Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-07-2006, 20:04
NickiGreenEyes's Avatar
NickiGreenEyes NickiGreenEyes is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2006
Posts: 222
Default Problemen Wolfsburg Edition 16v

Hallo mensen,

heb een aantal problemen met mijn golf 16v.
heb pas de motor eruit gehad i.v.m. een lekke koppakking.
nu hebben we gelijk de hele motor eruit gehaald en alles goed schoon gemaakt. nu de motor weer erin ligt heb ik een paar problemen.
heb bij de revisie snelle nokkenassen laten inzetten.

-de motor word ontichelijk heet na een stuk rijden van 4km.
-als de fan eenmaal aanspringt gaat hij niet meer uit(tenminste als de motor blijft draaien.)

-de ene keer loopt ie goed stationair en dan weer onregelmatig.
-ondanks de snelle nokkenassen en spagetti spruitstuk merk ik bijna geen verschil qua vermogen.

heeft er iemand ervaring met deze problemen?
ik hoor t graag.

gr. Nick
Reply With Quote
  #2  
Old 31-07-2006, 20:28
vw dennis's Avatar
vw dennis vw dennis is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,313
Default

Heb je de onsteking ook afgesteld dan? Kan je motor ook erg snel heet van worden. Wel eerst de koppaking vergeleken met de ouwe? Misschien (maar erg onwaarschijnlijk) Dat de KVS kanalen niet overeen komen, Maar dit lijkt me niet.
__________________
Your Signature
Reply With Quote
  #3  
Old 31-07-2006, 21:02
Larsv5's Avatar
Larsv5 Larsv5 is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 4,038
Default

Kan van alles zijn. Maar met snelle nokkestaven en een uitlaadspruitstuk kan die wel iets beroerder gaan lopen (stationair dan) maar dat heeft niets met je fan te maken natuurlijk. Misschien dat er nu een kleine storing in je themostaat zit.
__________________
Dodge RAM 1500
Reply With Quote
  #4  
Old 31-07-2006, 23:02
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

is het een PL of KR
een PL heeft een heleboel electronica en is daarom lastiger aftestellen
en ind. de ontsteking eens controleren
Reply With Quote
  #5  
Old 02-08-2006, 17:18
NickiGreenEyes's Avatar
NickiGreenEyes NickiGreenEyes is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2006
Posts: 222
Default

het is een pl..
maar t rare is de temp op de boordcomp. en de meter in het midden bovenaan op het dashboard worden niet extreem hoog!

en als de fan eenmaal aangaat blijft ie draaien zelfs met t weer van vandaag!
moet natuurlijk wel heel naar vwmania komen en ook weer terug als t kan
Reply With Quote
  #6  
Old 02-08-2006, 17:30
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

de temperatuurzender [in de radiateur] die aangeeft wanneer de fan moet aanslaan defect.
koelvloeistof te laag.
Reply With Quote
  #7  
Old 03-08-2006, 18:57
NickiGreenEyes's Avatar
NickiGreenEyes NickiGreenEyes is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2006
Posts: 222
Default

die is nieuw, maar heb m wel een keer laten vallen.
weet niet of ie daar meteen van kapot gaat.. koelvloeistof is op peil

in ieder geval bedankt.
kan iemand mij zeggen hoe ik hier een foto van mijn auto kan plaatsen?
ben namelijk niet zo in to computers

gr. nick
Reply With Quote
  #8  
Old 03-08-2006, 22:08
bugs's Avatar
bugs bugs is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,088
Send a message via MSN to bugs
Default

foto's eerst uploaden via photobucket.com of het fotoalbum hier op het forum, of ergens anders op een online fotoalbum.
dan kun je de url hier plaatsen met [img] voor de url en [/img] na de url.

en heb je de onsteking en de rest van de auto al een keer af laten stellen bij een autobedrijf met een CO apparaat en een testkast?
doe dat eerst maar eens.
Reply With Quote
  #9  
Old 04-08-2006, 21:14
Tomvw Tomvw is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 656
Default

klinl heel bekend dit probleem.
Ik had dit ook bij mij PL en bij mij stond de ontsteking helemaal verkeert zelfs een gat te ver (zitten nog twee schroefdraad gaten bij je ontsteking) gelukkig was het niet mijn schuld maar wel k.t.
Maak eens een foto van je ontsteking van de verdelerkap kant.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum