Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-01-2013, 18:30
thomasD's Avatar
thomasD thomasD is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 214
Default 20v kop op KR

hallo,

wie heeft hier ervaringen mee en kan me er wat meer over vertellen.
heb namelijk gelezen dat bepaalde type's 20v koppen pas te maken zijn op een kr.

hoop dat iemand me meer info kan geven
Reply With Quote
  #2  
Old 30-01-2013, 18:38
dutchblade dutchblade is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 287
Default

je kunt ze allemaal pas maken, of het nuttig is ,is een tweede..
Naar wat ik zo gehoord heb is de ADR de beste kop voor een zuiger.. Dan zul je een paar oliekanalen dicht moeten lasse, en 1 oliekanaal aan de voorkant moet iets bijgewerkt worden.

Op golf1.info staat eea wel beschreven..
Reply With Quote
  #3  
Old 30-01-2013, 19:11
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Waarom dan niet meteen een 20v blok, scheelt je een hoop
verbouwen
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #4  
Old 30-01-2013, 19:49
dutchblade dutchblade is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 287
Default

misschien omdat de 827 blokken stabieler en goedkoper zijn..
Reply With Quote
  #5  
Old 30-01-2013, 20:46
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by dutchblade
misschien omdat de 827 blokken stabieler en goedkoper zijn..

Weet niet wat je met stabieler bedoeld, maar de 20v blokken zijn vrij betrouwbaar indien goed onderhouden.

Goedkoper is het misschien wel, maar of al dat gemix en aanpassen van onderdelen de betrouwbaarheid ten goede komt is de vraag.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #6  
Old 30-01-2013, 21:39
thomasD's Avatar
thomasD thomasD is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 214
Default

oke, weet voorlopig even genoeg nadat ik info heb gevonden via golf1.info en andere sites.
Reply With Quote
  #7  
Old 30-01-2013, 22:22
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Denk dat als je serieus vermogen wil gaan draaien dat de aanpassingen aan een 16V of 20V onderblok gelijk zijn, of in ieder geval net zo kostbaar Zou je eens aan MelG60 of Sipke moeten vragen, die draaien leuke vermogens
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum