn |