|
||||
|
||||
DeNB3rt's Carputer projectje
Zat er al een eindje mee in men hoofd, na ik op het id gekomen ben om een goedkoop logitech computer suround setje om te bouwen om in men golfje 1 te doen (past perfect in alle orginele! gaten, omdat speakertjes zo klein zijn).
Is de bedoeling dat het een indash schermpje wordt, die kan wegklappen en dat er een oldschool radio frontje voor komt, zodat er niets aan de retro look wordt gewijzigd, enkel stukje luxe erbij Welke hardware? Nu hebk ook wat spulletjes erbij gehaald,oude computer: Pentium 3,800mhz 256 a 512mb ram 20gig hdd (later laptopschijf) 2e hands voeding DC-DC 180W een 7" touch screen, gekocht in USA & de globalsat BU-353 USB ontvanger uit China(volgens vele fora's de beste die er nu is). Alles moet natuurlijk in mijn krap studentenbudget passen Welke software? Ben begonnen met een grote zoektocht en vanalles uitproberen, heb dus besloten om Road runner te gebruiken als Front end, met Map monkey als gps software, en ik moet zeggen, na paar dagen proberen (want software werkt niet direct zoals je het wil, en je moet dan nog es aan de legale europese mappen raken )werkt het echt voortreffelijk,allemaal bedienbaar met touch screen, video's,audio,gps!. Je kan zelfs de gesproken instructies naar je hand aanpassen,alsook een volledige eigen skin maken (wat mss later zal gebeuren lees:retro skin) Maargoed,Hier al eff een voorsmaakje: Volgende keer nog sneller naar de VF meet Last edited by DeNB3rt : 21-07-2006 at 03:02. |
|
||||
|
||||
en gooi je voor die pc dan een xtra accu achterin?
|
|
||||
|
||||
Klinkt goed, vooral dat plan dat je het scherm weg wil laten klappen en er een oud radiootje voor wil laten komen.
Ben benieuwd, hoop dat het mooi afgewerkt word! |
|
||||
|
||||
ik heb nog geen id of ik extra accu zal nodig hebben(ik heb het verbruik nog niet gemeten, maar ik gok dat ie max 35A+1A op full load zou moeten verbruiken in een uurtje, maar dat zal ie wss/hopelijk niet halen), ik zou graag de pc onder de bijrijderstoel inbouwen. Maar eerst moetk nog een test opstelling maken, en mijn golfje afwerken
|
|
||||
|
||||
en anders gewoon n diesel accu dr in gooien he
ziet dr iig allemaal mooi uit! ben benieuwd hoe je t gaat afwerken en hoe t met dat retro frontje uit gaat zien
|
||||
|
||||
Misschien een optima accu erin ? (dingen kosten wel veel )
Succes met je project, ben wel benieuwd naar inbouwfoto`s. |
|
||||
|
||||
Gewoon een 65A accu erin, en de dynamo upgraden (dus eentje monteren met een hogere opbrengst, wat minimaal 65A is).
|
|
||||
|
||||
Henk Pigo heeft volgens mij ook een pc in zijn auto gebouwd, zou je hem eens moeten vragen. succes er mee, ziet er wel lijp uit
|
||||
|
||||
snap alleen niet waarom je een honda gifje in je schermpje hebt draaien
|
||||
|
||||
die honda gif zit ingebakken in die skin die ik nu gebruik, is de mooiste/makkelijkste skin.
Later probeer ik andere skin te maken en/of die gif eruit te flikkeren Eerst alles draaiende krijgen in de auto |
|
||||
|
||||
hier aan men auto batterij gehangen, verbruik is af te lezen op de multimeter, met audio komt ie niet boven de 7A, wat dus wel super goed meevalt!
http://www.yousendit.com/transfer.p...594D148279ED9CE |
|
|||
|
|||
Quote:
Scherp!
|
||||
|
||||
Quote: